Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214961 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

guest15549

• Gast
Reactie #790 Gepost op: 13 november 2013, 17:49:06
Citaat van: MartinJ link=msg=1219722 date=1384352728
Iedereen krijgt het nieuwe vest met 3 hoezen (wit om onder de kleding te dragen, een gele hoes met reflectie en e een blauwe hoes met de gele strepen in de stijl van het OPU) De vesten zijn zowel kogelwerend als steekwerend. Daarnaast komen er in de voertuigen, op bureau's en ander tactische plaatsen zogenaamde harnassen met extra bescherming. Deze harnassen zijn wat materiaal betreft een beetje vergelijkbaar met de vestje voor de verdekte draagwijze. Ze zijn dus licht en dun en daarin hangt extra beschermend materiaal. In deze vorm heb je delfde bescherming als de huidige tactische vesten, zoals die in de meeste gevallen achter in de auto's liggen. Ik bedoel dan wel de vesten met de traumaplaat.
Ik twijfel echt aan de professionele betrokkenheid van de lieden die de traumaplaat uit de tactische vesten haalt.

Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg!  O0

Wat zijn "traumaplaten"? Gewoon een extra laag kevlar of andere beschermende stof voor in het vest?

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #791 Gepost op: 13 november 2013, 18:04:33
Nee, dat zijn (waren) keramische platen die je extra in het zware vest kon steken.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #792 Gepost op: 13 november 2013, 18:53:35
Citaat van: Bryyan link=msg=1219346 date=1384204962
Volgens mij.. Als ik het vergelijk met de foto, is dit het model van haix van hun officiele site. Nog iets duidelijker!

http://img42.imageshack.us/img42/8951/08a0.jpg
Lelijke dingen. Te sportief

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #793 Gepost op: 13 november 2013, 19:19:55
Het is ook niet gauw goed zeg..... ik vind ze prima in vergelijking met wat we nu hebben!!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #794 Gepost op: 13 november 2013, 19:33:25
Citaat van: AureliusM link=msg=1219797 date=1384365215
Lelijke dingen. Te sportief

Die sportieve dingen zijn ideaal. Deze ken ik dan niet, maar loop nu zelf op de bekende adidasjes, geweldige schoenen. Voelen licht aan, lopen als sportschoenen dus een sprintje trekken oid is geen probleem. Ben er tijdens een nachtdienst ook mee door glas gelopen en merkte er niets van behalve wat gekraak onder mn schoen. Stukken beter dan die glimmende klompen die de politie nu standaard levert (en persoonlijk denk ik ook beter dan de alternatieve 'zware kisten'). Ik weet in ieder geval zo welk type ik zou kiezen!  :)

guest15549

• Gast
Reactie #795 Gepost op: 13 november 2013, 21:42:29
Klopt het dat agenten zelf schoenen van eigen geld kunnen kopen voor hun werk, of is dat niet meer? Een agent vertelde mij dat een jaar geleden ofzo.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #796 Gepost op: 13 november 2013, 21:46:07
Ik heb zelf schoenen aangeschaft, aangezien de schoenen die je standaard geleverd krijgt voor geen meter zitten. Nooit commentaar op gehad vanuit de academie oid.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #797 Gepost op: 13 november 2013, 21:54:34
Citaat van: black_ice_360 link=msg=1219742 date=1384357264
Martin, bedankt voor de reacties! Kun jij misschien de eerder genoemde foto van het schuitje alsnog posten? Ben ergens toch nog wel benieuwd waarom jij zei dat je op basis van die foto niet voor het schuitje koos.

En misschien dat jij het type Meindl en Haix schoenen kunt noemen? Dan kunnen de geïnteresseerde collega's alvast een beetje op internet zoeken (naar specificaties) om zo te kijken waar hun eerste voorkeur naar uitgaat?!  ;)

De schoenen zijn specifiek voor de Nederlandse Politie gefabriceerd. Ik denk dus dat het geen zin heeft om het web af te speuren. Op de website van de Dienst Politie-uitrusting, voorheen de Unit Logistiek en Distributie staan de volledige specificaties. Daar voldoen beiden uiteraard aan, anders waren ze niet toegelaten tot de aanbesteding.

De foto plaatsen lukt niet. Het ging om een foto uit een folder van Bristol en daarmee wilde een punt zetten aan de nutteloze discussie over het schuitje of de cap. Ruim 70 % koos voor de cap en dan moet je dat gewoon accepteren.
In de jaren 60 heeft men bij de Rijkspolitie ook een schuitje gehad en iedereen die dat meegemaakt hebt heeft geroepen: nooit aan beginnen. Verschrikkelijk onpraktisch. Dat heeft men keuze grotendeel bepaald.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #798 Gepost op: 13 november 2013, 21:57:09
Citaat van: RS496 link=msg=1219855 date=1384375349
Klopt het dat agenten zelf schoenen van eigen geld kunnen kopen voor hun werk, of is dat niet meer? Een agent vertelde mij dat een jaar geleden ofzo.

IK heb nog nooit op schoenen van de baas gelopen. Ik loop al jaren op Haix Tibet. Heerlijke schoen vind ik zelf. Ook bij de KMar droeg ik ze onder mijn GVT en DT.
Nog nooit een woord over gehoord, buiten dat men het mooie schoenen vond.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #799 Gepost op: 13 november 2013, 22:01:28
Citaat van: black_ice_360 link=msg=1219856 date=1384375567
Ik heb zelf schoenen aangeschaft, aangezien de schoenen die je standaard geleverd krijgt voor geen meter zitten. Nooit commentaar op gehad vanuit de academie oid.

Ik ben het er mee eens dat niets zo persoonlijk is als schoenen. Maar houdt er rekening me dat er nu strakker op gestuurd gaat worden of dat je een financieel risico loopt als je een blessure oploopt terwijl je niet de geleverde schoenen draagt. Er zitten niet voor niets zoveel veiligheidseisen in de schoenen verwerkt. Daarom wordt er geen persoonlijk budget verstrekt om eigen schoenen te kopen, omdat het voor de leek lastig is te bepalen of ze aan de eisen voldoen.

Ik vind het wonderlijk dat ze op academie al toestaan dat er wildgroei ontstaat. Daardoor krijg je ook van die toestanden zoals bij de inhuldiging van de koning: gewoon aantrekken wat we zelf willen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.