Smaken verschillen, dat is wel duidelijk. Wat ik erg jammer vind is dat men niet even een pas-setje heeft laten maken en dit laten showen door een vrijwilliger. Nu hebben we een knullige tekening (deze is echt lelijk) waar we niet meer dan een idee van kunnen krijgen hoe het nieuwe uniform er uit gaat zien.
Men kan nu nog zeggen dat de tekening een indicatie was dus er nog kleine wijzigingen op aanbrengen. Als het geel net zo wordt als het geel van de huidige jassen en in dezelfde "kwaliteit", zijn deze na verloop van tijd zo flets dat het geen gezicht is.
De softshell is echt een welkome aanvulling. De hoge schoenen heb ik nog wat vraagtekens bij m.b.t. ons werk. Als we aan boord stappen bij een binnenvaartschip is het gebruikelijk je schoenen uit te doen in het stuurhuis. Als ik daar eerst een kwartier sta te veteren is dat niet echt handig maar hopelijk leveren ze dan een rits mee die je in je schoenen kan veteren zodat je sneller de schoenen uit en aan kan doen.
Op de site van logistiek staat dat de eerste eenheden vanaf 01 april 2014 aangekleed gaan worden. Ik vraag me af of ze dit gaan halen want de politie kennende wordt het waarschijnlijk wel eind volgend jaar. "Het zou ook maar zo kunnen zijn dat ze beginnen bij de NR met uitleveren" werd er bij ons al gekscherend gezegd.
.
Wordt vervolgd, zullen we maar zeggen.