En toch zie en hoor ik alleen al op dit forum vooral een hoop positieve reacties. Ook van bijvoorbeeld familie en vrienden aan wie ik wel eens wat foto's en tekeningen laat zien. Ik zie trouwens dat beide partijen steeds enthousiaster worden, naarmate het uniform meer "ontwikkeld" op het internet staat.
Hier op het forum is natuurlijk ook niet zo raar, dat is een vrij eenzijdig publiek
Ik heb in mijn omgeving ook wel geluiden gehoord zoals die van DD, dat dit pak minder uitstraling heeft en niet de kwalificatie 'uniform' verdient. En ja, dat is ook een signaal om rekening mee te houden.
E.e.a. neemt niet weg dat ik voorstander ben van een 'werkpak' in plaats van een 'kantoorpak', vanwege het praktisch gebruik. Dat is wat mij betreft de eerste prioriteit. Maar wel is het zaak om goed af te wegen in welke situatie dat opweegt tegen de nettere, formele uitstraling. De wijkagent die een presentatie houdt op een school of een wijkraad bezoekt zou ik bijvoorbeeld liever in het kantoor uniform zien. Misschien ook wel op zijn rondje door de wijk...