Kleding en kleuren MMT kleding

Auteur Topic: Kleding en kleuren MMT kleding  (gelezen 15349 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #20 Gepost op: 9 januari 2013, 15:48:52
Oude MMT-pakken? Volgens mij gewoon de MMT-pakken van de grondgebonden MMT's en tevens de oude pakken van de heli-MMT's. Die hebben echter nu andere pakken....
Ben benieuwd waar je de informatie vandaan hebt ;)

Goede vraag. Als ik iets niet weet vraag ik het gewoon en op een goed forum zijn deskundige mensen aanwezig die je dan een duidelijk antwoord geven. Ene Danny van de brandweer gaf mij het antwoord over de MMT pakken.

Pakken van het MMT zijn oranje, met daarop het opschrift 'MMT (Arts, verpleegkundige)'. Niet meer rood-geel dus. Voor de rest is het inderdaad een beetje gokken, want zelfs de vuilnismannen hier in de omgeving hebben kleding aan waarbij je ze niet van ambulancemedewerkers zou onderscheiden. Ook de SIGMA heeft donkergroen/gele of rood/gele kleding. Voor het meest betrouwbare beeld zou je dus op de rug van de hulpverlener moeten kijken. Staat er 'verpleegkundige', dan zal het de VPK van de ambulance zijn, staat er MMT verpleegkundige, dan zal het de VPK van het MMT zijn en staat er niets, dan eh...... is het iemand met een andere taak.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #21 Gepost op: 9 januari 2013, 15:53:12
Bijzonder. Ik dacht dat die grondgebonden MMT's er helemaal uit waren voor dit soort inzetten.
Nee, ze zijn nog niet allemaal opgeheven, maar worden niet zovaak ingezet omdat ze - volgens mij, het antwoord staat hier ergens op het forum - een langere afroeptijd hebben. Het MST in Enschede heeft nog steeds een MMT en dan draagt men daarbij de geel/rode jacks die op de foto staan. Of ze zijn overslagen bij het uitdelen van de "bergers"-overalls of de "bergers"-overalls zijn alleen aan de H-MMT's verstrekt.  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #22 Gepost op: 9 januari 2013, 15:57:57
Goede vraag. Als ik iets niet weet vraag ik het gewoon en op een goed forum zijn deskundige mensen aanwezig die je dan een duidelijk antwoord geven. Ene Danny van de brandweer gaf mij het antwoord over de MMT pakken.

Inmiddels is daar de aanvulling op gekomen dat alleen de heli-MMT's de oranje pakken hebben. Ik heb het nog eens in mijn foto-archief nagezocht, maar bij een inzet van het grondgebonden MMT uit Utrecht van een tijdje geleden hadden zij ook de rood-gele pakken. Toen beschikte het heli-MMT al over de oranje pakken.

Gelukkig kom ik niet dagelijks in contact met het MMT, dus dat er een aanvulling kwam op mijn eerste reactie is stiekem de kracht van het forum....... ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #23 Gepost op: 10 januari 2013, 08:31:00
er zijn binnen nederland nog wel meer ziekenhuizen die een (half) MMT kunnen leveren. Naast Enschede levert ook Almelo soms een gedeeltelijk MMT...deze hebben dan ook de "oude" MMT pakken aan.
http://verwijsfotografie.nl/?p=1677 (rode broeken met dubbele reflectieband)

En ja..jullie mogen aankomen met het feit dat het niet zichtbaar is of niet kan...maar heb zelf de inzet gedaan... :P


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #24 Gepost op: 10 januari 2013, 13:23:43
er zijn binnen nederland nog wel meer ziekenhuizen die een (half) MMT kunnen leveren. Naast Enschede levert ook Almelo soms een gedeeltelijk MMT...deze hebben dan ook de "oude" MMT pakken aan.
http://verwijsfotografie.nl/?p=1677 (rode broeken met dubbele reflectieband)

En ja..jullie mogen aankomen met het feit dat het niet zichtbaar is of niet kan...maar heb zelf de inzet gedaan... :P

Ik zie mensen uit een Duitse helikopter komen en ADAC Luftrettung op de kleding staan.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #25 Gepost op: 10 januari 2013, 13:38:02
er zijn binnen nederland nog wel meer ziekenhuizen die een (half) MMT kunnen leveren. Naast Enschede levert ook Almelo soms een gedeeltelijk MMT...deze hebben dan ook de "oude" MMT pakken aan.
http://verwijsfotografie.nl/?p=1677 (rode broeken met dubbele reflectieband)

(...)
Ik kan niet voor dit incident praten (ik weet alleen dat hier een heel mooi verhaal aan vast zit v.w.b. die zware kraan :) ), maar het MMT van Almelo heeft wel een goed gefotografeerde inzet gehad bij het waterongeval op de A35 in februari 2012, waarbij uiteindelijk 6 dodelijke slachtoffers te betreuren waren. De foto:


Foto: Patrick J.C. Weegink, www.weegink.nl
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #26 Gepost op: 11 januari 2013, 20:13:58
Ik kan niet voor dit incident praten (ik weet alleen dat hier een heel mooi verhaal aan vast zit v.w.b. die zware kraan :) ), maar het MMT van Almelo heeft wel een goed gefotografeerde inzet gehad bij het waterongeval op de A35 in februari 2012, waarbij uiteindelijk 6 dodelijke slachtoffers te betreuren waren. De foto:
....

OK...daar ben ik weer niet bijgeweest.
Maar die inzet met die kraan...ja...die was erg leuk....een lange inzet en de bestuurder is er zeer goed vanaf gekomen....


guest14264

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 6 februari 2013, 17:49:25

foto op lage kwaliteit ivm snelle bewerking op tablet.

@024 deze is vandaag gemaakt, heliploeg van de lifeliner 3


Mir

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #28 Gepost op: 21 mei 2013, 11:24:13
De kleding van de heli-MMTs is al jarenlang signaalrood. Op de rugbadge staat MMT met daarbij de functie van de persoon.