Ik dacht dat dat er al weer uit ging. Volgens mij is dit ook een vrijwilliger in de ondersteuning, in plaats van opsporingsambtenaar.
Wat mij betreft slaat men een beetje door in al die plakkertjes, met name de neventaken. Je kunt iets dragen als je voor die taak wordt ingezet. Als OVD trek je je hesje aan als je hem nodig hebt, wat ook zou moeten gelden voor TEV. Of is dit een vaste functie in Den Haag?
De KMar heeft de bovenarm patches voor enkele brigades (met name Schiphol), ziet er leuk uit maar je hebt er weinig aan. Gelukkig is daar wel goed weggeschreven wanneer een patch gedragen mag worden en in welke hoedanigheid.
Ik ben het met je eens dat het doorslaat. Bij de ontwikkeling van het uniform is nadrukkelijk gesteld dat er geen toevoegingen aan het uniform mogen plaats vinden. Een uitzondering werd gemaakt voor de hondengeleider. Daarna wilde ook bikers een tekst op hun pak. Volgens mij kun je an de fiets zien of je biker bent. Dat ou je dan ook van een hondengeleider kunnen roepen, maar het argument is dat een geleider zijn hond nog even opgehokt kan houden maar dat je dan toch alert bent op een eventuele inzit.
De tekst wijkagent komt er ook steeds meer in. Het komt bij mij over als "don't shoot me, I'm only the pianoplayer". Het argument zou zijn dat de wijkagent dan beter benaderbaar is. Ben ik het totaal niet mee eens. Als je het moet hebben van de tekst op je pak, moet je je beter profileren.
Naar mijn idee is ook dat nog steeds niet togestaan . Heeft allemaat te maken met het auteursrecht op het uniform. Je zou dan elke tekst opnieuw moetn laten vastleggen
Wat de emblemen bij de Kmar betreft: ook bij de politie zie je steeds meer komen. Ook niet toegestaan,maar de korpsleiding doet er niets aan en teamchefs .... Nou ja. Laat maar
Als verzamelaar van emblemen is dat natuurlijk wel eenleuke ontwikkeling