Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215216 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #350 Gepost op: 11 maart 2013, 14:36:48
Enige nadeel vind ik de kleuren, de roteb en de stadswacht lopen tegenwoordig ook rond in donkerblauw/geel.

Wat vinden jullie van de kleuren? Waar is het op gebasseerd? ( donkerblauw/geel ) Ziet het verband namelijk niet met de huidige uniform.

Gr adil

Blauw is internationaal herkenbaar als de kleur van politie (zelfs afgesproken binnen de EU als ik het goed heb). Geel is van alle kleuren het meest reflecterend en dus zichtbaar in het donker. De gele streep komt er dan ook niet op omdat het zo mooi is, maar puur voor zichtbaarheid, als vervanging voor de gele hestjes.

adilos

• Forum gebruiker
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #351 Gepost op: 11 maart 2013, 15:10:59
Oew, ja dat klinkt vrij logisch inderdaad. Vraag me eigenlijk af waarom stadswacht / RET etc ook donkerblauw/geel dragen. Het lijkt in mijn ogen TE veel op de nieuwe politieuniform.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #352 Gepost op: 11 maart 2013, 15:25:36
Om die reden had men er ook beter aan gedaan om het schuitje te kiezen ipv de cap, eventueel in combinatie met de gele schouders. Caps worden gedragen door NS personeel, stadwacht etc. Schuitje wordt door niemand anders gedragen, waardoor dit dus de kans was om een uniek imago voor de politie te creëren. De gele schouderpartij had dit imago alleen maar versterkt, al denk ik dat het gekozen uniform in combinatie met het schuitje al sterk genoeg zou zijn geweest. Een gemiste kans als je het mij vraagt.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #353 Gepost op: 11 maart 2013, 15:40:54
Blauw is internationaal herkenbaar als de kleur van politie (zelfs afgesproken binnen de EU als ik het goed heb). Geel is van alle kleuren het meest reflecterend en dus zichtbaar in het donker. De gele streep komt er dan ook niet op omdat het zo mooi is, maar puur voor zichtbaarheid, als vervanging voor de gele hestjes.

Deels waar, maar als vervanging van de gele hesjes is er een hoes voor het veiligheidsvest die geheel geel is met RWS reflecterende banden.

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #354 Gepost op: 11 maart 2013, 15:44:08
Dus de gele hesjes gaan er helemaal uit?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #355 Gepost op: 11 maart 2013, 15:48:51
Dus de gele hesjes gaan er helemaal uit?
Ik verwacht van niet, als je bijvoorbeeld je jas over je vest draagt dan zal je toch weer een hesje nodig hebben ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #356 Gepost op: 11 maart 2013, 15:51:27
Daar dacht ik dus ook al aan, en daar komt bij dat je aan het begin van je dienst moet gaan kiezen wat je wilt dragen. Halverwege wisselen van hoes lijkt me namelijk niet zo praktisch.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #357 Gepost op: 11 maart 2013, 15:53:41
Ik denk inderdaad niet dat de hesjes er helemaal uit gaan. Zo zal het gele vest eruit gaan zien, waarbij ik alleen niet zeker ben van het logo. Met die rare witte friemeltjes eromheen, hoe ze dat dan willen doen als de achtergrond knalgeel is, geen idee. Ik krijg volgende maand het nieuwe vest voor draagproef, hopelijk met gele hoes en ik ben benieuwd of ie dan in de nieuwe huisstijl of nog de oude is (de passessie was in de oude stijl)...

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #358 Gepost op: 11 maart 2013, 16:03:28
Sowieso verbaasd me dat de RWS-striping ontbreekt. Voor het werken langs de weg zal die toch nodig zijn of je krijgt geheid stront aan de knikker. Het zal me dus niet verbazen als de werkwijze voor langs de weg (Snelweg, Nxx wegen) alsnog een hesje wordt...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

adilos

• Forum gebruiker
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #359 Gepost op: 11 maart 2013, 16:07:02
Ik begin 20 mei aan mijn opleiding. ( niv4 - Hoofdagent ).

Moet nog langs apeldoorn om kleding etc op te halen. Vraag mezelf af of ik dan al meteen de nieuwe uniform krijg? Of dat die volgend jaar pas beschikbaar zijn?