Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214922 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #900 Gepost op: 9 december 2013, 07:37:02
Citaat van: MartinJ link=msg=1226869 date=1386534452
Even gegoogeld en wat afbeeldingen gevonden. De kleur geel komt helemaal niet overeen met het geel van het OPU. Het bikers uniform gaat er hetzelfde uitzien als het OPU, maar zal van ander materiaal zijn. Ik zal desondanks de programmamanager van het OPU inlichten Ons nieuwe uniform is namelijk auteursrechtelijk beschermd. Na-aperij kan dus aangepakt worden net als misbruik van de striping.
2 vraagjes over het OPU waar je mogelijk antwoord op hebt:

- komt er een winter en een zomer broek zoals dat bij het huidige uniform ook het geval is?
- is er al bekend wat voor kledingpakketten er komen? Dus BPZ x aantal broeken en x polo's. VP x broeken en x polo's etc?

:)

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #901 Gepost op: 9 december 2013, 14:42:07
Citaat van: MartinJ link=msg=1226869 date=1386534452
Even gegoogeld en wat afbeeldingen gevonden. De kleur geel komt helemaal niet overeen met het geel van het OPU. Het bikers uniform gaat er hetzelfde uitzien als het OPU, maar zal van ander materiaal zijn. Ik zal desondanks de programmamanager van het OPU inlichten Ons nieuwe uniform is namelijk auteursrechtelijk beschermd. Na-aperij kan dus aangepakt worden net als misbruik van de striping.

Haha alsof men bij politie/ dienstlogistiek / VTSPN en hoe het nu heet weet ik even niet meer, altijd origineel zijn. Blijft ook overheid en dus 'beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen'. Het huidige biker tenue van veel (ex-) regio's (blauw wit zwart) is regelrecht gejat van de gemeente Nijmegen indertijd. Rotterdam heeft de geel/zwart kleurstelling al sinds 2009 als ik het goed heb. Is trouwens onderdaad een heel andere kleur geel.

Mahad

• Forum gebruiker
Reactie #902 Gepost op: 9 december 2013, 18:54:00
Citaat van: Gadgetman link=msg=1227029 date=1386596527

Haha alsof men bij politie/ dienstlogistiek / VTSPN en hoe het nu heet weet ik even niet meer, altijd origineel zijn. Blijft ook overheid en dus 'beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen'. Het huidige biker tenue van veel (ex-) regio's (blauw wit zwart) is regelrecht gejat van de gemeente Nijmegen indertijd. Rotterdam heeft de geel/zwart kleurstelling al sinds 2009 als ik het goed heb. Is trouwens onderdaad een heel andere kleur geel.
Het was donker dus waarschijnlijk heb ik het niet goed gezien het leek echt eigenlijk wel op het nieuwe uniform in het donker..
That's just the way it is.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #903 Gepost op: 10 december 2013, 12:56:29
Citaat van: Gadgetman link=msg=1227029 date=1386596527

Een 'ontwerp' van eigen bodem is het ook niet hoor, het zijn redelijk standaard modellen van Olympic Uniforms (zowel die van Nijmegen, pol. GLM als R'dam):

http://www.olyuniforms.com

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #904 Gepost op: 10 december 2013, 17:32:58
Citaat van: MartinJ link=msg=1224904 date=1386025725
A&T neemt geen aangiftes op volgens mij. Je moet dan meer denken aan huismeesters e.d. Die krigen het OPU met de grijze  balken. Front Office of hoe deze groep baliemedewerkers ook genoemd worden blijven gewoon in het huidige uniform, het toekomstige bureau-uniform, hun werk aan de balie doen. Dat geldt ook voor meldkamer, arrestantenzorg en parketpolitie.

Moet bekennen dat 't er niet uitziet dat grijs, misschien wennen. Ik blijf het raar vinden trouwens dat A&T (amper publiekscontact) een OPU (variant) krijgt en dat de balie, GMK, arrestantenzorg enzo het NIET krijgen... Blijft een bizarre beslissing.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #905 Gepost op: 10 december 2013, 17:49:42
Ik vind het dan wel weer goed dat de FO in gelijkwaardig uniform gestoken wordt. Daar is nu een enorme diversiteit in kleding voor de verschillende eenheden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #906 Gepost op: 10 december 2013, 18:12:15
Citaat van: Venture link=msg=1227285 date=1386676589
Een 'ontwerp' van eigen bodem is het ook niet hoor, het zijn redelijk standaard modellen van Olympic Uniforms (zowel die van Nijmegen, pol. GLM als R'dam):

http://www.olyuniforms.com

Co van Beek is certified olympus dealer  8)

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #907 Gepost op: 10 december 2013, 21:24:05
Aanpassingen aan ME-uniform na klachten

http://www.politie.nl/nieuws/2013/december/10/00-aanpassingen-me-uniform.html
Laatste update: 10-12-2013 | 14:10

Den Haag - Het ME-uniform wordt aangepast. Het veiligheidsvest wordt vervangen en de uitwaseming van de beschermingsstukken wordt verbeterd. Om de klachten voor de warmteproblemen te verhelpen krijgen de ME-ers moderne thermische onderkleding en extra draaginstructie.

De politie heeft het ME-uniform door TNO laten onderzoeken nadat enkele ME-ers bevangen raakten door de warmte tijdens een oefening. Uit dit onderzoek blijkt dat de overmatige warmte die ontstaat bij het gebruik van het uniform het gevolg is van een combinatie van factoren. Het gaat om de combinatie van het niet-vochtdoorlatende veiligheidsvest met de overige beschermingsstukken (armen en benen).

Ook de weersomstandigheden, de manier waarop het uniform wordt gebruikt en de duur van het gebruik hebben invloed op de mate waarin warmteproblemen ontstaan.

Het ME-uniform was voor de introductie uitgebreid getest. Tijdens deze draagproeven waren geen klachten over wamteproblemen. De aanpassingen aan het uniform zullen enige tijd in beslag nemen.
Samen sterk in de hulpverlening!

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #908 Gepost op: 11 december 2013, 12:16:35
Citaat van: PietjePuk link=msg=1226982 date=1386571022
2 vraagjes over het OPU waar je mogelijk antwoord op hebt:

- komt er een winter en een zomer broek zoals dat bij het huidige uniform ook het geval is?
- is er al bekend wat voor kledingpakketten er komen? Dus BPZ x aantal broeken en x polo's. VP x broeken en x polo's etc?

:)

Bij de eerste verstrekking voor de BPZ wordt het volgende uitgereikt:
4 polo's korte mouw
4 polo's lange mouw
1 winterbroek
1 zomerbroek
1 softshell
1 all weather jack
1 veiligheidsvest met een witte hoes om onder de kleding te dragen. een gele hoes met reflectie en een donkerblauwe hoes met geel banen
1 paar operationele schoenen
1 cap

Ik weet nog niet hoe de pakketten er uit zien voor mensen die niet full time in dienst zijn, zoals VP-ers, of collega's, die nog andere taken hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #909 Gepost op: 11 december 2013, 12:22:00
Citaat van: MartinJ link=msg=1227609 date=1386760595
Bij de eerste verstrekking voor de BPZ wordt het volgende uitgereikt:
4 polo's korte mouw
4 polo's lange mouw
1 winterbroek
1 zomerbroek
1 softshell
1 all weather jack
1 veiligheidsvest met een witte hoes om onder de kleding te dragen. een gele hoes met reflectie en een donkerblauwe hoes met geel banen
1 paar operationele schoenen
1 cap

Ik weet nog niet hoe de pakketten er uit zien voor mensen die niet full time in dienst zijn, zoals VP-ers, of collega's, die nog andere taken hebben.

Martin,

Ik heb het niet terug kunnen vinden zo snel, maar komt er ook een vervanging voor de gele jekker en parka. Zoja, gaat deze dan eindelijk voldoen aan de RWS norm voor het werken op oa de auto(snel)weg.