Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215320 keer)

0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #210 Gepost op: 21 januari 2013, 15:09:50
Neem aan dat algemeen bekend wordt gemaakt wat de uitslag is, en dat dit niet exclusief is voor alleen de politiemensen die hebben gestemd? Het lijkt me dat de media dit ook gewoon naar buiten brengt, aangezien dit toch iets is wat straks de hele maatschappij aangaat?
Ongetwijfeld.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #211 Gepost op: 21 januari 2013, 15:43:32
Iemand trouwens een idee hoe de invoering van zoiets gaat? Krijgt iedereen een leuk (verlaat) kerstcadeau van de baas? Moet het van je eigen budget? Mag hopen dat dit iets is wat je 'krijgt', al heb ik volgens mij wel eens op het forum gelezen dat het met de motorkleding wel eens anders is gegaan..?
Van eigen budget lijkt me sterk, het is gewoon een nieuw uniform dat iedereen (lees executieve collegas) moet gaan dragen. Je stapt niet vrijwillig over, het wordt gewoon de nieuwe standaard ;)

DD

• Forum gebruiker
Reactie #212 Gepost op: 21 januari 2013, 23:59:31
Al meer dan dertig jaar draag ik een uniform en al die tijd krijg ik dezelfde reacties. In het militaire DT (met overhemd, stropdas en lage, nette schoenen) merk ik meer respect en zal niemand mij tutoyeren. In GVT (gevechtstenue, woodland met hoge schoenen) is het respect en de afstand minder, tenzij je een volledige wapenuitrusting draagt. In het laatste geval zijn het met name de wapens die indruk maken, niet het uniform. Het is goed om bij verschillende gelegenheden daarbij passende kleding te dragen, maar als je je in een soort trainingspak vertoont, ontmoet je weinig aanzien en wordt het werk niet makkelijker.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding

Q88

• Motorrijder
  • Forum gebruiker
Reactie #213 Gepost op: 22 januari 2013, 01:16:39
Nieuwe uniform gaat zeker weten buiten je eigen budget om. Was namelijk ook het geval toen we in 2006 overstapten op de witte overhemden en nieuwe jassen.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #214 Gepost op: 22 januari 2013, 11:26:48
witte overhemden en nieuwe jassen.
Iemand daar wel eens naar gekeken, hoe de jassen bij de nieuwe uniformen zouden staan of gaan we uit van een gele jas?
Hobby Bobby eenheid Den Haag

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #215 Gepost op: 22 januari 2013, 11:28:27
Iemand daar wel eens naar gekeken, hoe de jassen bij de nieuwe uniformen zouden staan of gaan we uit van een gele jas?

Zowel de donkere als de gele parka/jekker passen prima bij de nwe broek. Gezien in de praktijk.

Q88

• Motorrijder
  • Forum gebruiker
Reactie #216 Gepost op: 22 januari 2013, 11:48:41
Zowel als in de aanbesteding als in de enquête wordt niet gesproken over nieuwe jassen.
Ga er dus maar vanuit dat de huidige jassen blijven.

Vind ik zelf prima want dat is één van de weinige kledingstukken waar ik geen op/aanmerkingen over heb.  O0

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #217 Gepost op: 22 januari 2013, 12:40:54
@88,

De jassen gaan er volgens VTsPN uit. Onder de kogelwerende vesten (hoes in de kleuren geel/blauw)kun je een windstopper (in dezelfde kleurstelling) dragen.

Dit heb ik te horen gekregen in december tijdens een van de vele winkelsessies tbv nieuwe kogelwerende vesten.

Cop/fireman
"Waakzaam & Dienstbaar"

Q88

• Motorrijder
  • Forum gebruiker
Reactie #218 Gepost op: 22 januari 2013, 12:49:06
:o Wow dat is een grote verandering!
Ik hoop dat de windstopper dan wel warm/waterdicht etc. is.
De huidige windstoppers zijn namelijk bedoelt om te dragen onder het motorpak.

Ben benieuwd!

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #219 Gepost op: 22 januari 2013, 12:51:47
Daarnaast windstoppers zijn waterdicht maar tot een heeeel erg beperkte waterdruk. Daarnaast als je er iets overheen draagt (zoals in mijn privé geval rugzak maar dat is in feit het zelfde als een vest) dan gaat door het schuren de waterbeschermende laag erg snel weg!
Hobby Bobby eenheid Den Haag