Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214902 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #910 Gepost op: 11 december 2013, 12:26:04
Citaat van: Live link=msg=1227442 date=1386707045
Aanpassingen aan ME-uniform na klachten

http://www.politie.nl/nieuws/2013/december/10/00-aanpassingen-me-uniform.html
Laatste update: 10-12-2013 | 14:10

Den Haag - Het ME-uniform wordt aangepast. Het veiligheidsvest wordt vervangen en de uitwaseming van de beschermingsstukken wordt verbeterd. Om de klachten voor de warmteproblemen te verhelpen krijgen de ME-ers moderne thermische onderkleding en extra draaginstructie.

De politie heeft het ME-uniform door TNO laten onderzoeken nadat enkele ME-ers bevangen raakten door de warmte tijdens een oefening. Uit dit onderzoek blijkt dat de overmatige warmte die ontstaat bij het gebruik van het uniform het gevolg is van een combinatie van factoren. Het gaat om de combinatie van het niet-vochtdoorlatende veiligheidsvest met de overige beschermingsstukken (armen en benen).

Ook de weersomstandigheden, de manier waarop het uniform wordt gebruikt en de duur van het gebruik hebben invloed op de mate waarin warmteproblemen ontstaan.

Het ME-uniform was voor de introductie uitgebreid getest. Tijdens deze draagproeven waren geen klachten over wamteproblemen. De aanpassingen aan het uniform zullen enige tijd in beslag nemen.

Zouden ze de draagproeven op Antarctica hebben uitgevoerd of zo?

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #911 Gepost op: 11 december 2013, 13:08:40
Martin,
Wederom bedankt voor je antwoorden, ervaar ik als zeer positief  O0

Ik heb nog twee vragen:
- Wordt de mogelijkheid geboden om oude kleding in te leveren? Ik weet dat dit 'standaard' al kan, maar dat is niet toegerust op grote hoeveelheden. Ik hoef geen 20 overhemden meer te hebben namelijk en dat zal ook voor andere BPZ collega's gelden. Ook het huidige veiligheidsvest moet ingeleverd worden neem ik aan?

- Er zit in het nieuwe pakket geen 'coltrui' of überhaupt een trui. Komt deze helemaal niet en is het de bedoeling dat we de huidige trui bewaren? (met het vest eroverheen) Of is de nieuwe kleding dermate warm dat het helemaal niet nodig is.......  Ik denk dan aan een alcoholcontrole terwijl het behoorlijk vriest.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #912 Gepost op: 11 december 2013, 14:29:03
Citaat van: silque link=msg=1227619 date=1386763720
Martin,
Wederom bedankt voor je antwoorden, ervaar ik als zeer positief  O0

Ik heb nog twee vragen:
- Wordt de mogelijkheid geboden om oude kleding in te leveren? Ik weet dat dit 'standaard' al kan, maar dat is niet toegerust op grote hoeveelheden. Ik hoef geen 20 overhemden meer te hebben namelijk en dat zal ook voor andere BPZ collega's gelden. Ook het huidige veiligheidsvest moet ingeleverd worden neem ik aan?

- Er zit in het nieuwe pakket geen 'coltrui' of überhaupt een trui. Komt deze helemaal niet en is het de bedoeling dat we de huidige trui bewaren? (met het vest eroverheen) Of is de nieuwe kleding dermate warm dat het helemaal niet nodig is.......  Ik denk dan aan een alcoholcontrole terwijl het behoorlijk vriest.

Ben zelf laatst wezen zeilen via de baas en kreeg daarbij een zeiloutfit. De combinatie van softshell icm allwheather jas is extreem comfortabel, als je dan nog steeds koud hebt kan je evt extra shirt eronder nog aan doen. Heb het eigenlijk nooit koud.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Joost

• Forum gebruiker
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #913 Gepost op: 11 december 2013, 17:14:36
Wie weet wat er b.v. met de motorbroeken gebeurd? of komt straks alles op marktplaats?
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #914 Gepost op: 11 december 2013, 17:26:35
Citaat van: MartinJ link=msg=1227609 date=1386760595
Bij de eerste verstrekking voor de BPZ wordt het volgende uitgereikt:
4 polo's korte mouw
4 polo's lange mouw
1 winterbroek
1 zomerbroek
1 softshell
1 all weather jack
1 veiligheidsvest met een witte hoes om onder de kleding te dragen. een gele hoes met reflectie en een donkerblauwe hoes met geel banen
1 paar operationele schoenen
1 cap

Ik weet nog niet hoe de pakketten er uit zien voor mensen die niet full time in dienst zijn, zoals VP-ers, of collega's, die nog andere taken hebben.
Dankje! :) Ziet er  goed uit.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #915 Gepost op: 11 december 2013, 18:20:20
Citaat van: PietjePuk link=msg=1227657 date=1386779195
Dankje! :) Ziet er  goed uit.

1 zomer en 1 winterbroek ? 't mag wat kosten !

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #916 Gepost op: 11 december 2013, 18:26:58
Kledingpakket wel aardig in de richting zoals ik verwacht had. Alleen eveneens verbaasd over de broeken! Had wel 2 zomerbroeken / 2 winterbroeken verwacht. Komt vast nog bij een latere verstrekking ::)

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #917 Gepost op: 11 december 2013, 18:41:02
Citaat van: 7131 link=msg=1227666 date=1386782420
1 zomer en 1 winterbroek ? 't mag wat kosten !
Ik lees; eerste verstrekking. En ga er stiekem dus vanuit dat het puur is om zsm iedereen een broek te geven ivm productie capaciteit. 2 om 2 is voor bpz wel het absolute minimum ja.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #918 Gepost op: 11 december 2013, 19:17:12
Citaat van: PietjePuk link=msg=1227675 date=1386783662
Ik lees; eerste verstrekking. En ga er stiekem dus vanuit dat het puur is om zsm iedereen een broek te geven ivm productie capaciteit. 2 om 2 is voor bpz wel het absolute minimum ja.

Laten we het hopen. Ik vind het ook wel wat karig. Net als de polo's korte mouw. Met een beetje mooi weer ben je er dan snel door heen.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #919 Gepost op: 11 december 2013, 19:43:56
Citaat van: HAVP link=msg=1227694 date=1386785832
Laten we het hopen. Ik vind het ook wel wat karig. Net als de polo's korte mouw. Met een beetje mooi weer ben je er dan snel door heen.

elke dag een wasje dus  ;)