Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215045 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #600 Gepost op: 8 augustus 2013, 08:19:24
Citaat van: DD link=msg=1189823 date=1375909898
Voor iemand met gezag ren je niet zo snel weg, dat is moreel overwicht.

Voor iemand die jou in kan halen ren je niet zo snel weg.
Als ik iemand met gillende gympies zie accelereren kan ik met mijn oogverblindend glimmende DT schoenen proberen om de vijand visueel in verwarring te brengen en de aerodynamica van de vouw in mijn broek effectief in te zetten ... Feit blijft dat het pak er netjes uitziet (uit kan zien) maar er niet voor gemaakt is.
Hoeveel moreel over(ge)wicht je ook hebt.
Ik kan me heel goed indenken dat dit juist voor de politie van toepassing is.

Laat mij maar lekker in mijn veldtenu lopen. Al zit ik op de meldkamer.
Niemand die zich stoort aan mijn "stoere" (lees: lekker zittende) outfit want hier komt toch geen " publiek" binnen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #601 Gepost op: 8 augustus 2013, 09:15:29
Citaat van: Jerommeke link=msg=1189847 date=1375915796
;D

Ik weet niet precies vanuit welke hoedanigheid je reageert, maar op straat beginnen ze al te rennen als ze een politie-auto zien en ze iets hebben geflikt!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #602 Gepost op: 8 augustus 2013, 11:04:51
Citaat van: DeMassel link=msg=1189758 date=1375896676
brengt mij alleen op de vraag
hoeveel agenten m/v hebben nou beide diensten? dus en kantoordienst en straatdienst?

Ik denk iets van 40/60 (kantoor/straat) maar ik heb vrijwel altijd op de dag zelf ook nog 50/50... dus dan moet ik (dat heeft onze chef nu ook al ingevoerd) halverwege de dag omkleden van 'net uniform' naar 'bike uniform'.....

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #603 Gepost op: 8 augustus 2013, 11:29:43
Citaat van: Venture link=msg=1189893 date=1375952691
op de dag zelf ook nog 50/50... dus dan moet ik (dat heeft onze chef nu ook al ingevoerd) halverwege de dag omkleden van 'net uniform' naar 'bike uniform'.....
Is dat een kantoordienst 'met' of 'zonder' (publiekscontact).

Bij ons zijn de meeste mensen die publiekscontact hebben toch al niet excecutief dus het verschil zie je nu ook al...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #604 Gepost op: 8 augustus 2013, 16:48:55
Citaat van: Venture link=msg=1189893 date=1375952691
Ik denk iets van 40/60 (kantoor/straat) maar ik heb vrijwel altijd op de dag zelf ook nog 50/50... dus dan moet ik (dat heeft onze chef nu ook al ingevoerd) halverwege de dag omkleden van 'net uniform' naar 'bike uniform'.....

kantoor in de zin van baliedienst oid of in de zin van PV-opmaken en dat soort dingen (dus in principe niet met publiek contact)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #605 Gepost op: 8 augustus 2013, 18:26:11
Gewoon de niet-executieve collega's die puur en alleen administratief werk uitvoeren achter een bureau in het uniform van nu. Alle collega's die de kans hebben om de straat op te moeten gewoon in het operationele tenue steken. Zo moeilijk is het niet lijkt me. Zo hebben de mensen die aangifte komen doen een netjes afgekleed iemand voor zich, en hebben de agenten op straat eindelijk een tenue wat lekker zit tijdens hun werkzaamheden. Het is toch sowieso niet zo vreemd om twee uniformen naast elkaar te hebben, een voor op kantoor en een operationeel tenue? Brandweer, KMar etc hebben dit ook. Waarom zou Politie niet kunnen?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #606 Gepost op: 8 augustus 2013, 18:38:06
Citaat van: black_ice_360 link=msg=1190031 date=1375979171
Zo hebben de mensen die aangifte komen doen een netjes afgekleed iemand voor zich, en hebben de agenten op straat eindelijk een tenue wat lekker zit tijdens hun werkzaamheden.
Ja, en daar gaat het bij ons dan al mis. In Amsterdam hebben we gewoon aangifte diensten maar wordt er met zeer grote regelmaat door gewisseld. Dus je neemt een paar aangiftes op, en vervolgens stap je de auto in. Dan blijf je jezelf omkleden, en dat gaat dus niet gebeuren ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #607 Gepost op: 8 augustus 2013, 18:43:05
Citaat van: Red link=msg=1190035 date=1375979886
Ja, en daar gaat het bij ons dan al mis. In Amsterdam hebben we gewoon aangifte diensten maar wordt er met zeer grote regelmaat door gewisseld. Dus je neemt een paar aangiftes op, en vervolgens stap je de auto in. Dan blijf je jezelf omkleden, en dat gaat dus niet gebeuren ;)
Maar voor dit soort verschillen gaat de Nationale Politie uitkomst bieden, toch? ::) O0

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #608 Gepost op: 8 augustus 2013, 18:44:11
Citaat van: Red link=msg=1190035 date=1375979886

In dat geval gewoon het operationele tenue aan zou ik zeggen. Alleen die mensen die puur administratief werk doen het uniform van nu laten dragen. Want 10x per dag omkleden zit ook niemand op te wachten denk ik ;)

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #609 Gepost op: 8 augustus 2013, 18:50:58
Citaat van: black_ice_360 link=msg=1190040 date=1375980251
In dat geval gewoon het operationele tenue aan zou ik zeggen. Alleen die mensen die puur administratief werk doen het uniform van nu laten dragen. Want 10x per dag omkleden zit ook niemand op te wachten denk ik ;)
Oftewel, de mensen van Intake & Service dus, of ISO, of hoe het in De Nationale Politie ook allemaal mag heten >:D
If you can dream it, you can do it.