Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215086 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #510 Gepost op: 3 juli 2013, 22:32:08
Citaat van: Pepernoot link=msg=1180643 date=1372882594

Alleen ben benieuwd hoe die jas zit..
En neem aan dat de linker met de softshell is?

Denk het wel. Daar komt het vest dus nog overheen. Rechts lijkt me het all-weather jacket (zo te zien een capuchon?). Ligt het aan mij of lijken de jassen lichter van kleur dan de polo's?

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #511 Gepost op: 3 juli 2013, 23:41:18
Los van die belachelijke blokjes (moet wel wat te zeuren hebben) ziet het er heul goed uit! O0

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #512 Gepost op: 3 juli 2013, 23:49:51
Zelf snap ik het nut van die blokjes ook niet. Als ik zo de foto zie werkt het alleen maar verwarrend. Als ze zo graag iets reflecterends op de rug willen, maak dan het woord Politie gewoon reflecterend zoals op de huidige jassen ook het geval is. Stuk duidelijker denk ik.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #513 Gepost op: 4 juli 2013, 00:06:28
Alle kleding heeft dezelfde kleur blauw. Het optische verschil wordt veroorzaakt door het verschil in materiaal.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #514 Gepost op: 4 juli 2013, 00:11:52
Hoi Martin ;) Weet jij of die blokjes gehandhaafd blijven en hoe die zo in het ontwerp gekomen zijn? Ik hoorde trouwens dat het metalen korpsembleem niet meer terugkomt op het nieuwe uniform. Ik zie het 'bevestigingsflapje' nog wel op de foto.

PRR

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #515 Gepost op: 4 juli 2013, 08:38:49
Aardig... Maar toch vind ik de polo's met het gele vlak mooier (die van de ME)... Jammer dat die het niet geworden zijn.
Ik vind ook de blokjes aan links en rechts van het woord Politie (op de achterkant van de jas) niet echt top.
De broek en polo zijn verder wel prima... en hopelijk mag de pet in de kast gelaten worden... :-)

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #516 Gepost op: 4 juli 2013, 09:27:18
Wat geen korpsbrevet??? waarom niet???? ik vind de uniformen echt kaal zonder brevet; als dat zo is blijf ik mijn huidige parka dragen!   >:D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

MisterQ

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #517 Gepost op: 4 juli 2013, 11:29:38
Citaat van: Pepernoot link=msg=1180643 date=1372882594

Alleen ben benieuwd hoe die jas zit..
En neem aan dat de linker met de softshell is?

Ziet er goed uit... Alleen jammer dat inderdaad onduidelijk is of het metalen korpsbrevet gehandhaafd word of niet.
Voor de rest denk ik dat we trots mogen zijn op het nieuwe uniform zoals het er nu voor staat. Misschien was het andere net iets beter heb ik ook op gestemd aangezien dat voor toeristen beter herkenbaar zou moeten zijn. Maar vooralsnog ziet er goed uit.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #518 Gepost op: 4 juli 2013, 13:19:32
Ik weet niet hoe jullie erbij komen dat het korpsbrevet niet meer terug komt. Ik heb er tijdens de winkelsessies niets over gehoord. Ik denk dat hij alleen op de allweather jacket en het vest komt.

Maar ik weet niks zeker.

By THE way, ik weet niet of VTSPN erg blij is dat de foto al openbaar is😏
"Waakzaam & Dienstbaar"

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #519 Gepost op: 4 juli 2013, 13:21:13
Dat lijkt me ook logisch. Nu zit hij ook enkel op de jas...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein