0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Om het makkelijk te maken zit er verschil tussen NEN-EN-ISO 20471 en RWS signaalkleding. Een RWS-jas voldoet aan de EN471 norm, maar niet iedere jas die voldoet aan EN471 voldoet ook aan de RWS-norm.[...]meer informatie over Richtlijnen en Specificaties voor Veiligheidskleding bij Wegwerkzaamheden zie linkhttps://www.crow.nl/downloads/pdf/werk-en-veiligheid/werk-in-uitvoering/richtlijnen-en-specificaties-voor-veiligheidskledi.aspxDus volgens mij zou bij het huidige zichtbaarheidsvest nog steeds officieel minimaal een RWS hesje (bij dag) en RWS jas (bij nacht) gedragen moeten worden.
Met het oog op de verkeersveiligheid in het algemeen en de eigen veiligheid in het bijzonder is het van het grootste belang dat personen die werkzaamheden verrichten op of langs rijkswegen, goed zichtbaar en herkenbaar zijn. Hiertoe is iedereen in dienst van, in opdracht van of met toestemming van Rijkswaterstaat, die zich bij de uitvoering van zijn taak buiten enig voertuig op een rijksweg bevindt verplicht tot het dragen van veiligheidskleding.
Rijkswaterstaat staat alleen het gebruik van fluorescerend oranje-rood basismateriaal voor de achtergrond van veiligheidskleding toe
Moetenner niet officieel ook verticale strepen op staan?
Heerlijke discussie Nu de alternerende verlichting nog eens in de voertuigen en we mogen ook volgens dié normen op de autosnelweg aan t werk....
Voor degene die willen weten hoe het er in het wild uit ziet zie onderstaand item.https://twitter.com/nieuwsopbeeld/status/1056945228547002368
Ik heb het vest zelf. Ik vind dat de teksten overdag beter zichtbaar zijn als er zwarte randen omheen zitten.