Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215052 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #580 Gepost op: 7 augustus 2013, 09:55:55
Mopper, mijn gedachte, mijn tekst! Wat doe je?! ;)
Met als verschil dat ik wat minder lang 'last' heb van het uniform....

Van de huidige broek is overigens een zomer en een winter versie... Hoe zit dat bij het nieuwe uniform? Ook 2 modellen?

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #581 Gepost op: 7 augustus 2013, 10:12:25
Nee moet je nu met dat playmobiel uniform eens een lading van een vrachtwagen controleren, kan je het gelijk weggooien. Nee ik ben blij met het nieuwe werkpak.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #582 Gepost op: 7 augustus 2013, 12:21:57
Citaat van: moppersmurf link=msg=1189496 date=1375861192
De overhemden zijn te doorzichtig, het pennenzakje is te diep en het flapje zit er over heen waardoor je een pen niet kan pakken, borstzakken zitten op de verkeerde plaats waardoor je borstzakken doorzakken en uiers lijken als je er wat in doet, logo's op de mouwen waardoor strijken een drama is en ik beperk het commentaar over het zogenaamd strijkvrij zijn maar tot  :-X

! tip ! mocht je nog overhemden bestellen kijk ff naar de 2 varianten: er is een 'goedkoop' en 'duurder' model tegenwoordig. Kun je uit kiezen (in de lijst staat dan "overhemd heren zomer" en nog een keer "overhemd heren zomer" met 2 verschillende prijsklassen. De duurdere zijn echt 1000x beter dan de goedkopere. Strijk ze nooit meer!!! :)

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #583 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:08:13
Citaat van: DD link=msg=1189475 date=1375829266
Daar moet de politie ook rekening mee houden. Verder is het natuurlijk een kwestie van smaak, maar niet alleen van de smaak van de gebruiker.

Ik snap nooit echt het idee dat de politie een netjes pak moet dragen tijdens de werkzaamheden. We zijn geen obers of zakenmannen. Misschien was dit 50 jaar geleden het geval, waarbij een agent vooral rondjes door de wijk liep, zwaaiend met zijn knuppel, maar zelden fysiek hoefde op te treden. In deze tijd is het werk van de politie veel diverser en fysieker geworden, waardoor een kantoorpak totaal niet past bij het werk van politieagent. Dan heb je uiteraard mensen die zeggen dat de politie een publieke functie heeft. Die hebben de brandweer en ambulancepersoneel ook, zie je die met een pantalon en overhemd hun werk uitvoeren? Gelukkig zijn de meeste Europese landen al overgestapt naar een functioneel uniform, en ik ben blij dat Nederland deze trend eindelijk gevolgd heeft.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #584 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:35:41
Citaat van: black_ice_360 link=msg=1189650 date=1375880893
Ik snap nooit echt het idee dat de politie een netjes pak moet dragen tijdens de werkzaamheden. We zijn geen obers of zakenmannen. Misschien was dit 50 jaar geleden het geval, waarbij een agent vooral rondjes door de wijk liep, zwaaiend met zijn knuppel, maar zelden fysiek hoefde op te treden. In deze tijd is het werk van de politie veel diverser en fysieker geworden, waardoor een kantoorpak totaal niet past bij het werk van politieagent. Dan heb je uiteraard mensen die zeggen dat de politie een publieke functie heeft. Die hebben de brandweer en ambulancepersoneel ook, zie je die met een pantalon en overhemd hun werk uitvoeren? Gelukkig zijn de meeste Europese landen al overgestapt naar een functioneel uniform, en ik ben blij dat Nederland deze trend eindelijk gevolgd heeft.
Inderdaad. Laatst een voetachtervolging gehad gedurende een halve kilometer met een inbreker, tijdens de hitte van afgelopen tijd. Na halve kilometer kwijt geraakt en werd ook wel commentaar opgegeven door mensen in mijn omgeving, maar ooit geprobeerd om in je nette pak een hardloopwedstrijd te gaan doen tegen een jonger iemand gekleed in sportbroekje en sportschoenen (en dat dan nog even zonder vest)... I rest my case...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #585 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:41:27
Citaat van: Robbinww link=msg=1189490 date=1375858834
En toch zie en hoor ik alleen al op dit forum vooral een hoop positieve reacties. Ook van bijvoorbeeld familie en vrienden aan wie ik wel eens wat foto's en tekeningen laat zien. Ik zie trouwens dat beide partijen steeds enthousiaster worden, naarmate het uniform meer "ontwikkeld" op het internet staat.

Hier op het forum is natuurlijk ook niet zo raar, dat is een vrij eenzijdig publiek ;)
Ik heb in mijn omgeving ook wel geluiden gehoord zoals die van DD, dat dit pak minder uitstraling heeft en niet de kwalificatie 'uniform' verdient. En ja, dat is ook een signaal om rekening mee te houden.

E.e.a. neemt niet weg dat ik voorstander ben van een 'werkpak' in plaats van een 'kantoorpak', vanwege het praktisch gebruik. Dat is wat mij betreft de eerste prioriteit. Maar wel is het zaak om goed af te wegen in welke situatie dat opweegt tegen de nettere, formele uitstraling. De wijkagent die een presentatie houdt op een school of een wijkraad bezoekt zou ik bijvoorbeeld liever in het kantoor uniform zien. Misschien ook wel op zijn rondje door de wijk...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #586 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:08:13
Citaat van: Maarten link=msg=1189670 date=1375882887
Hier op het forum is natuurlijk ook niet zo raar, dat is een vrij eenzijdig publiek ;)
Ik heb in mijn omgeving ook wel geluiden gehoord zoals die van DD, dat dit pak minder uitstraling heeft en niet de kwalificatie 'uniform' verdient. En ja, dat is ook een signaal om rekening mee te houden.

E.e.a. neemt niet weg dat ik voorstander ben van een 'werkpak' in plaats van een 'kantoorpak', vanwege het praktisch gebruik. Dat is wat mij betreft de eerste prioriteit. Maar wel is het zaak om goed af te wegen in welke situatie dat opweegt tegen de nettere, formele uitstraling. De wijkagent die een presentatie houdt op een school of een wijkraad bezoekt zou ik bijvoorbeeld liever in het kantoor uniform zien. Misschien ook wel op zijn rondje door de wijk...

Ik ben het absoluut met je eens dat het huidige uniform eveneens dient te blijven bestaan naast het nieuwe tenue. Zowel voor ceremoniële diensten als diensten op het bureau, of de andere voorbeelden die jij al aangaf. Dan is het nette tenue veel gepaster. Denk ook niet dat er agenten zijn die dat tegen zullen spreken. Het nieuwe uniform is dan ook puur bedoeld voor het werken op straat (noodhulp, horecadiensten etc.) Het is eigenlijk net als de KMar; een netjes uniform voor achter het bureau/ceremonieel, functioneel uniform (gevechtstenue) voor het veldwerk.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #587 Gepost op: 7 augustus 2013, 17:22:55
Ben ik dan de enige die dat nut van het nette pak anders dan bij beëdigingen en begrafenissen totaal niet (in)ziet?? Ik vind dat je 1 uniform moet hebben voor 1 bedrijf. Niet met 300 uitzonderingsregels. Onzinnig, schrappen dat 'oude / huidige' uniform en alleen bij je beediging (of helemaal weg, nog beter).

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #588 Gepost op: 7 augustus 2013, 17:57:19
Ik vind 't niet erg dat een 'papieren tijger' een ander pak draagt dan ik ga dragen.. Ik zou ook niet weten waarom dat een negatief effect zou hebben.

Voor mij is 't alleen maar een extra hint over de kwaliteiten van de desbetreffende diender..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #589 Gepost op: 7 augustus 2013, 19:16:03
Ik zeg ook niet dat 't een negatief effect zou hebben, maar ik zie de meerwaarde niet om 't onderscheid te behouden en om er twee pakken op na te houden.