Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214279 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3860 Gepost op: 13 februari 2016, 15:58:56
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1406158 date=1455326068
daarnaast komt er een VHV voor motorrijders

Vertel?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #3861 Gepost op: 13 februari 2016, 20:00:39
Citaat van: silque link=msg=1406041 date=1455291071
@quattromontanes, dan kun je twee dingen doen; een grotere pet bestellen of om medische redenen de pet niet dragen in overleg met je lijnchef.

Ik vind het wel bijzonder, dat je als aspirant al zo de draagplicht negeert.
Lachwekkend dat je het aspirant zijn benoemt, met 3 maanden ben ik het niet meer en dan is het ineens minder erg?
In vrijwel mijn gehele basisteam, sterker gehele regio ligt het petje ergens in een locker of de uitruktas. Net als bij mij, omdat ik er na een kwartier al koppijn van krijg en dat ding er bij mij en veel collega's niet uitziet. Om over de praktische reden maar te zwijgen en het asociale gezicht van kleine agenten die een langer persoon aanspreken en niet eens fatsoenlijk hun betrokkene aan kijken al helemaal te zwijgen.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #3862 Gepost op: 13 februari 2016, 21:20:11
Citaat van: quattromontanes link=msg=1406272 date=1455390039
Lachwekkend dat je het aspirant zijn benoemt, met 3 maanden ben ik het niet meer en dan is het ineens minder erg?
In vrijwel mijn gehele basisteam, sterker gehele regio ligt het petje ergens in een locker of de uitruktas. Net als bij mij, omdat ik er na een kwartier al koppijn van krijg en dat ding er bij mij en veel collega's niet uitziet. Om over de praktische reden maar te zwijgen en het asociale gezicht van kleine agenten die een langer persoon aanspreken en niet eens fatsoenlijk hun betrokkene aan kijken al helemaal te zwijgen.

Niet minder erg, maar een coach probeert zijn studenten wel bepaalde zaken mee te geven, ook al doet hij het zelf anders. Hoe lullig dan ook, soms is het antwoord wel: Omdat je nog student bent, en ik niet.

Neemt overigens niet weg, dat studenten latere kwartielen/tertielen wat mij betreft zelf wel bepaalde keuzes kunnen maken. Studenten in het begin van de opleiding hebben gewoon pech en doen wat hen gezegd wordt. In het begin zijn ze ook gewoon beter te kneden, dan nadat ze gezien hebben bij collega's hoe het niet moet.

Zo ook, met het uitschijven van mini's met een geeltje ipv digitaal, het lopen ipv rijden en natuurlijk het halen van koffie :) En aan deze tijd komt vanzelf een einde, mits je de opleiding haalt.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #3863 Gepost op: 13 februari 2016, 21:27:55
De eerste collega die denkt dat ik zijn secretaresse ben moet ik gelukkig nog tegenkomen. Zou hem recht in zijn gezicht uitlachen. Als ik het zo lees ben ik gezegend met een fijne thuisbasis, daar was ik me al van bewust maar na sommige uitspraken op dit forum nog meer.

Uiteraard is het logisch dat ik in tertiel 3 nog niet zoveel in een auto heb te zoeken, en dat ik op zijn minst moet leren een geeltje in te vullen maar ik ben geen voetveeg die alles maar hoeft te pikken. Maar dat is voer voor een ander topic.

Ik snap de draagplicht van het vest, en dat de pet gedragen moet worden bij officiële aangelegenheden begrijp ik ook en daar zal ik noot tegen ageren, maar tijdens een Nh dienst de hele dienst een pet dragen vergalt mijn werkplezier. En ja ik heb al grotere maten gepast maar dat zag er echt niet uit. En het kan niet zo zijn dat ik ten koste van alles maar een petje moet dragen.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #3864 Gepost op: 13 februari 2016, 21:41:01
Citaat van: quattromontanes link=msg=1406305 date=1455395275
De eerste collega die denkt dat ik zijn secretaresse ben moet ik gelukkig nog tegenkomen. Zou hem recht in zijn gezicht uitlachen. Als ik het zo lees ben ik gezegend met een fijne thuisbasis, daar was ik me al van bewust maar na sommige uitspraken op dit forum nog meer.

Uiteraard is het logisch dat ik in tertiel 3 nog niet zoveel in een auto heb te zoeken, en dat ik op zijn minst moet leren een geeltje in te vullen maar ik ben geen voetveeg die alles maar hoeft te pikken. Maar dat is voer voor een ander topic.

Ik snap de draagplicht van het vest, en dat de pet gedragen moet worden bij officiële aangelegenheden begrijp ik ook en daar zal ik noot tegen ageren, maar tijdens een Nh dienst de hele dienst een pet dragen vergalt mijn werkplezier. En ja ik heb al grotere maten gepast maar dat zag er echt niet uit. En het kan niet zo zijn dat ik ten koste van alles maar een petje moet dragen.

Offtopic
Het zijn van voetveeg of secretaresse is heel wat anders en zo moet je, je ook niet laten behandelen. Ik ga er vanuit de collega's ook dermate professioneel zijn dat dit niet gebeurd. Echter zit er gewoon verschil in rang en dienstjaren en zijn sommige zaken gewoon zo. Dat je blij bent met je werkplek is een goede zaak, wat ik studenten wel probeer mee te geven is om op verschillende werkplekken te kijken. Je eerste plek is in je gedachte namelijk altijd heilig namelijk. Echter kan je op verschillende bureaus verschillende dingen leren.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3865 Gepost op: 13 februari 2016, 21:54:28
Nu de regeling omtrent de pet zo strak is weggezet, kunnen we formeel ook geen muts meer dragen zeker?  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Wessel1

• Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #3866 Gepost op: 13 februari 2016, 21:57:09
Citaat van: silque link=msg=1406320 date=1455396868
Nu de regeling omtrent de pet zo strak is weggezet, kunnen we formeel ook geen muts meer dragen zeker?  ;)

Onder de pet waarschijnlijk :o

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #3867 Gepost op: 13 februari 2016, 22:10:56
Eens Matth, ik zit op mijn tweede bureau en wil hierna weer weg. Precies om de reden die jij aangeeft...

@silque ik hoop dat de muts op mag blijven in de kou..... 8)

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3868 Gepost op: 13 februari 2016, 22:22:10
Onder de pet waarschijnlijk :o
Eronder??? Dat mag niet! Zie kledingvoorschrift. Hoe durf je?
De muts moet OVER de pet!

Sorry ben in de war.  :P  :P

Jeroen1982

• Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #3869 Gepost op: 13 februari 2016, 22:36:05
Citaat van: silque link=msg=1406237 date=1455375536
Vertel?

Verder heb ik er niets over te vertellen, enkel dat men hiermee achter de schermen mee bezig is. Over de hoe en de wat?