Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214979 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #750 Gepost op: 21 oktober 2013, 16:20:26
Citaat van: black_ice_360 link=msg=1212252 date=1382363689
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de tijd tussen de overstap naar het nieuwe tenue bij de verschillende regionale eenheden. Of dit om weken of zelfs maanden gaat? Zoiets moet denk ik niet te lang duren, waarbij je moet proberen te vermijden dat (voorbeeld) in limburg het oude uniform nog op straat loopt terwijl in groningen de politie al een half jaar in het nieuw loopt.
Vanaf April t/m December, 8 maanden dus.

Citaat
Kan het nieuwe uniform ook niet als bike tenue fungeren? De polo en worker worden nu ook gedragen, misschien met andere schoenen voor de pendalen? Ziet er functioneel genoeg uit voor op de bike (helm ipv cap uiteraard), in ieder geval tot het nieuwe bike tenue er is. Krijg je toch iets meer eenheid dan al die kleurtjes.
Er komt een ander / nieuw bike uniform.

JBV

• Forum gebruiker
Reactie #751 Gepost op: 21 oktober 2013, 20:46:15
Citaat van: black_ice_360 link=msg=1212252 date=1382363689
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de tijd tussen de overstap naar het nieuwe tenue bij de verschillende regionale eenheden. Of dit om weken of zelfs maanden gaat? Zoiets moet denk ik niet te lang duren, waarbij je moet proberen te vermijden dat (voorbeeld) in limburg het oude uniform nog op straat loopt terwijl in groningen de politie al een half jaar in het nieuw loopt.

Kan het nieuwe uniform ook niet als bike tenue fungeren? De polo en worker worden nu ook gedragen, misschien met andere schoenen voor de pendalen? Ziet er functioneel genoeg uit voor op de bike (helm ipv cap uiteraard), in ieder geval tot het nieuwe bike tenue er is. Krijg je toch iets meer eenheid dan al die kleurtjes.

Het gewone uniform als bike uniform lijkt me niet wenselijk ivm transpireren.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #752 Gepost op: 21 oktober 2013, 20:55:54
Citaat van: PietjePuk link=msg=1212260 date=1382365226
Vanaf April t/m December, 8 maanden dus.

Dus ongeveer iedere maand een nieuwe eenheid in het nieuwe tenue? Behoorlijk groot gat tussen de eerste en laatste vind ik persoonlijk  ???

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #753 Gepost op: 21 oktober 2013, 21:12:36
Klopt, maar het is ook een behoorlijke klus..

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #754 Gepost op: 21 oktober 2013, 21:46:34
Met de overgang naar het huidige uniform was het ook een behoorlijk zooitje. Mensen liepen in een nieuw overhemd met oude broek (of andersom), of de een wel een nieuw uniform en de ander nog niet. Dat soort gedoe. Kan je het beter tegelijk doen en dan maar niet alle eenheden tegelijk. Dertig- tot veertig duizend man tegelijk van voldoende kleding voorzien is ook nogal een operatie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #755 Gepost op: 21 oktober 2013, 23:50:21
Mensen lijken zich daar inderdaad nogal in te vergissen

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #756 Gepost op: 23 oktober 2013, 18:49:51
Vandaag hoorde ik op de academie van 2 personen (afzonderlijk) dat Den Haag bij de eerste eenheden hoort ivm de NSS volgend jaar. Weet natuurlijk niet of dit klopt, maar het zou inderdaad mooi zijn als de politie er bij zo'n grote gelegenheid al in het nieuw bij loopt!

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #757 Gepost op: 23 oktober 2013, 18:59:49
Wat ik dan wel weer apart vind, is dat mijn lichting volgende week het oude uniform moet ophalen, terwijl wij pas vanaf februari een keer de straat opgaan. En dan zou het nieuwe uniform al ingevoerd (mogen) worden. Lever aan alle studenten dan gelijk de nieuwe uniformen..  ???
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #758 Gepost op: 23 oktober 2013, 19:03:03
Nee, want dan krijg je juist dat de een in het oude uniform loopt en de ander in het nieuwe. En dat maakt het niet eenduidiger. Bovendien zal het nog niet volledig leverbaar zijn aangezien heel wat handtekeningen pas onlangs zijn gezet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #759 Gepost op: 23 oktober 2013, 19:08:28
Citaat van: DiNozzo link=msg=1212971 date=1382547783
Nee, want dan krijg je juist dat de een in het oude uniform loopt en de ander in het nieuwe. En dat maakt het niet eenduidiger. Bovendien zal het nog niet volledig leverbaar zijn aangezien heel wat handtekeningen pas onlangs zijn gezet.
Dat is inderdaad waar. Beter is het om af te wachten.. Ik laat het maar gebeuren.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in