Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214360 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #3330 Gepost op: 24 februari 2015, 20:39:56
Heb twee weken geleden ook mijn vest gekregen (begin oktober naar Arnhem geweest), er zit dus wat beweging in  ;D
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3331 Gepost op: 24 februari 2015, 22:46:20
Heb niet gebeld, en ik ga niet bellen. Ik vindt het een taak van VTSPN om te communiceren hoe en wat mbt tot de levering. Dat doet BOL.com en welke willekeurige webwinkel ook, dus waarom WVTSPN niet?

Tja waarom doen ze dat niet.....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #3332 Gepost op: 25 februari 2015, 16:44:38
Zojuist heel veel dozen met vesten gezien! Enige minpuntje... Mijn vhv is kwijt!!! Moet volgens vtspn 100% zeker geleverd zijn maar is niet terug te vinden tussen de levering.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

HGL

• Senior gebruiker
Reactie #3333 Gepost op: 25 februari 2015, 17:26:40
Citaat van: flowcop link=msg=1333276 date=1424879078
Zojuist heel veel dozen met vesten gezien! Enige minpuntje... Mijn vhv is kwijt!!! Moet volgens vtspn 100% zeker geleverd zijn maar is niet terug te vinden tussen de levering.

Sluit mooi aan op de betrouwbaarheid van de gebruikte bezorgdienst....... Zal dr binnenkort zomaar een nep-agent kunnen rondlopen bij een overval op een woning of zo, in jou vhv!

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #3334 Gepost op: 25 februari 2015, 19:50:54
Citaat van: HGL link=msg=1333294 date=1424881600
Sluit mooi aan op de betrouwbaarheid van de gebruikte bezorgdienst....... Zal dr binnenkort zomaar een nep-agent kunnen rondlopen bij een overval op een woning of zo, in jou vhv!

In dit geval blijft de koeriersdienst buiten schot, de vesten zijn per vrachtwagen vanuit vtspn naar breda gebracht. Vanuit daar zijn de vesten door de huismeesters van de districten naar de afdeling beheer gebracht.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

kaytje19

• Forum gebruiker
  • BOA - domein 1
Reactie #3335 Gepost op: 27 februari 2015, 13:16:26
Politieagenten zijn 's nachts niet goed te zien in hun nieuwe uniform. Oorzaak: de reflectoren op het pak functioneren niet. Om de veiligheid niet in gevaar te brengen moeten politiemensen over hun nieuwe uniform oude hesjes dragen.

Jarenlang is er over het nieuwe politieuniform nagedacht, maar bij de test of het uniform ook goed zichtbaar is in het donker, is blijkbaar iets mis gegaan. "De nieuwe uniforms zijn mooi maar ze voldoen helaas niet aan de veiligheidseisen. Erg jammer", reageert Paul Roeland van vakbond Nederlandse Politie Bond (NPB) aan het RTL Nieuws.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #3336 Gepost op: 27 februari 2015, 13:30:18
Citaat van: kaytje19 link=msg=1333711 date=1425039386
Politieagenten zijn 's nachts niet goed te zien in hun nieuwe uniform. Oorzaak: de reflectoren op het pak functioneren niet. Om de veiligheid niet in gevaar te brengen moeten politiemensen over hun nieuwe uniform oude hesjes dragen.

Jarenlang is er over het nieuwe politieuniform nagedacht, maar bij de test of het uniform ook goed zichtbaar is in het donker, is blijkbaar iets mis gegaan. "De nieuwe uniforms zijn mooi maar ze voldoen helaas niet aan de veiligheidseisen. Erg jammer", reageert Paul Roeland van vakbond Nederlandse Politie Bond (NPB) aan het RTL Nieuws.

De NPB eist dat er snel iets gebeurt. "Onze agenten moeten veilig hun werk doen. Vooral voor agenten die 's nachts in het donker surveilleren; die moeten goed zichtbaar zijn. Dat zijn ze niet met dit pak."

In ons land surveilleren 32.500 agenten op straat.  

ZIE OOK: Zo lopen politieagenten er bij

Sinds afgelopen zomer lopen de agenten in hun nieuwe uniform rond. Hoe het mankement aan het licht is gekomen, weet Roeland niet. Er is nu een tussenoplossing bedacht: de ouderwetse gele hesjes zijn weer uit de kast getrokken en worden over het nieuwe pak gedragen wanneer dat nodig is.

Overigens is het probleem rond het uniform voor Roeland niet nieuw: "We wisten dit eind vorig jaar al. Maar tot op heden is er nog geen oplossing."

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/nieuw-politieuniform-het-donker-niet-goed-te-zien

:D :D :D :D

Wat een armoede!

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3337 Gepost op: 27 februari 2015, 13:37:54
Dit is al heel erg oud nieuws. De gele "oude" hesjes moeten inderdaad gewoon gedragen worden. Sowieso is dat logisch als je de standaard zwarte hoes over je vest draagt met gele streep.

(kan je gewoon vergelijken met de oude dienstjas) Ook daar moest het gele hesje overheen. Het is alleen jammer dat de gele hoes voor het vest niet voldoende is om aan de normen te voldoen... Maar dat was al bekend in de aanbesteding. Waarom de NPB en RTL daar nu opeens "nieuws" van wil maken?...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #3338 Gepost op: 27 februari 2015, 14:40:31
Er zou toch nog een gele jas komen, die wel aan de RWS eisen ging voldoen?
Is daar al een termijn voor bekend?

::)

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3339 Gepost op: 27 februari 2015, 14:43:36
Er zou toch nog een gele jas komen, die wel aan de RWS eisen ging voldoen?
Is daar al een termijn voor bekend?

::)
Inderdaad. Daarmee is het probleem opgelost. Gewoon even afwachten dus. Ik vind het uniform meer dan prima.
Ik wil tactisch gezien soms helemaal niet zo zichtbaar zijn. Als ik noodhulp heb neem ik ook mijn gele blouson mee voor als we op de grote weg terecht komen.