Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214013 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #4120 Gepost op: 4 januari 2017, 12:53:09
Citaat van: Jerommeke link=msg=1471115 date=1483529174
Net voor de invoering van het nieuwe uniform werden er in het land diverse hondengeleiders uitgerust met de tekst hondengeleider op de jas.
Daar was dus een behoefte om zich te onderscheiden van de rest van de collega's.

Zelfde goldt ook voor het voetbalteam en de diverse verkeersdiensten in het land.

Met invoering van het nieuwe pak "mocht" dit opeens niet meer, echter de behoefte is er nog steeds.
Bij uitblijven van landelijk beleid gaan de eenheden/afdelingen zich dus alsnog herkenbaar maken, zeker omdat de eenheden groot zijn geworden en je bij incidenten niet meer iedereen kent.

Zelfde met de afwijkende stickers op het wagenpark.
En onze baas vindt dat het niet mag. Ik vraag me dan af waarom het dan zo moeilijk is om dan gewoon er naar te luisteren. Als het echt chaos wordt dan zal het snel genoeg (gedeeltelijk) teruggedraaid worden. Nu is het weer zo'n half-half iets, het mag niet, wordt wel toegestaan, maar als het een keer fout gaat dan heeft de werkvloer het gedaan.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #4121 Gepost op: 4 januari 2017, 16:56:56
Is dat niet altijd het geval? Ik heb al een paar keer collega's van je zonder zichtbaatheidsvestje alcohol controles zien doen. Laatste keer stond de dame zelfs zonder lamp een stuk voor haar collega's om mij te laten stoppen. Als er niet al een auto voor mij stil had gestaan, had ik haar waarschijnlijk over het hoofd gezien!  98uiye

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4122 Gepost op: 4 januari 2017, 17:34:38

En onze baas vindt dat het niet mag. Ik vraag me dan af waarom het dan zo moeilijk is om dan gewoon er naar te luisteren.
Omdat dit vaak bepaald is door beleidsbobo's, zonder enige blauwe inhoudelijke kennis.
Je weet toch dat er nog steeds te weinig naar de werkvloer geluisterd wordt?

Ik ben over deze futiliteiten ook niet een correcte rakker en ja-amen zegger, maar probeer zaken waar we tegenaan lopen, te veranderen of in de lijn te zetten. Ik denk daarbij in mogelijkheden ipv onmogelijkheden. En als ik tegen een muur oploop ga ik een stapje hoger in die lijn.

Vakontwikkeling, verbetering en proffesionele ruimte pakken heet dat.
Wat werkt dat doen we. Wat niet werkt proberen we de kop in te drukken.

Officieel moet ik sokken van de dienst dragen. Als me die te koud zijn doe ik dikke sokken van oma aan. Ook al mag dat niet.
Die beleidsmeneer die vind dat ik eerstgenoemde sokken moet dragen staat niet om 0200u s'nachts met zijn poten in de modder bij -10. Die ligt lekker warm in zijn bedje.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #4123 Gepost op: 4 januari 2017, 18:08:33
Citaat van: Jerommeke link=msg=1471115 date=1483529174
...
Bij uitblijven van landelijk beleid gaan de eenheden/afdelingen zich dus alsnog herkenbaar maken, zeker omdat de eenheden groot zijn geworden en je bij incidenten niet meer iedereen kent.
...

Zie de post van schuimer

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #4124 Gepost op: 4 januari 2017, 21:10:41
Citaat van: Daniel! link=msg=1471206 date=1483549713
Zie de post van schuimer

kennelijk voldoet ook dit landelijke beleid dus niet aan de wensen van de werkvloer

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #4125 Gepost op: 5 januari 2017, 09:43:36
Citaat van: CopVR3 link=msg=1471199 date=1483547678
Omdat dit vaak bepaald is door beleidsbobo's, zonder enige blauwe inhoudelijke kennis.
Je weet toch dat er nog steeds te weinig naar de werkvloer geluisterd wordt?

Ik ben over deze futiliteiten ook niet een correcte rakker en ja-amen zegger, maar probeer zaken waar we tegenaan lopen, te veranderen of in de lijn te zetten. Ik denk daarbij in mogelijkheden ipv onmogelijkheden. En als ik tegen een muur oploop ga ik een stapje hoger in die lijn.

Vakontwikkeling, verbetering en proffesionele ruimte pakken heet dat.
Wat werkt dat doen we. Wat niet werkt proberen we de kop in te drukken.

Officieel moet ik sokken van de dienst dragen. Als me die te koud zijn doe ik dikke sokken van oma aan. Ook al mag dat niet.
Die beleidsmeneer die vind dat ik eerstgenoemde sokken moet dragen staat niet om 0200u s'nachts met zijn poten in de modder bij -10. Die ligt lekker warm in zijn bedje.
Je gaat nu sokken met jassen vergelijken  :P Maar agenten moeten ook gewoon eens wat vaker accepteren dat ze gewoon te luisteren hebben wat de baas zegt. Bij mijn burgerbaan worden er ook af en toe wel eens rare regels ingevoerd, zoals onlangs dat ik geen overuren meer mag schrijven. Dan kan ik hoog springen, kan ik laag springen, maar van mijn baan wordt simpelweg gevraagd dat ik ze maak, dus ik kan kiezen tussen accepteren of de deur.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #4126 Gepost op: 5 januari 2017, 11:12:43
Citaat van: Maxx link=msg=1471270 date=1483560641
kennelijk voldoet ook dit landelijke beleid dus niet aan de wensen van de werkvloer

Dus ga je het lekker toch doen....?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4127 Gepost op: 5 januari 2017, 15:00:19
Citaat van: schuimer link=msg=1470562 date=1483298415
Ik kan me niet voorstellen dat emblemen met "hondengeleider" of "wijkagent" van dienstwege zijn verstrekt.
In dat geval zouden alle hondengeleiders of wijkagenten er immers mee lopen.  
"Wichtigtuerei"!!

In de Zaanstreek werden de wijkagenten patches wel degelijk door de werkgever verstrekt.
Voetbal team Amsterdam en THW Amsterdam ook als ik me niet vergis
Ergens in Nederland is er ook nog een eenheid die  de hondengeleiders met compleet afwijkende jassen heeft uitgerust.

En oja! De strandteams in het land niet te vergeten, gewoon net als vroeger in een witte polo, blauwe korte broek en gympen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #4128 Gepost op: 5 januari 2017, 17:02:17
Citaat van: Jerommeke link=msg=1471451 date=1483624819
In de Zaanstreek werden de wijkagenten patches wel degelijk door de werkgever verstrekt.
Voetbal team Amsterdam en THW Amsterdam ook als ik me niet vergis
Ergens in Nederland is er ook nog een eenheid die  de hondengeleiders met compleet afwijkende jassen heeft uitgerust.

En oja! De strandteams in het land niet te vergeten, gewoon net als vroeger in een witte polo, blauwe korte broek en gympen.

Lang leve de NATIONALE politie, die dus nog lang niet nationaal (b)lijkt te zijn!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #4129 Gepost op: 5 januari 2017, 19:03:06
zolang letterlijk en figuurlijk elke regio zijn eigen aparte vakgebieden heeft blijft er vraag naar verbetering. BPZ Limburg zal het een zorg zijn of er rekening is gehouden met strandteams. Je kunt het die strandteams ook niet kwalijk nemen dat e het heft in eigen handen nemen omdat de "nationale politie" niets regelt
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..