Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213976 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #4130 Gepost op: 5 januari 2017, 19:45:28
Citaat van: Jerommeke link=msg=1471451 date=1483624819
In de Zaanstreek werden de wijkagenten patches wel degelijk door de werkgever verstrekt.
Voetbal team Amsterdam en THW Amsterdam ook als ik me niet vergis
Ergens in Nederland is er ook nog een eenheid die  de hondengeleiders met compleet afwijkende jassen heeft uitgerust.

En oja! De strandteams in het land niet te vergeten, gewoon net als vroeger in een witte polo, blauwe korte broek en gympen.

Rotterdam lopen de hondengeleiders met een patch op hun borst. Voetbaleenheid idem dito.
Verschaft alleen maar duidelijkheid vind ik bij grote incidenten.
Groeten,  Tazbrw

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #4131 Gepost op: 5 januari 2017, 20:26:46
Zorgt voor duidelijkheid, maar dan moet dit echter wel nationaal worden ingevoerd ipv regionaal.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4132 Gepost op: 5 januari 2017, 20:45:08
Zorgt voor duidelijkheid, maar dan moet dit echter wel nationaal worden ingevoerd ipv regionaal.
Waarom moet dat dan? Akerboom wil juist af van dat stugge van de NP.
En meer kijken naar de regionale behoeften.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4133 Gepost op: 5 januari 2017, 20:45:44
Lang leve de NATIONALE politie, die dus nog lang niet nationaal (b)lijkt te zijn!
En dat gaat ook niet komen... wees gerust.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4134 Gepost op: 5 januari 2017, 20:46:31
Citaat
Bij mijn burgerbaan worden er ook af en toe wel eens rare regels ingevoerd, zoals onlangs dat ik geen overuren meer mag schrijven.
Ook niet als je daar ingevolge je CAO recht op hebt?

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #4135 Gepost op: 5 januari 2017, 20:54:39
Omdat dit vaak bepaald is door beleidsbobo's, zonder enige blauwe inhoudelijke kennis.
Je weet toch dat er nog steeds te weinig naar de werkvloer geluisterd wordt?

Ik ben over deze futiliteiten ook niet een correcte rakker en ja-amen zegger, maar probeer zaken waar we tegenaan lopen, te veranderen of in de lijn te zetten. Ik denk daarbij in mogelijkheden ipv onmogelijkheden. En als ik tegen een muur oploop ga ik een stapje hoger in die lijn.

Vakontwikkeling, verbetering en proffesionele ruimte pakken heet dat.
Wat werkt dat doen we. Wat niet werkt proberen we de kop in te drukken.

Officieel moet ik sokken van de dienst dragen. Als me die te koud zijn doe ik dikke sokken van oma aan. Ook al mag dat niet.
Die beleidsmeneer die vind dat ik eerstgenoemde sokken moet dragen staat niet om 0200u s'nachts met zijn poten in de modder bij -10. Die ligt lekker warm in zijn bedje.
Dit vind nou eigenlijk wel een vreemde instelling.
Voor mijn werk ben ik ook aan regels, inrichtingseisen, uitvoering en registratie gebonden. Alles bedacht door mensen achter een bureau die niet weten wat werken na 17 uur inhoudt. Ik zou mij ook graag niet aan de regeltjes houden omdat mij dat prettiger uitkomt maar toch moet ik dat wel. Waarom vinden agenten zo vaak dat oa dit soort regels niet voor hen gelden?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4136 Gepost op: 5 januari 2017, 21:15:38
Citaat van: Bert65 link=msg=1471596 date=1483646079
Dit vind nou eigenlijk wel een vreemde instelling.
Voor mijn werk ben ik ook aan regels, inrichtingseisen, uitvoering en registratie gebonden. Alles bedacht door mensen achter een bureau die niet weten wat werken na 17 uur inhoudt. Ik zou mij ook graag niet aan de regeltjes houden omdat mij dat prettiger uitkomt maar toch moet ik dat wel. Waarom vinden agenten zo vaak dat oa dit soort regels niet voor hen gelden?

Omdat je appels niet met peren kunt vergelijken.
De politie is een dienstverlenende, opsporende instantie waarvan de top heeft gemeend dat "blauw vakmanschap" belangrijk is.
Oftewel meer initiatief bij de medewerkers leggen en bepaalde kaders voorzien van flexibele grenzen, zeker als het gaat om ondersteunende zaken die het werk makkelijker moeten maken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #4137 Gepost op: 6 januari 2017, 09:44:45
Citaat van: CopVR3 link=msg=1471588 date=1483645508
Waarom moet dat dan? Akerboom wil juist af van dat stugge van de NP.
En meer kijken naar de regionale behoeften.
Omdat ik tijdens mijn dienst in Den Haag met Prinsjesdag nu niet weet welke patch wat betekend..
Van dichtbij zal het er best op staan, maar de bedoeling is juist dat we niet te dicht bij de hondjes komen toch..?

Bij ons geen patches of andere jassen of wat dan ook. Iedereen in hetzelfde uniform, wel zo netjes.
Overigens ben ik niet zozeer tegen dit soort dingen, maar ze moeten wel 'uniform' doorgevoerd worden.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4138 Gepost op: 6 januari 2017, 10:17:39

Omdat ik tijdens mijn dienst in Den Haag met Prinsjesdag nu niet weet welke patch wat betekend..
Van dichtbij zal het er best op staan, maar de bedoeling is juist dat we niet te dicht bij de hondjes komen toch..?
Ok dus je gaat staren naar een patch? En je ziet de HOND niet naast hem staan?  :D  :D

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #4139 Gepost op: 6 januari 2017, 10:41:57
Citaat van: Meneer link=msg=1471726 date=1483692285
Overigens ben ik niet zozeer tegen dit soort dingen, maar ze moeten wel 'uniform' doorgevoerd worden.
En laat de patches dan door één persoon/bureau ontwerpen. Komt de professionaliteit ten goede. Zie soms wel eens patches voorbijkomen waarvan het lijkt dat die door de plaatselijke peuterspeelzaal zijn ontworpen. ::)