Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215103 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #470 Gepost op: 22 juni 2013, 21:43:25
Citaat van: Trex112 link=msg=1176686 date=1371929031
Ik ben ook de gelukkige geweest om de winkelsessie bij te wonen en het veiligheidsvest proef te dragen.
Ik moet zeggen dat ik het uniform een echte verbetering vind. Het uniform komt totaal anders op mij Over via de bekende tekeningen. Ik heb het complete uniform aangehad en alles mogen testen. Ik denk dat we niet mogen klagen straks met het nieuwe pak. Ik vond het erg prettig zitten en de schoenen zaten ook erg lekker! De striping en tekst politie is wel zoals is getekend. zelf vond ik dit in het echt wel stoer staan. de pet staat in combinatie met het uniform wel stoer ook al had ik eerder gestemd voor het schuitje.
Op de softshell is inderdaad het logo geplakt op de mouw en dus niet geborduurd.

Heb geduld! Het is het wachten meer dan waard! Echt waar! Er valt altijd wel te zeuren maar ze doen echt hun best om iedereen tevreden te stellen met het nieuwe pak. Natuurlijk kunnen ze niet iedereen tevreden stellen maar wees blij dat er eindelijk een goed operationeel pak komt. We gaan er echt op vooruit!

Klinkt positief dus. Al dachten de ME collega's dat in eerste instantie ook van het nieuwe ME pak maar dat verloopt ook niet naar wens.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #471 Gepost op: 22 juni 2013, 21:48:30
Klinkt positief 098uo
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

Trex112

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #472 Gepost op: 22 juni 2013, 22:53:13
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1176695 date=1371930205
Klinkt positief dus. Al dachten de ME collega's dat in eerste instantie ook van het nieuwe ME pak maar dat verloopt ook niet naar wens.

Tja maar dat is helemaal een apart verhaal. Tijdens de proef heeft de leverancier andere stoffen gebruikt dan bij het uiteindelijke pak. Dit om de kosten te drukken. Afwachten echtwaar! Bijna niet te vergelijken met de tekeningen. Het blauw ligt inderdaad tegen zwart aan en de striping ziet er netjes en modern uit! Zo zijn we ook nog te onderscheiden van de ME. Want met het pak aan en kijkend in de spiegel leek ik net Een ME-er in vredes pak vond ik.  Veel meer uitstraling!

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #473 Gepost op: 22 juni 2013, 23:56:40
Citaat van: Trex112 link=msg=1176721 date=1371934393
Tja maar dat is helemaal een apart verhaal. Tijdens de proef heeft de leverancier andere stoffen gebruikt dan bij het uiteindelijke pak. Dit om de kosten te drukken. Afwachten echtwaar! Bijna niet te vergelijken met de tekeningen. Het blauw ligt inderdaad tegen zwart aan en de striping ziet er netjes en modern uit! Zo zijn we ook nog te onderscheiden van de ME. Want met het pak aan en kijkend in de spiegel leek ik net Een ME-er in vredes pak vond ik.  Veel meer uitstraling!

Je heb mij overtuigd! :P

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #474 Gepost op: 23 juni 2013, 10:47:36
Zo zijn we ook nog te onderscheiden van de ME.

Dat was nou juist niet de bedoeling ;)
Of in ieder geval minder. In het kader van flexibilisering van de ME moest het onderscheid ME <> platte pet kleiner worden. Een ME'er is ook gewoon een politieman (m/v) en moet als zodanig herkenbaar, aanspreekbaar en inzetbaar zijn. Enkel heeft de ME'er nog de mogelijkheid om met wat extra hulpstukken ook hoger in de geweldsspiraal te acteren en de platte pet niet.

Beide uniformen 'groeien' nu wel wat naar elkaar toe, maar het onderscheid blijft duidelijk aanwezig. Dat doet het beoogde effect dus een beetje teniet. Uiteindelijk staat of valt het natuurlijk met de opstelling van de medewerker, maar het uniform levert wel een belangrijk aandeel.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #475 Gepost op: 23 juni 2013, 11:07:11
Ben trouwens erg benieuwd naar die blokjes, moet ik me daar iets bij voorstellen als bij de britten?

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #476 Gepost op: 23 juni 2013, 13:30:44
Nee, totaal anders. Boven de gele streep staat eveneens in het geel 'POLITIE'. Daarnaast (dus eveneens boven de gele streep) staan aan beide kanten 2 rijen van 4 blokjes (als ik het goed gezien heb) van reflecterend grijs.

Eigenlijk hetzelfde als op de tekening, maar ipv die dunne streepjes zijn het een aantal blokjes geworden.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #477 Gepost op: 23 juni 2013, 14:05:42
Tja maar dat is helemaal een apart verhaal. Tijdens de proef heeft de leverancier andere stoffen gebruikt dan bij het uiteindelijke pak. Dit om de kosten te drukken.

Als dit waar is dan lijkt mij dit misleiding tijdens de proefperiode en reden om de hele order te ontbinden omdat tijdens de proefperiode dan namelijk al deze zaken naar voren waren gekomen en men voor een ander ander materiaal had kunnen kiezen.
Als ik leverancier was geweest had ik voor de proefperiode direct gekozen het materiaal waar de hele order van gemaakt moet worden.
Je kan beter voor de proefperiode direct goed investeren dan wat men nu blijkbaar gedaan heeft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #478 Gepost op: 24 juni 2013, 07:35:55
Citaat van: black_ice_360 link=msg=1176887 date=1371987044
Nee, totaal anders. Boven de gele streep staat eveneens in het geel 'POLITIE'. Daarnaast (dus eveneens boven de gele streep) staan aan beide kanten 2 rijen van 4 blokjes (als ik het goed gezien heb) van reflecterend grijs.

Eigenlijk hetzelfde als op de tekening, maar ipv die dunne streepjes zijn het een aantal blokjes geworden.

Ok dank je. Ben benieuwd hoe dat er in het echt uit ziet. Voor de zichtbaarheid had ik ze misschien lager verwacht. Dat is nou het nadeel van tekeningen.

Trex112

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #479 Gepost op: 27 juni 2013, 14:06:07
Citaat van: enrico1972 link=msg=1176899 date=1371989142
Als dit waar is dan lijkt mij dit misleiding tijdens de proefperiode en reden om de hele order te ontbinden omdat tijdens de proefperiode dan namelijk al deze zaken naar voren waren gekomen en men voor een ander ander materiaal had kunnen kiezen.
Als ik leverancier was geweest had ik voor de proefperiode direct gekozen het materiaal waar de hele order van gemaakt moet worden.
Je kan beter voor de proefperiode direct goed investeren dan wat men nu blijkbaar gedaan heeft.

En dat is dus nu ook gebeurd. Het me uniform is afgekeurd omdat deze niet voldoet aan de gestelde veiligheidseisen. Het pak schijnt zelfs te smelten als deze in contact komt met vuur, te warm en de protectie delen zouden niet voldoen. Deze zijn te weinig.

Ze zijn nu bezig om te kijken hoe ze dit op gaan lossen maar tot
Die tijd worden ze niet meer uitgegeven.