Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214892 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #970 Gepost op: 23 december 2013, 23:10:48
Oooh okey! helder.. Vond het bij de draagproefversie ook geen gezicht op het vest.. Hij is iig lekker nice and clean. Niet te veel tierelantijnen, komt genoeg rotzooi aan te hangen vermoed ik :p

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #971 Gepost op: 24 december 2013, 05:13:14
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1230951 date=1387830118
Kijk hier toch met lichte jaloezie naar  ;). Vond zelf dat flapje erover wel wat beter uitzien, plus dan bescherm je de rits ook wat beter tegen het weer etc. Vraag me wel af hoe de zakken afgesloten zijn. Met klitteband of met een drukknoop?

Flap erover was, geloof me, irritant. Onnodig extra werk om 'm los te krijgen. Daarnaast sloopte de klittenbandstrook de nieuwe polo's vrij snel.

De bescherming van de rits is niet nodig, hij is van kunststof. Bescherming van dat wat erachter zit is ook niet nodig, omdat het ballistische pakket erachter zit dus wind komt er echt neit doorheen. De proefversie was afgesloten met klittenband (de zakken) dus dat zal deze ook hebben.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #972 Gepost op: 24 december 2013, 09:26:22
Citaat van: Venture link=msg=1231106 date=1387858394
Flap erover was, geloof me, irritant. Onnodig extra werk om 'm los te krijgen. Daarnaast sloopte de klittenbandstrook de nieuwe polo's vrij snel.

De bescherming van de rits is niet nodig, hij is van kunststof. Bescherming van dat wat erachter zit is ook niet nodig, omdat het ballistische pakket erachter zit dus wind komt er echt neit doorheen. De proefversie was afgesloten met klittenband (de zakken) dus dat zal deze ook hebben.
Oké dat is duidelijk. Dat de flap niet bedoeld was als kogelvanger was mij bekend. En als die flap zo lastig was als jij beschrijft dan is het mij duidelijk waarom hij niet meer voorkomt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #973 Gepost op: 24 december 2013, 09:57:45
Via een collega op Twitter deze twee foto's gezien van de kennelijk definitieve versie van het vest.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #974 Gepost op: 24 december 2013, 10:01:18
Beide foto's worden in dit topic al besproken. De donkere versie is de definitieve versie. De gele versie is de versie zoals deze door proefdragers gedragen werd. Dit is niet het definitieve ontwerp gezien de rangonderscheiding op de schouders, de flap voor de rits en de ruimte voor het korpsbrevet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #975 Gepost op: 24 december 2013, 10:13:07
Iemand een idee of;
- de gele hoes qua reflectie nog aangepast is / gaat worden zodat het voldoet aan de normen?
- of het geel op de blauwe hoes reflecteert..?

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #976 Gepost op: 24 december 2013, 10:23:27
De blauwe zou de definitieve versie moeten zijn.
De gele is gedragen tijdens de proefperiode en zal nog iets wijzigen misschien.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #977 Gepost op: 24 december 2013, 10:28:02
Citaat van: PietjePuk link=msg=1231135 date=1387876387
Iemand een idee of;
- of het geel op de blauwe hoes reflecteert..?

In de eisen stond: gele strepen moeten fluoriserend zijn, maar niet retroreflectief. Alleen de blokjes zijn dat.

Nu weet ik niet of dit ook geldt voor het woord politie

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #978 Gepost op: 24 december 2013, 10:37:57
Citaat van: Maarten ZWB link=msg=1231139 date=1387877007
De blauwe zou de definitieve versie moeten zijn.
De gele is gedragen tijdens de proefperiode en zal nog iets wijzigen misschien.
Het vest zelf krijgt 3 hoezen:

- blauw (zoals op de foto qua kleuren en model)
- geel (zoals op de foto qua kleuren, maar het model zoals in het blauwe)
- wit

Het vest qua model zal dus zijn zoals het blauwe vest.

Citaat van: PatrickSP link=msg=1231140 date=1387877282
In de eisen stond: gele strepen moeten fluoriserend zijn, maar niet retroreflectief. Alleen de blokjes zijn dat.

Nu weet ik niet of dit ook geldt voor het woord politie
Thanks.

Betekend dus dat je altijd wat over je vest moet dragen wil je niet opvallen in het donker. Jammer... Of natuurlijk de witte hoes pakken.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #979 Gepost op: 24 december 2013, 10:59:37
Je polo's, jas en windstopper hebben precies hetzelfde aan gele strepen en reflecterende vlakken, dus zal je wat kleding moeten gaan opsparen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein