Wat een aanfluiting dat nieuwe uniform, net een trainingspak. Natuurlijk zit zo'n 'Bijlmer-smoking' wel goed, maar het is geen gezicht tegenover het publiek.
Ik deel je mening in zoverre dat de Nederlandse politie nog nooit een goed uitziend uniform heeft gehad. Als je het politie museum inloopt en naar de uniformen kijkt die in de loop van de jaren door de politie zijn gebruikt kom je er schaterlachend uit.
Maar onder aan de streep is dit nieuwe uniform wel het best uitziende uniform dat we tot op heden hebben gehad. Als het komt/ als het komt zoals het eruit ziet/ als het bij benadering uitgevoerd wordt zoals nu het idee is.
Maar wat we nu hebben is helemaal een drama. Ik heb drie verschillende modellen broeken (allemaal van het huidige nieuwe uniform) en evenveel verschillende overhemden. Die hemden maakt me nog niet zoveel uit, maar die broeken zijn een drama! Te hoge tailles, te strak model, te ondiepe broekzakken op een verkeerde plaats waardoor alles wat je in een zak doet in je been prikt, te smalle broeksriemlussen, stof die vlekt als het regent en het slijt zo snel als een kinderbroek van een koter die net heeft leren kruipen.
De overhemden zijn te doorzichtig, het pennenzakje is te diep en het flapje zit er over heen waardoor je een pen niet kan pakken, borstzakken zitten op de verkeerde plaats waardoor je borstzakken doorzakken en uiers lijken als je er wat in doet, logo's op de mouwen waardoor strijken een drama is en ik beperk het commentaar over het zogenaamd strijkvrij zijn maar tot
Dus ik ben ook positief over het nieuw ontwikkelde uniform. Dan maar een trainingspak