Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214287 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #3850 Gepost op: 12 februari 2016, 17:52:58
Prachtig die reacties hier, en in theorie kloppen ze allemaal.

Echter werkt het anders en we hebben het niet over puur een kleding stuk maar over de politie cultuur.

Tip voor de aspiranten en toekomstig aspiranten die hier vollop reageren. Die cultuur gaat ook jullie vormen. Probeer echter zoveel mogelijk je eigen visie en persoon te verwerken in deze cultuur, zonder een IWAB te worden. Collega's kunnen van collega's veel hebben van studenten echter wat minder. (Mijn ervaring)

Tuurlijk moet formeel die jas eronder, maar ik zeik in mijn broek van het lachen van de student die hier een ervaren collega op gaat aanspreken.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3851 Gepost op: 12 februari 2016, 19:06:37

draagplicht.

Welke draagplicht heb je het over? Welk kledingstuk is verplicht te dragen?
Het softshell? Nee.
Als je een softshell draagt moet hij onder het vhv. En niet er boven.
Ik draag hem gewoon niet. Het vhv wel. Daar is namelijk wel een draagplicht voor.

Zie ook reactie van koen:

Je bent ook niet verplicht de softshell te dragen, maar als je hem draagt mag ie niet over het vhv. Ik draag nooit een softshell, de jas voldoet prima en de mouwen kwamen niet in extra mouwlengte.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3852 Gepost op: 13 februari 2016, 00:42:03
Citaat van: CopVR3 link=msg=1406073 date=1455300397

Welke draagplicht heb je het over? Welk kledingstuk is verplicht te dragen?
Het softshell? Nee.
Als je een softshell draagt moet hij onder het vhv. En niet er boven.
Ik draag hem gewoon niet. Het vhv wel. Daar is namelijk wel een draagplicht voor.

Zie ook reactie van koen:

Ik had het specifiek over de draagplicht van de cap van de politie.

Toen je het nieuwe uniform kreeg, kreeg iedereen een mapje waarin alles stond uitgelegd. Hierin stond ook de draagplicht van de cap (en uit mijn hoofd van het vhv).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Bpau

• Forum gebruiker
Reactie #3853 Gepost op: 13 februari 2016, 01:56:54
Ik zal hier geen mensen op aanspreken en lekker mijn mening binnen het korps voor me houden, en deze hier uiten. Hier is een forum voor bedoeld.
Al zie ik een collega in een Pipo de clown pak, ik voel me niet in de positie hier iets over te zeggen. Is dit goed? Nee. Word dit veroorzaakt door de eigenwijze politiectuur? Ja. Vind ik dit erg? Nee.
Want: daar kies je voor. En ik pas me lekker aan iedereen aan en over tien jaar heb ik ook misschien wat te zeggen.
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te

Jeroen1982

• Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #3854 Gepost op: 13 februari 2016, 02:14:28
Van de week in het BUK verslag gelezen dat men het dragen van de pet en het VHV VERPLICHT gaat stellen,

daarnaast komt er een VHV voor motorrijders

Keltic

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3855 Gepost op: 13 februari 2016, 08:42:19
Het dragen van het VHV ís toch al verplicht? Tenminste, bij ons kom je de straat niet op zonder VHV.
Dat van die pet vind ik dan wel weer jammer...

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3856 Gepost op: 13 februari 2016, 09:05:18
Het dragen van het VHV ís toch al verplicht? Tenminste, bij ons kom je de straat niet op zonder VHV.
Dat van die pet vind ik dan wel weer jammer...
Volgens mij was het eerst een testfase om de ervaringen te toetsen. Het oude vhv was immers niet verplicht ivm een waslijst aan klachten. Volgens mij is de nieuwe dan ook niet gelijk als verplicht ingevoerd.
Het nieuwe vhv wordt nu wel verplicht. En de cap dus ook.
En als je surveillance loopt hoort hij ook op. Het maakt je herkenbaarder.

Dus fâck die hoofdpijn! Gewoon op doen en niet zeiken. Militairen blèren ook niet over hun deksel!
Of zoiets.  :P

Keltic

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3857 Gepost op: 13 februari 2016, 11:42:08
Ook voor het oude vest gold bij ons draagplicht. Zo zie je maar weer hoe eensgezind we zijn als NP 😉

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #3858 Gepost op: 13 februari 2016, 12:47:18
Nieuwe draagplicht staat sinds vorige week al op intranet.

Neemt niet weg dat bij ons van de 10 mensen slechts 1 de pet draagt. Het vest word wel goed gedragen zelf door mens die dat met het oude vest niet deden.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #3859 Gepost op: 13 februari 2016, 14:31:01
Citaat van: Matth link=msg=1406210 date=1455364038
Nieuwe draagplicht staat sinds vorige week al op intranet.

Neemt niet weg dat bij ons van de 10 mensen slechts 1 de pet draagt. Het vest word wel goed gedragen zelf door mens die dat met het oude vest niet deden.

Vest kan je leven redden. Petje wat minder...