Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215094 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #520 Gepost op: 4 juli 2013, 14:11:10
Ik vraag me af op die petjes tijdens een reguliere dienst gedragen zullen worden? Daarnaast vind ik die 'gele blokjes' niet echt mooi en als het reflecterend is, erg onhandig.

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #521 Gepost op: 4 juli 2013, 14:29:40
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1180765 date=1372939870
Daarnaast vind ik die 'gele blokjes' niet echt mooi en als het reflecterend is, erg onhandig.
Volgens mij is het juist de bedoeling dat ze reflecteren  ???    :-X

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #522 Gepost op: 4 juli 2013, 14:34:16
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1180765 date=1372939870
Ik vraag me af op die petjes tijdens een reguliere dienst gedragen zullen worden? Daarnaast vind ik die 'gele blokjes' niet echt mooi en als het reflecterend is, erg onhandig.

Deze petjes kunnen iig makkelijker meegenomen worden tijdens de reguliere dienst dan de huidige pet (persoonlijk neem ik die altijd mee) maar er moet een soort verandering komen in cultuur. Als ik nu uit de auto stap en doe mijn pet op, dan staan collega's mij nog net niet uit te lachen.

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #523 Gepost op: 4 juli 2013, 15:31:16
Citaat van: AureliusM link=msg=1180767 date=1372941256
Deze petjes kunnen iig makkelijker meegenomen worden tijdens de reguliere dienst dan de huidige pet (persoonlijk neem ik die altijd mee) maar er moet een soort verandering komen in cultuur. Als ik nu uit de auto stap en doe mijn pet op, dan staan collega's mij nog net niet uit te lachen.

Ik krijg het idee dat de ouderwetse 'platte pet' tijdens de regulaire diensten erg onpraktisch is. Wanneer een diender een platte pet draagt lijkt de afstand tussen mij en de agent groter. Wanneer een diender deze niet draagt lijkt deze veel toegankelijker. Zo ervaar ik dat in ieder geval.

De nieuwe pet is sowieso praktischer en zal zeer waarschijnlijk veel vaker gedragen worden dan de huidige pet.

Bart015

• Forum gebruiker
  • Semper Fi
Reactie #524 Gepost op: 4 juli 2013, 15:31:57
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1180756 date=1372936772
Ik weet niet hoe jullie erbij komen dat het korpsbrevet niet meer terug komt. Ik heb er tijdens de winkelsessies niets over gehoord. Ik denk dat hij alleen op de allweather jacket en het vest komt.

Maar ik weet niks zeker.

By THE way, ik weet niet of VTSPN erg blij is dat de foto al openbaar is😏

Deze foto's staan ook in openbare tweets afkomstig van de Politieacademie dus zal wel los lopen ;)
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #525 Gepost op: 4 juli 2013, 20:28:37
Citaat van: silque link=msg=1180722 date=1372922838
Wat geen korpsbrevet??? waarom niet???? ik vind de uniformen echt kaal zonder brevet; als dat zo is blijf ik mijn huidige parka dragen!   >:D

Korpsbrevet? Dat "waakzaam en dienstbaar" ding mogen ze houden, voorheen was het wel mooi om te zien waar een collega wegkwam, het huidige exemplaar heeft geen functie meer met de landelijke politie.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #526 Gepost op: 4 juli 2013, 22:56:40
Vraagje aan de passers onder ons..

Zitter er in de nieuwe broek wapenstokzakken?

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #527 Gepost op: 4 juli 2013, 23:10:31
Het brevet verdwijnt van het operationele uniform en ook van het veiligheidsvest. Het is een werkpak waaraan een brevet niets toevoegt. Het is overigens geen korpsbrevet meer maar politiebrevet.
De grijze blokjes op  de kleding zijn reflecterend, net als op de cap. Deze details blijven. De getoonde modellen komen uut de winkelsessies. De productiemodellen worden op enkele details aangepast n.a.v. de opmerkingen tijdens de winkelsessies.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #528 Gepost op: 4 juli 2013, 23:11:48
Zonde, vind het brevet juist mooi! Functioneel is ie niet, maar is ie ook nooit geweest.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Trex112

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #529 Gepost op: 5 juli 2013, 02:12:13
Citaat van: Mattheeuwse link=msg=1180930 date=1372971400
Vraagje aan de passers onder ons..

Zitter er in de nieuwe broek wapenstokzakken?

Ja er zitten wapenstok zakken in.

De foto's met jas zijn genomen met alles aan. Tshirt,Polo,softshell,veiligheidsvest en jas erover. Dit verklaard ook dat het er wat bollig uit ziet. Dit is echt voor als het min 10 is. Anders voldoet de softshell met Polo en vest voldoende voor de meeste temperaturen.

Pet vond ik zelf wel goed staan in combinatie met het uniform. Stukken beter dan de huidige.

Ik vond het allemaal erg lekker zitten en goed uitstralen. Deze foto's zijn erg klein om er goed naar te kijken.

Binnenkort volgen de betere foto's op internet.