**zucht**
Als er bepaald is dat er een draagplicht is voor het vest en de pet, dan hou je je daar aan. Het is zo bepaald in de draagvoorschriften.
Wat een onzin-discussie. Ik hoor een militair nooit zeuren over het dragen van zijn baret/pet.
Mijn broertje is een baret drager en ook die klaagt. Over zijn kleding en ook die past zaken aan. Dus ook daar is ahet allemaal niet perfect.
Kleding regelement is er, dat klopt. Maar zo lang schaal 9 en hoger er lak aan heeft kan je van de werkvloer niet anders verwachten. Je kleed je naar wat voor jouw practisch is. Als dit maar binnen normaal wenselijke kaders is zie ik het probleem niet zo. Ik hecht meer aan afspraken binnen een bureau en aan eenheid van teneu. Of iemand zijn jas over of onder draagt, kan ik me niet druk over maken.
Ik ben dan ook zeer benieuw of jij collega's op je team stuurt in hun softshell. Ik geloof daar namelijk niets van. Ik zie het al voor me, ik als hoofdagent: hey inspecteur wijkagent (200 dienstjaren en 100 kilo, hebber er wel beeld bij denk ik) kleed jij je eens om, ik ga niet met je mee hoor als jij je softshell over je vest doet.
Ik zie de reactie al voor me. En de collega's hier ook denk ik.