Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215355 keer)

0 gebruikers (en 40 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #180 Gepost op: 29 december 2012, 18:47:01
Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat het de bedoeling is dat het nieuwe vest over het uniform heen gedragen gaat worden. Anders zijn de verschillende hoezen nogal nutteloos lijkt me.
De vesten bij de politie kunnen dadelijk op 3 manieren gedragen worden. 1 onder het uniform, standaard vest zonder hoes; 2 over het uniform, met een beschermende hoes tegen het weer zoals de Kmar nu heeft; 3 opvallend over het uniform, het fluo hoesje. Dus afhankelijk van de taakstelling die jij hebt, of hoe het kantoor het voorschrijft kan jij switchen. Verder heb ik ook begrepen dat de hoes van de 2e mogelijkheid in de kleuren zal zijn van het nieuwe overhemd/polo. Hierdoor loopt het dus wat natuurlijker over.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Q88

• Motorrijder
  • Forum gebruiker
Reactie #181 Gepost op: 29 december 2012, 19:51:58
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen bij de Kmar met het vest boven het uniform dragen?

Het ziet er mooi uit en straalt meer gezag uit naar mijn mening maar in de zomer ben ik meestal blij dat ik het vest onder mijn overhemd draag en niet er boven.
Als ik me nu namelijk kapot zweet door het warme weer (of achtervolging te voet ;)) is alleen mijn thermo shirtje klam wat niet zo'n probleem is maar ook een kalm overhemd vind ik wat minder prettig om te dragen. Krijg je een beetje het idee van een wet t-shirt contest  e050

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #182 Gepost op: 29 december 2012, 20:03:15
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen bij de Kmar met het vest boven het uniform dragen?
Wat ik gehoord heb vinden ze het (bijna) allemaal geweldig en word het vest op deze manier meer gedragen. Op kantoor makkelijk uit doen en naar buiten is ie zo weer om.

Krijg je een beetje het idee van een wet t-shirt contest  e050
Bij sommige van jou collega zou ik dat toch niet erg vinden  998765
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #183 Gepost op: 29 december 2012, 20:05:33

Het ziet er mooi uit en straalt meer gezag uit naar mijn mening maar in de zomer ben ik meestal blij dat ik het vest onder mijn overhemd draag en niet er boven.
Als ik me nu namelijk kapot zweet door het warme weer (of achtervolging te voet ;)) is alleen mijn thermo shirtje klam wat niet zo'n probleem is maar ook een kalm overhemd vind ik wat minder prettig om te dragen. Krijg je een beetje het idee van een wet t-shirt contest  e050

Zo heb ik weer dagen meegemaakt in de zomer dat het zweet mij al uitbrak bij het een tijdje stilstaan in de zon in combinatie met het vest. Een vest dat dan even uitgetrokken kan worden om te ventileren was dan ideaal geweest.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #184 Gepost op: 29 december 2012, 20:31:34
Zo heb ik weer dagen meegemaakt in de zomer dat het zweet mij al uitbrak bij het een tijdje stilstaan in de zon in combinatie met het vest. Een vest dat dan even uitgetrokken kan worden om te ventileren was dan ideaal geweest.

Heb het al een aantal keer meegemaakt dat er bij ons zowat een rij voor de kleedkamers staat aan agenten die zich komen ontdoen van hun vest, kan ik me iets bij voorstellen...

Ik draag overigens op hele warme dagen een vochtige lycra onder m'n shirt, die ik zo nu en dan uitspoel, heeft zoiets misschien zin?

5002

• Forum gebruiker
Reactie #185 Gepost op: 29 december 2012, 20:44:12
Vest is inderdaad erg prettig om te dragen. Heb het altijd aan op het werk O0

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #186 Gepost op: 29 december 2012, 22:17:22
Wat maakt het uit hoe het vest zit. Dat ding moet gewoon zijn werk doen. Die van mij zit absoluut niet lekker maar heeft weer zijn nut bewezen dit jaar.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #187 Gepost op: 29 december 2012, 23:53:23
Voor jou maakt dat waarschijnlijk niets uit, voor veel collega's wel. Helaas dragen veel collega's het vest dus ook niet ivm het draagcomfort, een vest wat zijn werk doet en een goed draagcomfort heeft is dus wel ideaal. In de laatste 24/7 staat er een heel stuk over geschreven, dit 'ideale' vest lijkt er nu aan te komen.

Overigens vind ik het vest bij mij prima zitten (met steekwerende gedeelte er nog in), draag hem dan ook altijd. @R1200gs, ik ben verder niet nieuwschierig maar jij bent dit jaar wederom gestoken/beschoten? omdat er staat dit jaar weer.  ???
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Golf-10

• Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
Reactie #188 Gepost op: 30 december 2012, 20:00:28
Onder het vest draag ik vaak een t-shirt van bamboe. Wat mij betreft veel beter dan de shirts die bij het vest geleverd worden.
Het reguleert veel beter het vocht en warmte en je voelt je minder snel vies bezweet.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #189 Gepost op: 30 december 2012, 21:31:54
@Moderators,

Kunnen we hier ook geen extra poll opzetten om te kijken wat de lezers vinden van de opties:

• polo / werkhemd
  • strepen uniform / 1 gele band aan de bovenzijde
  • cap of schuitjes

Ik hoor het wel.....

Cop/Fireman
"Waakzaam & Dienstbaar"