Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213929 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #4180 Gepost op: 11 januari 2017, 14:32:43
Citaat van: tazbrw link=msg=1473216 date=1484129964
Jassen van de zeehavenpolitie vermoed ik.

Als je doelt op de jassen van de Zeehavenpolitie Rotterdam, die zijn weer afwijkend van deze...

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #4181 Gepost op: 13 januari 2017, 12:00:49
Citaat van: Maxx link=msg=1473264 date=1484141563
Als je doelt op de jassen van de Zeehavenpolitie Rotterdam, die zijn weer afwijkend van deze...

Ze lijken er heel erg op hoor.

Bron: wssrotterdam.nl
Groeten,  Tazbrw

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #4182 Gepost op: 13 januari 2017, 12:37:33
Links of rechts?
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #4183 Gepost op: 5 januari 2018, 00:07:26
VOA Rotterdam heeft deze ook.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #4184 Gepost op: 5 januari 2018, 13:00:48
Is het kledingvoorschrift en de draagwijze publiek toegankelijke informatie of alleen intern terug te lezen?

Volgens mij alleen intern terug te lezen
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #4185 Gepost op: 5 januari 2018, 13:24:49

In het filmpje bij dit artikel, is dt een nieuwe gele jas op 0:26 seconden?

http://www.at5.nl/artikelen/164380/speedbootdieven_opgepakt_na_achtervolging_met_helikopter_in_noord

Dit zijn geen gele jassen. Te zien is dat de collega's die de vermeende nieuwe jassen dragen ook een reddingsvest dragen. Volgens mijn zijn dit waterdichte overalls, een beetje vergelijkbaar met de waterdichte overalls voor de motorrijders. De overalls uit het fimpje waren bestemd voor collega's van de waterpolitie. Plaatjes ervan zijn nog te zien in de webwinkel van de Dienst Politie Uitrusting (voorheen vtsPN). Deze overalls zijn overigens al uit de collecie, maar ze hebben er nog een aantal die wel te bestellen zijn.

Overigens  komt volgens mijn informatie geen nieuwe gele jas, die de huidige gaat vervangen. De afgelopen zomer zijn er zogenaamde winkelsessies gehouden voor de aanbesteding van het veiligheidsvest. Dit moest omdat het contract voor het oude verlopen was. Voorafgaand aan de aanbesteding is er een onderzoek gedaan onder collega's naar wensen. Deze wensen zijn meegenomen in pakket van eisen. Op grond van die eisen hebben een aantal producenten producten ingeleverd en deze zijn tijdens de winkelsessies door collega's uit het land beoordeeld. Uiteraard is er ook een technische beoordeling geweest door DPU.
Half december kregen de deelnemers aan de winkelsessies te horen dat fabrikant Mandalay het contract gegund is. Vesten gaan in productie en zullen in de loop van het jaar leverbaar zijn.

Het is de bedoeling dat deze vesten in de loop der tijd de gele jassen gaan vervangen. De nieuwe zichtbaarheidsvesten hebben afritsbare mouwen en hebben meer reflectie dan de zichtbaarheidsvesten, de DPU eerder leverde.

Ik heb mee mogen doen aan de winkelsessies, waar drie vesten beoordeeld mochten worden. Eén vest sprong er m.i. enorm boven uit in positieve zin. Hoewel je elkaar niet mocht beinvloeden was we duidelijk dat het merendeel van de aanwezig hetzelfde oordeel had. Ik hoopdan ook dat dat vest het geworden is. Maar technische testen en prijs spelen altijd mee in een aanbesteding.

Vast lezers zal bekend zijn dat ik deel heb uitgemaakt van het programmateam operationeel politie uniform, dat het huidige uniform ontwikkeld heeft. De dienders in het team hebben toen ook al gepleit voor de ontwikkeling van de gele uitvoering, maar dat stond niet in de opdracht. Ons voorstel was om de all weather jas geel te maken in  de kleur van de zichtbaarheidsvesten en de gele banen dan blauw te maken. De blauwe banen zouden van een materiaal gemaakt moeten worden dat enorm reflecteert bij beschijning. Voorts extra reflectie om aan de veiligheidsnorm te voldoen. Maar dat werd dus niet meegenomen omdat het niet in deopdracht stond.

Er is dus besloten de gele jassen niet te vervangen. Als het vest van Mandaly het vest is dat tijdens de winkelsessies alsbeste naar voren kwam, dan denk ik dat het een acceptabel alternatief is.

De gele jassen van de Zeehavenpolitie, die genoemd werden in een paar berichten terug,  hebben een heel ander traject doorlopen. O.a. tgv veiligheidseisen op havens.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #4186 Gepost op: 5 januari 2018, 13:33:55
Je bent weer goed bezig met informatie.  098uo

Klopt Mandalay overigens..? Want ik kan hen online niet terug vinden...

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #4187 Gepost op: 5 januari 2018, 16:14:59
Je bent weer goed bezig met informatie.  098uo

Klopt Mandalay overigens..? Want ik kan hen online niet terug vinden...

Dank voor de positieve feedback. Ik weet niet of ik de merknaam juist heb gescheven. Is in ieder geval ook betrokken bij de levering van een deel van het OPU. En de naam stond in de terugkoppeling over de winkelsessies

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #4188 Gepost op: 5 januari 2018, 18:48:54
Martin,
Dank voor je bericht! Ik snap het alleen niet helemaal, je schrijft namelijk over een veiligheidsvest. Daarbij denk ik aan het kogelwerende vest.
Later heb je het over een zichtbaarheidsvest met afritsbare mouwen, nu weet ik niet goed waar je op doelt. Zowel het veiligheidsvest als het huidige losse zichtbaarheidsvest hebben geen mouwen.

Is dit weer iets nieuws?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #4189 Gepost op: 6 januari 2018, 20:05:23
Martin,
Dank voor je bericht! Ik snap het alleen niet helemaal, je schrijft namelijk over een veiligheidsvest. Daarbij denk ik aan het kogelwerende vest.
Later heb je het over een zichtbaarheidsvest met afritsbare mouwen, nu weet ik niet goed waar je op doelt. Zowel het veiligheidsvest als het huidige losse zichtbaarheidsvest hebben geen mouwen.

Is dit weer iets nieuws?

Ai, dit is een slip on the keyboard geweest. Ik bedoel nadrukkelijk zichtbaarheidsvesten. Er komen dus nieuwe zichtbaarheidsvesten, met afritsbare mouwen