Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215275 keer)

0 gebruikers (en 42 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #270 Gepost op: 7 maart 2013, 17:54:08
Opvallend dat het uniform op de politie site groen is :-)
Mmmm misschien willen ze daarmee wel iets zeggen  998765 0098
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #271 Gepost op: 7 maart 2013, 18:03:46
Zouden de epauletten straks ook geel zijn?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #272 Gepost op: 7 maart 2013, 18:46:59
*De softshell (windstopper)
*Het all weather jacket

Dit is voor het eerst dat ik zie dat we een windstopper krijgen.. Alleen maar prima zeg ik O0
Waar moet ik aandenken bij de all weather jacket? We houden onze normale jas?

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #273 Gepost op: 7 maart 2013, 19:08:56
Opvallend dat het uniform op de politie site groen is :-)

Ik zit al een half uur aan de instellingen van mijn monitor te kloten omdat ik dacht dat er wat mis mee was.... :D e050

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #274 Gepost op: 7 maart 2013, 19:16:26
Uitslag is verrassend! Cap had ik wel verwacht, striping niet. Gezien het nieuwe ME tenue had ik wel verwacht dat de gele schouderpartij doorgetrokken zou worden tot alle politie-eenheden. Zeker omdat het erg duidelijk is en het ook meer afwijkt van de NS waar ik de strepen toch een beetje mee associeer. Denk wel dat ze achteraf gezien beter beide tenues in het echt hadden moeten aantrekken bij een paar agenten, foto's maken en daarop de keuzes baseren. Dan had de uitslag denk ik toch anders geweest.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #275 Gepost op: 7 maart 2013, 19:18:36
And the winner is... het uniform met gele 'striping' ::)

Ik ben oprecht verrast kan ik wel zeggen. Klaarblijkelijk huist hier op het forum geen representatieve vertegenwoordiging van de politiemensen in Nederland, gezien het feit dat het gele schouderstuk hier overduidelijk als winnaar uit de bus kwam. Of er klopt gewoon geen ene pepernoot van de uitslag.

Daarbij vind ik het ook jammer. Voor de ME zijn al polo's ontwikkeld met geel schouderstuk, juist ook met de gedachte dat ME in 'vredestenue' er hetzelfde uitzien als reguliere politiemensen. Ook vanuit kostenoogpunt zou het handig zijn; het scheelt in de ontwikkeling en in het onderhouden van een logistieke lijn. Gemiste kans, if you ask me. Maar ja, het volk heeft gesproken ;)

(black ice was me net voor)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #276 Gepost op: 7 maart 2013, 19:24:48
Goed en minder goed nieuws lijkt me. Vind de cap geen aanwist en de streepjes op het shirt ook niet. Heb toevallig vandaag mijn nieuwe ME kledij binnen gekregen en die polo's hebben gele vlakken. Ik vind dat persoonlijker veel beter staan.
En nu heeft de ME gele vlakken op het pak en de BPZ heeft streepjes... :(

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #277 Gepost op: 7 maart 2013, 19:25:07
Jammer van de keuze maar ik had hem wel verwacht. Ik hoorde op de werkvloer de voorkeur al uit gaan naar dit uniform.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #278 Gepost op: 7 maart 2013, 19:30:07
Denk wel dat ze achteraf gezien beter beide tenues in het echt hadden moeten aantrekken bij een paar agenten, foto's maken en daarop de keuzes baseren. Dan had de uitslag denk ik toch anders geweest.

Mee eens.

De streepjes waren ook niet mijn keuze. Had ook een doorgetrokken lijn richting ME verwacht. Wel positief dat we eindelijk een windstopper krijgen.

Ben benieuwd of dit het totale pakket is of dat er bijv voor de winter nog een (col)trui bij komt.

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #279 Gepost op: 7 maart 2013, 19:48:27
Ten eerste 100% verbetering ten opzichte van wat we nu hebben!! En blij dat er eindelijk uitslag is. Maar ik vind het alleen jammer van de pet.. Ik blijf het zeggen, ik vind het geen gezicht bij zeker 60% van de collega's. Natuurlijk heeft de pet ook zo ze voordelen (regen, zon etc) maar uitstraling is ook belangrijk. En een pet zoals afgebeeld heeft 0 uitstraling. Natuurlijk zijn er soorten en maten in petten en een tekening geeft een slecht beeld. Dus ik hou een grote slag om de arm maar blijf wat sceptisch.

En de windstopper is een aangename verrassing!!