Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1221160 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Enforcer

• Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Agent, noodhulp
Reactie #2390 Gepost op: 4 september 2014, 22:24:20
Ziet er allemaal erg mooi en praktisch uit! Vele malen beter als het kantoor uniform!
Ik ben ook erg benieuwd naar de schoenen, dus als er hier meningen en plaatjes gedeeld kunnen kan dat zeker helpen aan mijn keuze!

Ik denk ook dat de vrouwelijke collega het vhv onder de polo draagt.

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #2391 Gepost op: 4 september 2014, 22:41:34
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1293400 date=1409853654
Heeft de dame op de laatste foto geen vhv aan? Verder vind ik het uniform nog altijd een super verbetering voor de straat-agenten!
Ze lijkt, zoals reeds opgemerkt, onder de polo te dragen. Gaat polo wel beetje uit model komen, teveel uitgerekt. Erover heen lijkt makkelijker, maja zij moet er mee lopen. En BTW zijn de dames niet verplicht haar  "opgestoken" te dragen ? Zo een paardestaart lijkt toch onveilig; je kan ze zo makkelijk langs achter uitschakelen.  In de beveiliging waar ik tijdje meedraaide droegen dames geen staart.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #2392 Gepost op: 4 september 2014, 22:49:01
Citaat van: piet60 link=msg=1293437 date=1409863294
Ze lijkt, zoals reeds opgemerkt, onder de polo te dragen. Gaat polo wel beetje uit model komen, teveel uitgerekt. Erover heen lijkt makkelijker, maja zij moet er mee lopen. En BTW zijn de dames niet verplicht haar  "opgestoken" te dragen ? Zo een paardestaart lijkt toch onveilig; je kan ze zo makkelijk langs achter uitschakelen.  In de beveiliging waar ik tijdje meedraaide droegen dames geen staart.
Het kan natuurlijk zijn dat deze collega nog even moest wachten op haar nieuwe vest en dat zij tot die tijd d'r oude draagt.

Er geldt geen verplichte of verboden draagwijze voor het haar.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2393 Gepost op: 5 september 2014, 00:10:10
Citaat van: MartinJ link=msg=1293201 date=1409836835
Maar hij wordt wel gezien en daar gaat het in dit geval om. Praktisch is niet altijd mooi. Daar was het juist om te doen: een praktisch uniform en dat het mooi kan zijn is meegenomen.  Vandaag een paar uurtjes op de academie in Amsterdam geweest en daar weer veel nieuwe collega's enthousiast gemaakt. Het complete pakket even kunnen showen.  De reacties zijn prachtig als je vanaf het begin het proces hebt mogen meemaken.

Ik vind persoonlijk wel dat DPU iets op korte termijn met het zichtbaarheids vest (gele vestje) en gele AWJ moet gaan doen.

Het gele zichtbaarheids vestje is zeer onpraktisch en een gele AWJ en softshell zou een goede aanvulling zijn. Ik werk regelmatig op snelweg en spoorwegen, dus kan ze goed gebruiken.
"Waakzaam & Dienstbaar"

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2394 Gepost op: 5 september 2014, 09:27:36
Citaat van: Frank. link=msg=1293440 date=1409863741
Het kan natuurlijk zijn dat deze collega nog even moest wachten op haar nieuwe vest en dat zij tot die tijd d'r oude draagt.

Er geldt geen verplichte of verboden draagwijze voor het haar.
Klopt, sprak gisteren een coll erover die het ook had. Het maatwerk wordt later geleverd en tot die tijd moet hij dus het oude vest dragen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #2395 Gepost op: 5 september 2014, 10:10:51
Voor wat betreft de retro-reflecterendheid (is dat een woord?) van de gele strepen lijkt het volgende:
De strepen op de polo zijn niet reflecterend.
Echter van de strepen op het veiligheidsvest zijn er twee versies. Bekend was al dat er een variant was met valere strepen dan op de polo, en een variant met de zelfde kleur strepen op de polo.
Zo te zien is de oudere vale versie niet retro-reflecterend, en de nieuwere versie die qua kleur gelijk is aan de strepen op de polo, wel.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2396 Gepost op: 5 september 2014, 11:25:32
Citaat van: Dion link=msg=1293513 date=1409904651
Voor wat betreft de retro-reflecterendheid (is dat een woord?) van de gele strepen lijkt het volgende:
Echter van de strepen op het veiligheidsvest zijn er twee versies. Bekend was al dat er een variant was met valere strepen dan op de polo, en een variant met de zelfde kleur strepen op de polo.
Zo te zien is de oudere vale versie niet retro-reflecterend, en de nieuwere versie die qua kleur gelijk is aan de strepen op de polo, wel.
:'(
Hobby Bobby eenheid Den Haag

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2397 Gepost op: 5 september 2014, 11:39:18
Dat vermoeden had ik ook al.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2398 Gepost op: 5 september 2014, 11:41:16

MartijJ? Weet jij of dit klopt?

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2399 Gepost op: 5 september 2014, 11:46:01
vol blijven houden dat alle vesten niet reflecterend zijn is in elk geval niet correct. De beelden wijzen dat wel uit.

In de aanbesteding stond in elk geval dat het geel NIET reflecterend hoefde te zijn. Wellicht voortschrijdend inzicht? Wellicht dat de kleur geel van de Polo alleen leverbaar was in een reflecterende laag?

Ik vind't iig geen ramp. Misschien wel beter dan alleen de blokjes.