Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215106 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #460 Gepost op: 21 juni 2013, 19:14:38
Citaat van: Frank. link=msg=1176149 date=1371834798
Kun je hier wat meer over vertellen? Dat zou ik een goede ontwikkeling vinden! Nu de wapens nog O0

Noodhulp met een Diemaco.  8)

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #461 Gepost op: 21 juni 2013, 19:18:50
Citaat van: Frank. link=msg=1176149 date=1371834798
Kun je hier wat meer over vertellen? Dat zou ik een goede ontwikkeling vinden! Nu de wapens nog O0
Vorig jaar was men bezig met een verkenning en was er het voornemen om te gaan samenwerken. Heb er eigenlijk niets meer over gehoord/langs zien komen. Wellicht iemand anders?
Uit een brief aan de Tweede Kamer (nov '12):

Citaat
Samenwerking Defensie-Politie bij kleding en persoonsgebonden uitrusting
Defensie heeft het voornemen samen te werken met de Nationale Politie op het gebied van Kleding en Persoonsgebonden Uitrusting (KPU). Naar verwachting zijn daarbij voordelen te behalen. De doelstelling is de kwaliteit en flexibiliteit van de dienstverlening te verhogen tegen lagere kosten voor zowel Defensie als de Nationale Politie. Er zijn ongeveer 175 vte’n betrokken vanuit Defensie en de financiële omvang van de dienstverlening is tussen de € 25 en € 50 miljoen. In september jl. is aan de medezeggenschap advies gevraagd over de voorgenomen samenwerking. De voorbereidingen voor een convenant zijn begonnen en zijn naar verwachting voor het einde van dit jaar voltooid.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-31125-14.html
Senior GGP / Oost-Brabant

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #462 Gepost op: 21 juni 2013, 19:55:41
Meende vandaag op de foto van de windstoppers te zien dat de gele strepen er op "geplakt" zijn er reflecterend zijn. Ook leek het alsof de logo's voor op de armen ook van plakplastic zijn ipv geborduurd.

Weet of vindt iemand hier meer van?

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #463 Gepost op: 21 juni 2013, 20:00:27
Citaat van: AureliusM link=msg=1176150 date=1371834878
Noodhulp met een Diemaco.  8)
Met de C8 met inschuifbare kolf en korte loop lijkt me dat best te doen.... kun je ook nog redelijk fatsoenlijk mee in een voertuig zitten zonder dat je met je loop overal tegenaan zit. Met een C7 heb je echter wel een behoorlijke uitdaging....  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #464 Gepost op: 21 juni 2013, 20:59:03
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1176168 date=1371837627
Met de C8 met inschuifbare kolf en korte loop lijkt me dat best te doen.... kun je ook nog redelijk fatsoenlijk mee in een voertuig zitten zonder dat je met je loop overal tegenaan zit. Met een C7 heb je echter wel een behoorlijke uitdaging....  >:D

Best ruim de Touran...

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #465 Gepost op: 21 juni 2013, 21:03:39
Citaat van: AureliusM link=msg=1176189 date=1371841143
Best ruim de Touran...
Zolang je de C7 in de kofferbak laat wel. Als je 'm gewoon voor je borst wil tijdens het rijden hoef je je voet niet meer op de rem te zetten, dan hoef je alleen maar even voorover te buigen  :P  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #466 Gepost op: 21 juni 2013, 23:21:36
En als we in de nieuwe uniformen op bureau gaan zitten worden we net een aannemersbedrijf  e050
Ik vind dat wel meevallen, zeker als ik het vergelijk met het huidige uniform waar praktisch geen model in zit. Neem het uniform uit Zweden; dat komt over alsof je er niet mee moet sollen. Het uniform van de interventieteams uit de UK hebben ook wel iets maar dat wordt nog wel eens  ontsiert door 2 porto's op hun borst.
Het enig wat ik netjes vind van hè huidige uniform is een overhemd met de epauletten.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #467 Gepost op: 22 juni 2013, 11:18:45
Logo's op de windstopper en softshell zijn idd geprint ipv geborduurd. Alleen op de Polo's zitten nog geborduurde logo's. (eis aanbesteding)

In de aanbesteding staat dat alleen de blokjes retroreflecterend mogen zijn (grijs) en niet het gele fluor. Nu zag ik volgensmij wel op de foto's dat bij 1 van de jassen het geel wel reflecterend is. Wat 't wordt....

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #468 Gepost op: 22 juni 2013, 11:30:30
Citaat van: PatrickSP link=msg=1176381 date=1371892725
Logo's op de windstopper en softshell zijn idd geprint ipv geborduurd. Alleen op de Polo's zitten nog geborduurde logo's. (eis aanbesteding)

In de aanbesteding staat dat alleen de blokjes retroreflecterend mogen zijn (grijs) en niet het gele fluor. Nu zag ik volgensmij wel op de foto's dat bij 1 van de jassen het geel wel reflecterend is. Wat 't wordt....

Dat dacht ik al te zien inderdaad. Dat reflecterende geel viel me ook op bij die ene jas. Vind ik op zich niet heel bezwaarlijk. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Binnenkort verschijnen er officiële foto's geloof ik.

Trex112

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #469 Gepost op: 22 juni 2013, 21:23:51
Ik ben ook de gelukkige geweest om de winkelsessie bij te wonen en het veiligheidsvest proef te dragen.
Ik moet zeggen dat ik het uniform een echte verbetering vind. Het uniform komt totaal anders op mij Over via de bekende tekeningen. Ik heb het complete uniform aangehad en alles mogen testen. Ik denk dat we niet mogen klagen straks met het nieuwe pak. Ik vond het erg prettig zitten en de schoenen zaten ook erg lekker! De striping en tekst politie is wel zoals is getekend. zelf vond ik dit in het echt wel stoer staan. de pet staat in combinatie met het uniform wel stoer ook al had ik eerder gestemd voor het schuitje.
Op de softshell is inderdaad het logo geplakt op de mouw en dus niet geborduurd.

Heb geduld! Het is het wachten meer dan waard! Echt waar! Er valt altijd wel te zeuren maar ze doen echt hun best om iedereen tevreden te stellen met het nieuwe pak. Natuurlijk kunnen ze niet iedereen tevreden stellen maar wees blij dat er eindelijk een goed operationeel pak komt. We gaan er echt op vooruit!