Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215054 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #570 Gepost op: 1 augustus 2013, 21:46:04

Heb wel een tekeningetje voor je. Kun je meteen zien wat voor 'n verschil het is :)

[edit] het is amper te zien zie ik nu ;) maar de rechter is MET vest, de linker zonder :P

MisterQ

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #571 Gepost op: 1 augustus 2013, 21:49:07
Citaat van: Venture link=msg=1188216 date=1375386364

Heb wel een tekeningetje voor je. Kun je meteen zien wat voor 'n verschil het is :)

[edit] het is amper te zien zie ik nu ;) maar de rechter is MET vest, de linker zonder :P

Moet maar ff inbeelden. :)
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #572 Gepost op: 1 augustus 2013, 22:58:19
Die broeken lijken op jouw plaatje verdacht veel op de bike broeken!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #573 Gepost op: 2 augustus 2013, 05:11:56

Over de broeken: dit is hoe ze eruit zien, op basis van wat ik zelf gezien heb ;)

Heb 't vest in een iets andere kleur gedaan, niet correct, maar anders is 'ie niet te zien... Ook de knievlakken wat lichter gemaakt.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #574 Gepost op: 4 augustus 2013, 19:26:03
Vannacht teruggekomen vanuit Spanje, daar regelmatig de Policia voorbij zien komen. Hun uniform lijkt heel erg op het nieuwe Nederlandse tenue, en als ik mag zeggen, wat een uitstraling! Zoveel beter dan het overhemd en de pantalon waar wij hier nog in lopen. Kan niet wachten tot het nieuwe uniform er is, alleen jammer dat het nog zo lang duurt!

DD

• Forum gebruiker
Reactie #575 Gepost op: 6 augustus 2013, 17:35:54
Wat een aanfluiting dat nieuwe uniform, net een trainingspak. Natuurlijk zit zo'n 'Bijlmer-smoking' wel goed, maar het is geen gezicht tegenover het publiek.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #576 Gepost op: 6 augustus 2013, 18:28:57
Citaat van: DD link=msg=1189391 date=1375803354
Wat een aanfluiting dat nieuwe uniform, net een trainingspak. Natuurlijk zit zo'n 'Bijlmer-smoking' wel goed, maar het is geen gezicht tegenover het publiek.

Weet niet wat voor trainingspakken jij in je kast hebt hangen, en al helemaal niet wat voor schoenen jij daarbij draagt. Maar je doet een veronderstelling gebaseerd op niets. Kom ook net terug uit Spanje, en ik vind die 'trainingspakken' er beter uitzien als dat kantoorpak. En met wat voor publiek moet de politie volgens jou rekening houden? Publiek uit het bejaardentehuis?

DD

• Forum gebruiker
Reactie #577 Gepost op: 7 augustus 2013, 00:47:46
Citaat van: Cabo link=msg=1189406 date=1375806537
En met wat voor publiek moet de politie volgens jou rekening houden? Publiek uit het bejaardentehuis?

Daar moet de politie ook rekening mee houden. Verder is het natuurlijk een kwestie van smaak, maar niet alleen van de smaak van de gebruiker.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding

Robbinww

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #578 Gepost op: 7 augustus 2013, 09:00:34
Citaat van: DD link=msg=1189475 date=1375829266
Daar moet de politie ook rekening mee houden. Verder is het natuurlijk een kwestie van smaak, maar niet alleen van de smaak van de gebruiker.

En toch zie en hoor ik alleen al op dit forum vooral een hoop positieve reacties. Ook van bijvoorbeeld familie en vrienden aan wie ik wel eens wat foto's en tekeningen laat zien. Ik zie trouwens dat beide partijen steeds enthousiaster worden, naarmate het uniform meer "ontwikkeld" op het internet staat.

En over de trainingspak vergelijking: er komt nog een veiligheidsvest overheen ook. Dan lijkt het er -mocht je dat uberhaupt dus al vinden- totaal niet op.

Met vriendelijke groet,

Robbin

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #579 Gepost op: 7 augustus 2013, 09:39:52
Citaat van: DD link=msg=1189391 date=1375803354

Ik deel je mening in zoverre dat de Nederlandse politie nog nooit een goed uitziend uniform heeft gehad. Als je het politie museum inloopt en naar de uniformen kijkt die in de loop van de jaren door de politie zijn gebruikt kom je er schaterlachend uit.

Maar onder aan de streep is dit nieuwe uniform wel het best uitziende uniform dat we tot op heden hebben gehad. Als het komt/ als het komt zoals het eruit ziet/ als het bij benadering uitgevoerd wordt zoals nu het idee is.

Maar wat we nu hebben is helemaal een drama. Ik heb drie verschillende modellen broeken (allemaal van het huidige nieuwe uniform) en evenveel verschillende overhemden. Die hemden maakt me nog niet zoveel uit, maar die broeken zijn een drama! Te hoge tailles, te strak model, te ondiepe broekzakken op een verkeerde plaats waardoor alles wat je in een zak doet in je been prikt, te smalle broeksriemlussen, stof die vlekt als het regent en het slijt zo snel als een kinderbroek van een koter die net heeft leren kruipen.

De overhemden zijn te doorzichtig, het pennenzakje is te diep en het flapje zit er over heen waardoor je een pen niet kan pakken, borstzakken zitten op de verkeerde plaats waardoor je borstzakken doorzakken en uiers lijken als je er wat in doet, logo's op de mouwen waardoor strijken een drama is en ik beperk het commentaar over het zogenaamd strijkvrij zijn maar tot  :-X

Dus ik ben ook positief over het nieuw ontwikkelde uniform. Dan maar een trainingspak  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens