Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215034 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #620 Gepost op: 9 augustus 2013, 19:33:25
Even terug on-topic. Vraag me toch af, nu er de laatste weken regelmatig foto's opduiken van het complete nieuwe uniform, en zelfs het contract en alles al getekend is, waarom het dan tot april moet duren tot het nieuwe tenue ingevoerd wordt. Je zou denken dat zodra alles getekend is en klaar is voor massa-productie dat het binnen een paar maandjes (2/3 hooguit) geregeld moet kunnen zijn. Zou niet weten wat ze de aankomende 8 maanden nog moeten doen voordat het uniform ingevoerd kan worden?!

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #621 Gepost op: 9 augustus 2013, 19:58:03
Citaat van: Jerommeke link=msg=1190299 date=1376069350
Ik was zo met stomheid geslagen dat ik vergeten ben waar het exact was... Ik meen in gebiedje Rivierenbuurt of zo iets.... Kan ook Stadionweg zijn geweest.

Die collega draait ook noodhulp in die rok. Keer tegen gekomen bij melding. ☺

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #622 Gepost op: 9 augustus 2013, 19:58:51
Je vergeet gemakshalve even dat er meer dan 100.000 stuks (je krijgt immers meerdere polo's en broeken) van de uniformen geproduceerd moeten worden in een hele rits aan verschillende maten? Dat doe je niet even op een zondagmiddag. :)

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #623 Gepost op: 9 augustus 2013, 20:04:12
Dat begrijp ik. Maar het is niet zo dat ze die allemaal met de hand in elkaar gaan naaien neem ik aan. Het lijkt me sterk dat er 8 maanden voor nodig zijn. Dat er een paar maanden overheen gaan begrijp ik, zeker nu de sofshell en het all-weather jacket weer opnieuw moeten. Maar januari moet toch wel te halen zijn zou je zeggen. Maar goed, het is niet mijn vakgebied. Misschien verkijk ik mij hier totaal op 998765

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #624 Gepost op: 9 augustus 2013, 20:43:56
ok, ff uitleggen dan:

inkopen grondstoffen in grote hoeveelheden  -> transport -> productie in china/verweggistan -> meedere transportten -> ontvangst bij DL -> sample en passet samenstellen-> logistiek regelen -> transport naar eenheden. -> plannen/passen -> pas sessie door bpz -> bestellingen opgeven -> bestellingen verwerken -> versturen per post -> uniform tuis bij alle 25.000 executieve collega's.

ga er maar vanuit dat op 1 april nogsteeds niet iedereen alles in huis heeft.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #625 Gepost op: 9 augustus 2013, 20:56:45
We zullen zien. De politie kennende zal het allemaal nog wel gaan uitlopen inderdaad. Hopen op een meevaller in ieder geval!  :)

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #626 Gepost op: 10 augustus 2013, 01:19:35
Citaat van: AureliusM link=msg=1190312 date=1376071083
Die collega draait ook noodhulp in die rok. Keer tegen gekomen bij melding. ☺

Zonder enige twijfel Rivierenbuurt, en ik ga geen naam noemen (OOK NIET VIA PB). Sommige mensen verdienen een pluim voor volharding in plaats van (zwijg mopper! zwijg!) :-X
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #627 Gepost op: 10 augustus 2013, 01:25:40
Citaat van: black_ice_360 link=msg=1190302 date=1376069605
Even terug on-topic. Vraag me toch af, nu er de laatste weken regelmatig foto's opduiken van het complete nieuwe uniform, en zelfs het contract en alles al getekend is, waarom het dan tot april moet duren tot het nieuwe tenue ingevoerd wordt. Je zou denken dat zodra alles getekend is en klaar is voor massa-productie dat het binnen een paar maandjes (2/3 hooguit) geregeld moet kunnen zijn. Zou niet weten wat ze de aankomende 8 maanden nog moeten doen voordat het uniform ingevoerd kan worden?!

- omdat elk artikel * zoveel stuks = meer dan de grens voor een europese aanbesteding
- er altijd een verplichte draagproef is
- het de overheid betreft
- het hele zooitje uit China moet komen
- het daarna in de molen terecht komt
- en de paarse krokodil ook nog om de hoek komt kijken

en dat kost tijd, volgens de regels van de aanbesteding en zoals het gewoon is bij de overheid
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #628 Gepost op: 10 augustus 2013, 10:37:02
Hoe gaat dat straks eigenlijk met passen? Met z'n allen naar Apeldoorn?
--Niets is wat het lijkt--

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #629 Gepost op: 11 augustus 2013, 12:09:17
Ik gok (hoop) dat we een rijdende kledingwinkel gaat die alle eenheden afwerkt. Anders komen er een hoop dure reisdeclaraties e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein