Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214929 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Mahad

• Forum gebruiker
Reactie #870 Gepost op: 2 december 2013, 19:46:47
Citaat van: Maarten link=msg=1224761 date=1386004584
Komt er ook een aparte ME jas voor de beredenen, voor zover je weet? Ik heb nog geen één keer beredenen is de nieuwe ME jas gezien namelijk, altijd nog de oude jas.

A&T personeel heeft niet zo lang geleden het grijs-rode pak uitgeleverd gekregen. Opmerkelijk dat het dan nu weer een ander pak wordt.

Lijkt me een goede zet, daar zit nu zoveel diversiteit in. Is dit dan ook (of juist?) bedoeld voor VAG, AE en vergelijkbare clubs?

Ben overigens wel benieuwd waar deze besluiten genomen zijn (evt. via PM / mail) :)
Het lijkt erop dat het dezelfde ME-jas wordt. Hier een voorbeeldfoto :
That's just the way it is.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #871 Gepost op: 2 december 2013, 20:08:55
Citaat van: AureliusM link=msg=1224764 date=1386005208
wat is POPU?  ::)

Progammateam Operationeel Politie Uniform
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #872 Gepost op: 2 december 2013, 20:11:53
Citaat van: CopVR3 link=msg=1224791 date=1386009734
Nou zou iemand die het wel weet misschien alle afkortingen even willen noemen?

Ik draai al wat jaren mee en was op een gegeven moment het spoor bijster. Ben op een gegeven moment een lijst met afkortingen bij de politie bij gaan houden. Ik heb niet de illusie dat deze compleet is, maar er staan er al 2350 op.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #873 Gepost op: 2 december 2013, 20:14:46
Ja hier ook... al 12 jaar bij de baas maar de afkortingen hierboven zeggen me niks. Okee, IBT en FO en AenT snap ik nog...

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #874 Gepost op: 2 december 2013, 21:41:19
Shoot ik moet mijn schematische tekeningen van de POPU dus updaten met de IBT en de A&T versie!

Maar dus begrijp ik dan goed dat het A&T ook een POPU krijgen en dus dat we tijdens de aangifte diensten ook het POPU kunnen dragen?

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #875 Gepost op: 2 december 2013, 23:59:22
Citaat van: CopVR3 link=msg=1224813 date=1386011686
Ja hier ook... al 12 jaar bij de baas maar de afkortingen hierboven zeggen me niks. Okee, IBT en FO en AenT snap ik nog...

ME te paard is Mobiele Eenheid te paard. ;D ;D

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #876 Gepost op: 3 december 2013, 00:08:45
Citaat van: Venture link=msg=1224851 date=1386016879
Shoot ik moet mijn schematische tekeningen van de POPU dus updaten met de IBT en de A&T versie!

Maar dus begrijp ik dan goed dat het A&T ook een POPU krijgen en dus dat we tijdens de aangifte diensten ook het POPU kunnen dragen?

A&T neemt geen aangiftes op volgens mij. Je moet dan meer denken aan huismeesters e.d. Die krigen het OPU met de grijze  balken. Front Office of hoe deze groep baliemedewerkers ook genoemd worden blijven gewoon in het huidige uniform, het toekomstige bureau-uniform, hun werk aan de balie doen. Dat geldt ook voor meldkamer, arrestantenzorg en parketpolitie.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #877 Gepost op: 3 december 2013, 00:31:03
Citaat van: Maarten link=msg=1224761 date=1386004584
Komt er ook een aparte ME jas voor de beredenen, voor zover je weet? Ik heb nog geen één keer beredenen is de nieuwe ME jas gezien namelijk, altijd nog de oude jas.

A&T personeel heeft niet zo lang geleden het grijs-rode pak uitgeleverd gekregen. Opmerkelijk dat het dan nu weer een ander pak wordt.

Lijkt me een goede zet, daar zit nu zoveel diversiteit in. Is dit dan ook (of juist?) bedoeld voor VAG, AE en vergelijkbare clubs?

Ben overigens wel benieuwd waar deze besluiten genomen zijn (evt. via PM / mail) :)

Ik dacht al gereageerd te hebben, maar kan het niet meer terug vinden. Daarom mogelijk dubbel nog een keer mijn reactie. Voor alle doelgroepen waren aparte klankbordgroepen met leden van de werkvloer. De klankbordgroepen waren de weg om ideeën vanaf de werkvloer verder uit te werken. De eind beslissing werd echter hoog inde boom genomen. Of de klankbordgroepen ook betrokken zijn geweest bij de afgeleiden van het OPU durf ik niet te zeggen. De klankgroepen houden officieel op per 11 december a.s. Er komt iets dergelijks voor terug maar wanneer is nog onduidelijk. Ik hoop in iedere geval dat de nieuwe vorm ook haar leden vanaf de werkvloer krijgt.

Wel een goede ontwikkeling vind ik de relatie van de uniformen voor bijzondere taakgroepen met het OPU. Allemaal ogenschijnlijk hetzelfde pak, maar alleen de kleur van de banen verschilt afhankelijk van de rol die we binnen de organisatie spelen. Uiteraard zal ook het materiaal soms anders zijn. Bijv het bikepak krijgt dezelfde kleurcombinatie als het gewone OPU, alleen het materiaal zal anders zijn ivm transpiratie.De politie komt hierbij nog meer als eenheid naar buiten. Goed voor de herkenning, zowel voor het publiek als voor ons, de dienders, zelf. Want kijk naar een willekeurig TV-programma en ziet allerlei zelf ontwikkelde uniformen de revue passeren.

Ik weet niet of er iets komt voor VAG/OG. Op zich niet nodig want het OPU is uitermate geschikt voor dergelijke teams. Volgens mij kunnen de collega's die aan de winkelsessies hebben meegedaan dit beamen. Maar er is binnen dit soort teams volgens mij een onbedwingbare drang om zich van de rest te onderscheiden. Ik hoop enerzijds dat er een einde komt aan de enorme diversiteit aan pakjes. Anderzijds: ik verzamel politie-emblemen en heb veel emblemen die ontstaan zijn uit onderscheidingsdrang.

Over een ME-jas voor bereden ga ik navraag doen en ook over de VAG/OG teams. Ik kom er op terug.

guest15549

• Gast
Reactie #878 Gepost op: 3 december 2013, 08:43:02
Wat betekent "A&T"?

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #879 Gepost op: 3 december 2013, 08:52:23
Citaat van: RS496 link=msg=1224978 date=1386056582
Wat betekent "A&T"?
Administratie en technisch personeel