Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215291 keer)

0 gebruikers (en 48 gasten bekijken dit topic.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #280 Gepost op: 7 maart 2013, 19:51:42
Hoe moet ik mij het voorstellen als het gaat om het veiligheidsvest? Deze draag je onder je jas cq windstopper of eroverheen? Hoopte namelijk dat er wat vakken op het vest komen voor bijv. De boeien... Zou mooi zijn om wat gewicht van de koppel te krijgen voor de heupjes  8)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #281 Gepost op: 7 maart 2013, 19:55:29
Ik heb zelf weinig recht van spreken, aangezien ik zelfs nog met de opleiding moet beginnen, maar ben het eens met crosslee. Persoonlijk zou ik, op de polo na, precies de andere keuzes gemaakt hebben. Gele vlak met sidecap, veel meer uitstraling wat mij betreft. De cap staat denk ik toch wat minder bij de wat oudere agenten met een forser postuur. Ondanks dit vind ik het toch zeker een verbetering van het kantoorpak van nu.

Canonfreak

• Senior gebruiker
Reactie #282 Gepost op: 7 maart 2013, 19:55:33
Een erg mooi uniform! Wat moet ik mij eigenlijk voorstellen aan die streepjes links en rechts van het Politie logo? Is dat reflectie?

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #283 Gepost op: 7 maart 2013, 19:57:50
Dat is dus ruim 1,5 maand later dan oorspronkelijk de bedoeling was, namelijk eind januari.
Wedden dat we 1 januari 2014 niet gaan halen  98uiye

U gaat door voor de koelkast! In de aankondiging wordt 1 april al als datum genoemd.... e050 98uiye

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #284 Gepost op: 7 maart 2013, 20:00:48
T is op 1 punt niet mijn keuze geworden en dat is t streepshirt, vind t op de tekening nogal knullig staan. Maargoed, in de praktijk draag je toch je veiligheidsvest erbovenop  ;D

Softshell is Nice! Ben benieuwd naar de functionele specs  O0 al met al ben ik er dik tevreden mee, goede ontwikkelingen!

7194

• Senior gebruiker
Reactie #285 Gepost op: 7 maart 2013, 20:24:50
De Softshell is iets om naar uit te kijken. Echter ben ik nog een beetje terughoudend in juichen. We werken immers bij de politie, die weten alles te verknallen.  :P

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #286 Gepost op: 7 maart 2013, 20:34:59
Hoe moet ik mij het voorstellen als het gaat om het veiligheidsvest? Deze draag je onder je jas cq windstopper of eroverheen? Hoopte namelijk dat er wat vakken op het vest komen voor bijv. De boeien... Zou mooi zijn om wat gewicht van de koppel te krijgen voor de heupjes  8)

Polo en daarover de windstopper en uiteindelijk daaroverheen je vest. En als het echt koud is kan daar je jas nog wel overheen.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #287 Gepost op: 7 maart 2013, 20:42:36
Laat ik eerlijk zijn; ik moet eerst nog zien of dit allemaal wel door gaat.

Verder ben ik positief, het uniform is een stuk beter dan het kantoorpak waar we nu in lopen.... maar ben ook teleurgesteld, die strepen vind ik vreselijk. Dat gele vlak was een stuk opvallender, minder speels en in lijn met de ME kleding.  :(
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Mahad

• Forum gebruiker
Reactie #288 Gepost op: 7 maart 2013, 21:28:36
Gaat wel een beetje de kant van de engelse politie op veiligheidsvest boven op en sommige agenten doen ook de boeien op hun vest speciaal vakje voor. Maar wel mooi die veiligheidsvest bovenop.
That's just the way it is.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #289 Gepost op: 7 maart 2013, 21:35:49
Ben blij dat ik 95% van mijn diensten in het motorpak loop. Persoonlijk vind ik het er niet uitzien. Die streepjes vind ik niks en die pet al helemaal niet.