Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214991 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #710 Gepost op: 4 oktober 2013, 11:54:02
Een oproep: bekend is dat een deel van de collega's het huidige veiligheidsvest niet dragen, omdat het allerlei gezondheidsklachten oplevert.
De productie van de nieuwe vesten is inmiddels in gang gezet. Maar doordat het huidige vest niet meer geleverd wordt, kan bij afkeuring door beschadiging o.id. geen nieuw vest geleverd worden.

De dringende oproep is dan ook je vest in te leveren bij je kledingcontactpersoon. Het vest wordt dan gereinigd en weer in de tijdelijke voorraad van de Dienst Politie-uitrusting voorheen VTSpn

svp geen discussie over het al of niet dragen van het vest. Deze is al ruim gevoerd en heeft geleid tot het nieuwe en veel betere vest 98uiye
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #711 Gepost op: 4 oktober 2013, 12:17:50
Citaat van: Hammie link=msg=1204404 date=1380131385
En als je het vest over de windstopper draagt? Of zit dat voor geen meter  >:D

Het veiligheidsvest (vhv) krijgt definief geen onderscheidingstekens.  Zoals gemeld omdat de schouderspassen relatief smal zijn.
Het vest draag je over de polo, al dan niet lange mouw. Wordt het kouder, dan trek je de soft shell over de polo aan en daarover het vhv. Daarom zitten er op het lijf van het vhv geen zakken. Dit om extra verwondingen bij een inslag te voorkomen.
Het all wheather jack track(awj) over het geheel aan. Je moet het zien als een soort regenjack met dunne maar warme voering, die uitneembaar is. Er zit ook een afritsbare capuchon bij met een speciaal hoesje.
Afgelopen dagen zijn er 5 modellen beoordeeld door collega's uit het land tijdens zogenaamde winkelsessies.  Eigenlijk alleen maar positieve reacties, waarbij het ene onderwerp uiteraard wat beter werd beoordeeld dan het andere. Maar geen spul dat je niet aan zou willen hebben.  Als het doorgaat wordt komende week voorlopig gegund. Dan nog even een bezwaartermijn afwachten en dan kunnen ook de soft shell en het awj in productie
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #712 Gepost op: 4 oktober 2013, 12:26:52
Komen er helemaal geen zakken op het vest (wat wordt er exact bedoeld met het 'lijf'?)
Senior GGP / Oost-Brabant

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #713 Gepost op: 4 oktober 2013, 12:44:28
Citaat van: amstaf3 link=msg=1187577 date=1375196266
Net zoals in elk uniform ziet dat er niet uit.
Ze worden verplicht om in eigen tijd en kosten af te vallen en de sporttest te halen binnen een zo korte mogelijke tijd en anders opzouten geld zowel voor de mannen als de vrouwen  :D :D

Wel makkelijk om zo te oordelen. Ben zelf aanzienlijk zwaarder geworden na een heel zware enkel blessure, die het sporten behoorlijk belette. Denk niet dat ik daardoor een mindere diender ben. Ik niet iedereen meer bijhouden of voorbij lopen. Maar dat heb je bij achtervolgingen met de auto ook. Er zijn er altijd de sneller kunnen rijden of meer risico nemen.

Enige nuance graag bij reacties. We willen met dut forum toch niet de kant op van geenstijl.nl enzo?

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #714 Gepost op: 4 oktober 2013, 12:54:00
Citaat van: Nick link=msg=1207039 date=1380882412
Komen er helemaal geen zakken op het vest (wat wordt er exact bedoeld met het 'lijf'?)

Het lijf is het bovenlichaam zonder mouwen. Op het vhv komen wel zakken , die worden aangepast n.a.v. de draagtesten. Ik bedoelde dat er op de polo en de soft shell geen zakken komen.  Voor de soft shell hebben de fabrikanten de vrijheid gekregen om bergruimte op de mouw te creëren.  De verschillende uitvoeringen daarvan zijn tijdens winkelsessies van deze week beoordeeld op werkbaarheid en wenselijkheid.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #715 Gepost op: 4 oktober 2013, 13:01:14
Citaat van: MartinJ link=msg=1207045 date=1380884040
Het lijf is het bovenlichaam zonder mouwen. Op het vhv komen wel zakken , die worden aangepast n.a.v. de draagtesten. Ik bedoelde dat er op de polo en de soft shell geen zakken komen.  Voor de soft shell hebben de fabrikanten de vrijheid gekregen om bergruimte op de mouw te creëren.  De verschillende uitvoeringen daarvan zijn tijdens winkelsessies van deze week beoordeeld op werkbaarheid en wenselijkheid.

Top! Bedankt voor de verduidelijking.
Senior GGP / Oost-Brabant

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #716 Gepost op: 4 oktober 2013, 13:07:29
Citaat van: Trex112 link=msg=1176686 date=1371929031
Ik ben ook de gelukkige geweest om de winkelsessie bij te wonen en het veiligheidsvest proef te dragen.
Ik moet zeggen dat ik het uniform een echte verbetering vind. Het uniform komt totaal anders op mij Over via de bekende tekeningen. Ik heb het complete uniform aangehad en alles mogen testen. Ik denk dat we niet mogen klagen straks met het nieuwe pak. Ik vond het erg prettig zitten en de schoenen zaten ook erg lekker! De striping en tekst politie is wel zoals is getekend. zelf vond ik dit in het echt wel stoer staan. de pet staat in combinatie met het uniform wel stoer ook al had ik eerder gestemd voor het schuitje.
Op de softshell is inderdaad het logo geplakt op de mouw en dus niet geborduurd.

Heb geduld! Het is het wachten meer dan waard! Echt waar! Er valt altijd wel te zeuren maar ze doen echt hun best om iedereen tevreden te stellen met het nieuwe pak. Natuurlijk kunnen ze niet iedereen tevreden stellen maar wees blij dat er eindelijk een goed operationeel pak komt. We gaan er echt op vooruit!

Top hoe je reageert op de winkelsessies. Bijgaand een foto die aangeeft waarom ikzelf niet voor het schuitje koos

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #717 Gepost op: 4 oktober 2013, 14:21:23
Waar is die foto dan?

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #718 Gepost op: 4 oktober 2013, 14:42:49
Citaat van: MartinJ link=msg=1207045 date=1380884040

En wat wilde de meerderheid?

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #719 Gepost op: 4 oktober 2013, 17:58:05
Klinkt allemaal goed. Is er al een richtdata wanneer we het nieuwe spul gaan passen?

Zakken op de jas is naar mijn idee overbodig, als je al je spullen gewoon kwijt kan in het vest. En als ik het zo lees is dat het geval.