Komt er ook een aparte ME jas voor de beredenen, voor zover je weet? Ik heb nog geen één keer beredenen is de nieuwe ME jas gezien namelijk, altijd nog de oude jas.
A&T personeel heeft niet zo lang geleden het grijs-rode pak uitgeleverd gekregen. Opmerkelijk dat het dan nu weer een ander pak wordt.
Lijkt me een goede zet, daar zit nu zoveel diversiteit in. Is dit dan ook (of juist?) bedoeld voor VAG, AE en vergelijkbare clubs?
Ben overigens wel benieuwd waar deze besluiten genomen zijn (evt. via PM / mail)
Ik dacht al gereageerd te hebben, maar kan het niet meer terug vinden. Daarom mogelijk dubbel nog een keer mijn reactie. Voor alle doelgroepen waren aparte klankbordgroepen met leden van de werkvloer. De klankbordgroepen waren de weg om ideeën vanaf de werkvloer verder uit te werken. De eind beslissing werd echter hoog inde boom genomen. Of de klankbordgroepen ook betrokken zijn geweest bij de afgeleiden van het OPU durf ik niet te zeggen. De klankgroepen houden officieel op per 11 december a.s. Er komt iets dergelijks voor terug maar wanneer is nog onduidelijk. Ik hoop in iedere geval dat de nieuwe vorm ook haar leden vanaf de werkvloer krijgt.
Wel een goede ontwikkeling vind ik de relatie van de uniformen voor bijzondere taakgroepen met het OPU. Allemaal ogenschijnlijk hetzelfde pak, maar alleen de kleur van de banen verschilt afhankelijk van de rol die we binnen de organisatie spelen. Uiteraard zal ook het materiaal soms anders zijn. Bijv het bikepak krijgt dezelfde kleurcombinatie als het gewone OPU, alleen het materiaal zal anders zijn ivm transpiratie.De politie komt hierbij nog meer als eenheid naar buiten. Goed voor de herkenning, zowel voor het publiek als voor ons, de dienders, zelf. Want kijk naar een willekeurig TV-programma en ziet allerlei zelf ontwikkelde uniformen de revue passeren.
Ik weet niet of er iets komt voor VAG/OG. Op zich niet nodig want het OPU is uitermate geschikt voor dergelijke teams. Volgens mij kunnen de collega's die aan de winkelsessies hebben meegedaan dit beamen. Maar er is binnen dit soort teams volgens mij een onbedwingbare drang om zich van de rest te onderscheiden. Ik hoop enerzijds dat er een einde komt aan de enorme diversiteit aan pakjes. Anderzijds: ik verzamel politie-emblemen en heb veel emblemen die ontstaan zijn uit onderscheidingsdrang.
Over een ME-jas voor bereden ga ik navraag doen en ook over de VAG/OG teams. Ik kom er op terug.