Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214875 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #990 Gepost op: 25 december 2013, 12:48:59
Citaat van: silque link=msg=1231388 date=1387971692
Klopt, zit in het motorpakket maar ook de niet motorrijders van de VP 'lopen' ermee rond. Bikers hebben em ook in het pakket geloof ik, evenals levende have.

Volgens mij is dit dan het overbekende regel jij die voor mij, regel ik dit voor jou.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #991 Gepost op: 25 december 2013, 13:02:26
Citaat van: silque link=msg=1231388 date=1387971692
Klopt, zit in het motorpakket maar ook de niet motorrijders van de VP 'lopen' ermee rond. Bikers hebben em ook in het pakket geloof ik, evenals levende have.

Niet bij de verkeerspolitie maar tijdens de nachtdienst heb ik hem ook achterin liggen. Valt namelijk veel minder op dan de zwarte jas in de nacht. Inderdaad via een maatje geregeld die motorrijder is en in ruil daarvoor heb ik het nodige voor hem besteld.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #992 Gepost op: 25 december 2013, 13:05:44
Volgensmij is dit het overbekende 'wij bepalen als regio zelf wat we kunnen bestellen'  ;D Zo was Haaglanden lange tijd de enige regio waar iedereen (dus niet alleen de motorrijders) een coltrui konden bestellen.
Genoemde groepen kunnen (konden?) daar ook de windstopper bestellen, in Zeeland kan 'ie ook besteld worden door niet motorrijders.... maar weer niet door het 'plebs' van de BPZ.

Maar het grootste gedeelte gaat inderdaad via de ruilhandel. Mocht iemand er hier nog 1 extra hebben liggen, ik heb genoeg ruilmateriaal.   ;D (al gaan we nu wat offtopic...)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #993 Gepost op: 25 december 2013, 16:15:00
Citaat van: PietjePuk link=msg=1231385 date=1387970913
Ben benieuwd of dat er uberhaupt en motorrijder proef heeft gedragen met de witte hoes? Heb ik volgens mijn niks over gelezen...?

Ja, ik heb hem ook proefgedragen, in principe vanuit de 'gewone' bpz maar eigenlijk vooral op de motor. Moet daar overigens wel bik vermelden dat ik hem gewoon met de blauwe hoes heb gedragen op de motor en niet met de witte. Na de oorspronkelijke draagproef moest ik hem inleveren omdat het vest ook nog een periode proefgedragen diende te worden door mensen die specifiek deelnamen aan de proef als motorrijder.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #994 Gepost op: 25 december 2013, 18:55:57
Citaat van: ReinierNH link=msg=1231447 date=1387984500
Ja, ik heb hem ook proefgedragen, in principe vanuit de 'gewone' bpz maar eigenlijk vooral op de motor. Moet daar overigens wel bik vermelden dat ik hem gewoon met de blauwe hoes heb gedragen op de motor en niet met de witte. Na de oorspronkelijke draagproef moest ik hem inleveren omdat het vest ook nog een periode proefgedragen diende te worden door mensen die specifiek deelnamen aan de proef als motorrijder.
Top! Goed om te horen :)

Chris81

• Rechercheur
  • Forum gebruiker
Reactie #995 Gepost op: 25 december 2013, 20:15:51
Citaat van: silque link=msg=1231400 date=1387973144
Volgensmij is dit het overbekende 'wij bepalen als regio zelf waert we kunnen bestellen'  ;D Zo was Haaglanden lange tijd de enige regio waar iedereen (dus niet alleen de motorrijders) een coltrui konden bestellen.
Genoemde groepen kunnen (konden?) daar ook de windstopper bestellen, in Zeeland kan 'ie ook besteld worden door niet motorrijders.... maar weer niet door het 'plebs' van de BPZ.

Maar het grootste gedeelte gaat inderdaad via de ruilhandel. Mocht iemand er hier nog 1 extra hebben liggen, ik heb genoeg ruilmateriaal.   ;D (al gaan we nu wat offtopic...)

misschien handig om te vermelden dat de bureau's interne veiligheid VIK de opdracht hebben gekregen hier landelijk onderzoek naar te doen. Dit heeft er bij ons in de eenheid in geresulteerd dat mensen die voor anderen bestellen de kans krijgen om het terug te sturen.... anders volgen maatregelen....

het is maar even dat je het weet.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #996 Gepost op: 25 december 2013, 23:38:42
Citaat van: Chris81 link=msg=1231481 date=1387998951
misschien handig om te vermelden dat de bureau's interne veiligheid VIK de opdracht hebben gekregen hier landelijk onderzoek naar te doen. Dit heeft er bij ons in de eenheid in geresulteerd dat mensen die voor anderen bestellen de kans krijgen om het terug te sturen.... anders volgen maatregelen....

Ja die verhalen heb ik ook gehoord. Gaan trouwens al heel lang rond in het wis.  Maar dit kan je plaatsten in de categorie, blaffende honden bijten niet. Als er serieus onderzoek naar word gedaan kunnen ze 2/3 politieNL wel op non-actief zetten. Met andere woorden. Gaat niet gebeuren. En wat willen ze er tegen doen?! Wat moet ik met bijna 400 punten waar ik niks aan heb. Ik ben biker, maar kan bikekleding niet op punten bestellen.. en degene die het uitgeeft heeft geen budget meer, dus ik krijg geen extra kleding ( 1 broek is wel erg weinig om een voorbeeld te geven ;) ) Daarbij gebruik ik me gewone uniform amper. Het is schandalig dat ik als biker ( in Amsterdam) een kledingpakket krijg uitgereikt wat niet toereikend is voor de wintermaanden maar ik wel verwacht word het hele jaar op me fiets te zitten. Moeten ze ook niet raar opkijken als mensen het "recht" in eigen hand nemen. Ik heb bv geen windstopper, heb hem aangevraagd, middels diverse kanalen en krijg steenvast te horen. : "Zit niet in je pakket"
Als ik die punten vervolgens kan gebruiken om voor iemand anders een duur item te bestellen en ik inruil bv een windstopper kan krijgen, hoor je mij niet klagen.

Maar we dwalen af van het onderwerp e050

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #997 Gepost op: 27 december 2013, 13:02:52
Citaat van: Chris81 link=msg=1231481 date=1387998951

Ja ik heb het ook gehoord, iets met een korrel zout. Zoals Crosslee al zegt, roeien met de riemen die je hebt. Bovendien, welke regel overtreed ik precies als het gebeurt? Ik mag gewoon politiekleding dragen, of het nou wel of niet in mijn pakket zit. Als je gaat bestellen voor je partner, vriend of neefje ben je verkeerd bezig en volgensmij wordt juist hier onderzoek naar gedaan.

Iets bestellen voor je collega die geen punten heeft of iets niet in het pakket heeft gebeurt al vanaf de invoering van dit systeem en is m.i. niets mis mee.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #998 Gepost op: 27 december 2013, 15:47:42
Citaat van: PietjePuk link=msg=1231385 date=1387970913
Ben benieuwd of dat er uberhaupt en motorrijder proef heeft gedragen met de witte hoes? Heb ik volgens mijn niks over gelezen...?

Als het goed is ga ik binnenkort samen met nog een aantal andere motorrijders in het land, rijden met het nieuwe vest. Dit als aanvullende test.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #999 Gepost op: 27 december 2013, 19:32:56
Ja als het goed is komt er een ander vest voor de motorrijders en een koelvest.