Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215011 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #680 Gepost op: 23 september 2013, 10:40:48
Citaat van: silque link=msg=1203698 date=1379924599
Sorry ik zie het nu pas. Dat het weinig toevoegt ben ik met je eens, maar dat heeft het nooit gedaan. Toch vind ik het jammer, ik vind het mooi en het straalt toch iets uit. Blijft er wel de mogelijkheid om een politiebrevet te dragen? M.a.w. blijven de 'gaatjes' zoals te zien op de veiligheidsvesten er wel, zodat je hem wel op kan doen?
Ik las eerder ergens dat deze zou verdwijnen...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #681 Gepost op: 23 september 2013, 11:24:12
Ja het politiebrevet verdwijnt, vandaar ook mijn vraag. Voor de mensen die er wel één hebben, blijft er de mogelijkheid om hem op je vest te 'spelden' ?
Ik zag dat er op de vesten van de proefdragers nog wel een bevestiging voor het politiebrevet zat namelijk.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #682 Gepost op: 23 september 2013, 11:32:51
Citaat van: silque link=msg=1203712 date=1379928252
Ja het politiebrevet verdwijnt, vandaar ook mijn vraag. Voor de mensen die er wel één hebben, blijft er de mogelijkheid om hem op je vest te 'spelden' ?
Ik zag dat er op de vesten van de proefdragers nog wel een bevestiging voor het politiebrevet zat namelijk.
Ik vermoed dat dat ermee te maken heeft dat het op dit moment wél onderdeel is van het uniform
Hobby Bobby eenheid Den Haag

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #683 Gepost op: 24 september 2013, 00:53:10
Citaat van: MartinJ link=msg=1203454 date=1379852842
Het Operationale Politie Uniform (OPU) is auteursrechtelijk  beschermd. Dat betekent dat niet opnieuw allerlei andere diensten met een gelijkend uniform gaan lopen. Ik neem aan dat het Instituut voor Fysieke Veiligheid dit ook gaat handhaven, net als het al geruime tijd gebeurt met misbruik van logo en striping van de hulpdiensten.

Toch zag ik laatst op een lokale nieuwssite het nieuwe uniform, met de gele strepen voorzien van de tekst "Handhaving".
Helaas de foto niet opgeslagen maar dacht wel dat ze lekker snel met aanpassen waren.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #684 Gepost op: 24 september 2013, 07:39:13
Citaat van: CMKmaat link=msg=1203878 date=1379976790
Toch zag ik laatst op een lokale nieuwssite het nieuwe uniform, met de gele strepen voorzien van de tekst "Handhaving".
Helaas de foto niet opgeslagen maar dacht wel dat ze lekker snel met aanpassen waren.

Éen gerustelling heb ik met zekerheid, dat is niet het BOA uniform in ontwikkeling. Dat is écht anders dan het nieuwe politie tenue. Zou ook gek zijn als dat niet zo was.  O0

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #685 Gepost op: 24 september 2013, 08:25:23

Éen gerustelling heb ik met zekerheid, dat is niet het BOA uniform in ontwikkeling. Dat is écht anders dan het nieuwe politie tenue. Zou ook gek zijn als dat niet zo was.  O0
Nou, helaas zijn er altijd nog BOA's die het liefst in net-niet-politie uniform lopen, want respect, want autoriteit.

Dus niet te hard roepen, hooguit dat er geen wannabe-dragers in de projectgroep nieuw BOA uniform zetelen, met als (positief!) gevolg hopelijk een net doch praktisch uniform, waarbij je niet eerst alle details moet afgaan eer dat je doorhebt dat er geen politieagent voor je staat maar een handhaver  ;)

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #686 Gepost op: 24 september 2013, 08:36:31
Citaat van: Haageneesch link=msg=1203898 date=1380003923
Nou, helaas zijn er altijd nog BOA's die het liefst in net-niet-politie uniform lopen, want respect, want autoriteit.

Dus niet te hard roepen, hooguit dat er geen wannabe-dragers in de projectgroep nieuw BOA uniform zetelen, met als (positief!) gevolg hopelijk een net doch praktisch uniform, waarbij je niet eerst alle details moet afgaan eer dat je doorhebt dat er geen politieagent voor je staat maar een handhaver  ;)

Begrijpelijke reactie; heb er alle vertrouwen in dat de verschijningsvorm van het nieuwe BOA uniform niet lijkt op dat van politie. Heb het nl gezien. Denk aan afwijkende kleuren ( wel blauw maar duidelijk anders met zegen van VTSPN) en zéker andere striping!
Zwak punt vind ik zelf dat het initieel niet verplicht wordt gesteld aan gemeenten, maar Opstelten heeft al aangegeven dat als er té weinig gemeenten vrijwillig overstappen hij het verplicht gaat stellen.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #687 Gepost op: 25 september 2013, 14:38:30
Citaat van: silque link=msg=1203712 date=1379928252

Het politiebrevet verdwijnt helemaal van het operationele uniform. Ook van de hoes voor het het veiligheidsvest. De foto's van de hoezen waar de gaatjes op te zien waren, waren de hoezen, die voor de draagtesten gebruikt werden. Het brevet heeft in ons land in het geheel geen functie. Dit in tegenstelling tot bijv. de USA waar het dient als politielegitimatie. Het is dus puur voor de sier. Daarnaast vromt het een risico voor verwondingen, net als de metalen onderscheidingstekens. Daarom is in het programmateam operationeel politie uniform besloten dat er geen brevet op het OPU komt. Het blijft dus nog wel op het geklede tenue met het colbert en het huidige tenue dat na 1-4-2014 bureau-uniform gaat heten
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #688 Gepost op: 25 september 2013, 14:40:54
Citaat van: MartinJ link=msg=1204335 date=1380112710
Het politiebrevet verdwijnt helemaal van het operationele uniform. Ook van de hoes voor het het veiligheidsvest. De foto's van de hoezen waar de gaatjes op te zien waren, waren de hoezen, die voor de draagtesten gebruikt werden. Het brevet heeft in ons land in het geheel geen functie. Dit in tegenstelling tot bijv. de USA waar het dient als politielegitimatie. Het is dus puur voor de sier. Daarnaast vromt het een risico voor verwondingen, net als de metalen onderscheidingstekens. Daarom is in het programmateam operationeel politie uniform besloten dat er geen brevet op het OPU komt. Het blijft dus nog wel op het geklede tenue met het colbert en het huidige tenue dat na 1-4-2014 bureau-uniform gaat heten

En de rangonderscheidingstekens? Las in het politiemagazine "24" dat die niet op het vest komen. Hoe lost men dat op? Op de borst zoals in Frankrijk?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #689 Gepost op: 25 september 2013, 15:24:26
Gewoon op de kleding. Door het relatief smalle schouderstuk van het vest had je twee maal de ROT zichtbaar. Door ze van het vest af te halen zijn ze nu maar een maal zichtbaar.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein