Dat het anders kan heb ik kortgeleden meegemaakt, namelijk op de A59 net voor waalwijk onder een brug een 1zijdige ongeval waarbij een auto tegen de vangrail was geklapt.
Ook ik kwam van een klus af in me bedrijfsvoertuig en net 3 minuten voordat ik er aan kwam was het al gebeurd.
geen hulpdiensten aanwezig, auto op baan 1 met neus tegen de richting in ( en ook donker van kleur en voorkant compleet kapot) en verlichting was dus kapot van de auto.
Ben meteen in een fend-off gaan staan met me flitsers op dak aan, alarmlichten aan, en gevraagd of er gewonden waren en of ze al de hulpdiensten hadden gebeld.
Deze was al gebeld en binnen 5 minuten waren 2 agenten ter plaatse.
1 kwam al meteen me kant op en vroeg aan me of ik buiten dienst was en daar wilde blijven staan tot er een WIS aanwezig was (oftwel ik de rijbaan/auto wilde beveiligen)
Kort daarna een sleepwagen, die was erg blij dat ik er al stond en hem langs het verkeer hielp terwijl de agenten bezig waren met blaastest en ondervragen getuige en de bestuurder.
Na 10 minuten kwam de WIS ter plaatse en die zei meteen, tof dat je dit gedaan hebt, owww je bedrijf ken ik, uit zwolle toch??
Even kort elkaar gesproken en met een glimlach op zijn gezicht bedankte hij mijn inzet als VKR, en wenste me wel thuis en eet smakelijk (aangezien ik hem verteld had dat ik van een klus onderweg naar huis was) en ben na ook een bedankje van de agenten huiswaarts gegaan, en 1 van de agenten hield voor me verkeer tegen en zwaaide daarna nog even.
Dus denk dat het ligt aan wie je voor je hebt, in den landen zijn er wel een paar WIS die niet zo hoog petje op hebben met VKR,s, door niet volgen van procedures e.d.
Of mischien had hij/zij een slechte dag, kunnen we allemaal wel een hebben