Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215197 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #370 Gepost op: 11 maart 2013, 17:04:37
Kan het ook zijn dat eerst een gedeelte de nieuwe uniform gaat '' testen ''. Of moeten alle politieagenten vanaf April 2014 de nieuwe uniform gaan dragen?

Vanaf april 2014 (zoals het er nu voorstaat) zullen alle agenten het nieuwe uniform gaan dragen. De verschillende onderdelen van het uniform zullen om de beurt een 'draagproef' ondergaan, waarbij een groep agenten het onderdeel test en hier op- of aanmerkingen over terugkoppeld. Met de nieuwe broek is dit al gebeurd, binnenkort start de draagproef van het nieuwe vest, zoals Venture hierboven al aangaf. Volgend jaar moet alles getest zijn en klaar voor productie, zodat in april alle agenten in het nieuw de straat op kunnen.

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #371 Gepost op: 11 maart 2013, 17:37:22
Ik heb van een vriend gehoord (ga samen met hem starten in mei, hij heeft de kledinglijst al) dat je alleen voor de overhemden al naar Ikea kan om een nieuwe kast aan te schaffen. Hij had het over 14 overhemden, 7 met korte mouw, 7 lang. Daarbij krijg je nog een hoop dingen die redelijk onnodig zijn voor de dagelijkse bezigheden, zoals ceremoniële kleding. Ga maar uit van 2 verhuisdozen vol (dit is voor regio Den Haag, kan per regio natuurlijk verschillen).

Jeetje, dat is lekker de moeite. Ik zal dan serieus een kast erbij moeten nemen, mijn eigen kast is al vol. Niet dat ik zo veel kleren heb, de kast is gewoon zo klein haha.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #372 Gepost op: 11 maart 2013, 17:47:55
Ik verwacht van niet, als je bijvoorbeeld je jas over je vest draagt dan zal je toch weer een hesje nodig hebben ;)

Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar zeker in het kader van de persoonlijke veiligheid.
Even er vanuit gaande dat het over het op de man/vrouw aangemeten vest gaat.
Wordt dat op 1 manier aangemeten waarbij het meest logische is direct op het lichaam of wordt er ook aangemeten door het te passen over de jas dragend ?

Er zit wel een wereld van verschil in namelijk en scheelt een aantal kledingmaten waardoor het op je lichaam wel goed zit maar als je het over je jas draagt te klein zal zijn als daar geen rekening mee gehouden is.
En dit verschil geldt natuurlijk ook als het over de jas aan is aangemeten dan zal het om je lichaam veel te ruim zitten tenzij er goede verstel opties zijn om dat verschil aan te passen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #373 Gepost op: 11 maart 2013, 17:58:01
Hopelijk duurt het geen 6 maanden voordat je vest er is na het aanmeten..

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #374 Gepost op: 11 maart 2013, 18:12:52
Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar zeker in het kader van de persoonlijke veiligheid.
Even er vanuit gaande dat het over het op de man/vrouw aangemeten vest gaat.
Wordt dat op 1 manier aangemeten waarbij het meest logische is direct op het lichaam of wordt er ook aangemeten door het te passen over de jas dragend ?

Er zit wel een wereld van verschil in namelijk en scheelt een aantal kledingmaten waardoor het op je lichaam wel goed zit maar als je het over je jas draagt te klein zal zijn als daar geen rekening mee gehouden is.
En dit verschil geldt natuurlijk ook als het over de jas aan is aangemeten dan zal het om je lichaam veel te ruim zitten tenzij er goede verstel opties zijn om dat verschil aan te passen.

Volgens mij heb je het bericht verkeerd gelezen Enrico. Kaasje had het namelijk over de jas over het vest en niet andersom. Het is lijkt mij ook geen gezicht, een veiligheidsvest over een jas...

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #375 Gepost op: 11 maart 2013, 18:38:30
Nee hoor Sesamzaadje ik kan heel goed lezen gelukkig.  ;)
Mijn vraag komt mede omdat het nieuwe vest meerdere opties qua hoes krijgt waaronder de Gele hoes met reflectie en voor zover nu bekend niet met RWS reflectie.
Door de reflectie op de toekomstige Gele hoes sta ik er namelijk niet gek van te kijken dat dienders die geen Gele dienstjas hebben gekregen wel er voor zouden kunnen kiezen om het vest met de Gele hoes en reflectie over de blauwe dienstjas te dragen omdat men dan toch meer zichtbaar is.

Simpel gezegd denk ik iets verder vooruit dan anderen misschien openlijk doen en stel ik daar met bovenstaande in het achterhoofd alvast de vragen over.
Dus kort gezegd mijn vraag m.b.t. het aanmeten van het vest blijft staan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #376 Gepost op: 11 maart 2013, 18:48:28
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Mij lijkt het ook het beste dat het gele hesje blijft. De gele hoezen kunnen voor bepaalde situaties zoals evenementen, diensten in de zomer etc. wel als vervanging dienen, maar niet in het geheel. Omdat je een vest niet (makkelijk) over je jas aantrekt en een geel hesje wel. Daar komt bij dat zo'n hesje bijna niks kost, makkelijk mee te nemen en goed zichtbaar. Dus de mensen die geen gele jas hebben gekregen zullen over hun blauwe jas waarschijnlijk gewoon het hesje blijven dragen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #377 Gepost op: 11 maart 2013, 19:37:50
Ik begin 20 mei aan mijn opleiding. ( niv4 - Hoofdagent ).

Moet nog langs apeldoorn om kleding etc op te halen. Vraag mezelf af of ik dan al meteen de nieuwe uniform krijg? Of dat die volgend jaar pas beschikbaar zijn?

Wat denk je zelf als de nieuwe kleding pas vanaf begin 2014 uitgerold gaat worden?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #378 Gepost op: 11 maart 2013, 21:41:04
Ik begin 20 mei aan mijn opleiding. ( niv4 - Hoofdagent ).

Moet nog langs apeldoorn om kleding etc op te halen. Vraag mezelf af of ik dan al meteen de nieuwe uniform krijg? Of dat die volgend jaar pas beschikbaar zijn?

En nu we toch bezig zijn: Het is Het Uniform. Mag je als toekomstig hoofdagent toch wel weten.  >:D

adilos

• Forum gebruiker
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #379 Gepost op: 11 maart 2013, 23:06:50
Als weerspiegeling van de maatschappij mogen wij toekomstige Hoofdagenten ook kleine taalfoutjes maken.  :P