maximaal aantal vluchten

Auteur Topic: maximaal aantal vluchten  (gelezen 15766 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2005, 10:29:45
Ben ik helemaal met je eens peter, dat is helaas altijd zo met die mensen. Ik vindt dat ze maar eens op moeten houden met die geluidsoverlast want de nieuwe heli's maken al een stuk minder herrie dan de bolkows. En het gaat om noodgevallen dus verwaarloos gewoon die geluidsoverlast.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


spuit 11

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2005, 11:48:49
Ben ik helemaal met je eens peter, dat is helaas altijd zo met die mensen. Ik vindt dat ze maar eens op moeten houden met die geluidsoverlast want de nieuwe heli's maken al een stuk minder herrie dan de bolkows. En het gaat om noodgevallen dus verwaarloos gewoon die geluidsoverlast.

Gr. Ricardo
Ricardo ben het met jouw en Peter eens.
kijk maar een bij schiphol de mensen weten dat er een vliegveld in de buurt ligt als ze er gaan wonen en gaan dan zeiken over geluidsoverlast maar als ze met vakantie gaan stappen ze op dat zelfde vliegtuig dat volgens hen teveel lawaai maakt.
gr
peter


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2005, 11:54:40
het is toch van de zotte dat nog steeds gezeurt en gemekkert wordt over wat geluidsoverlast van die heli,totdat die figuren zelf hulp nodig hebben van de traumaheli dan moet die ala-minuut vliegen  >:( >:(

hetzelfde met mensen in de buurt van ambu post (ik zeur ook niet op Bart S, want die mensen moeten gewoon der werk doen, ik heb zo ongeveer 6 keer per dag de politie heli's over me huis, ik vind het niet erg en met mij meer mensen hier uit de buurt, tot de buurman van een paar huizen verder op, die begon zelfs te zeuren toen er een huis in de  brand stond in de straat dat hij overlast van de sirenes en het langslopende bluswater had :-X, ik vind dat die mensen niet moeten zeuren om dit soort dingen, ondertussen dat ik dit zit te typen hoor ik een ambulance hahaha dus ik ben het totaal met peter71 eens
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 25 april 2005, 16:32:56
Volgens mij zit er geen maximum op. Want ik heb gehoord dat de heli (LL4) op 22 april 7-8 is uitgerukt. Ik weet niet zeker of het klopt


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 27 april 2005, 09:34:30
Ricardo ben het met jouw en Peter eens.
kijk maar een bij schiphol de mensen weten dat er een vliegveld in de buurt ligt als ze er gaan wonen en gaan dan zeiken over geluidsoverlast maar als ze met vakantie gaan stappen ze op dat zelfde vliegtuig dat volgens hen teveel lawaai maakt.
gr
peter

Dat zou wat genuanceerder kunnen. Niet elk vliegtuig maakt even veel lawaai. Hier komt regelmatig een legerhelicopter over, ook 's nachts. Ik vind ook dat Nederland verdedigd moet worden, maar je kan ook overdrijven. Ik moet de volgende dag wel werken.
Om nu te zeggen dat rond schiphol in een straal van 50 km geen woningen gebouwd mogen worden of ze moeten niet zeuren want ze gaan zelf ook op vakantie...

De meeste geluidsoverlast komt van oude, goedkoop gefabriceerde Russische vliegtuigen die niet zo nauw kijken, want in Rusland kan je niet protesteren.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 27 april 2005, 22:47:01
Dat zou wat genuanceerder kunnen. Niet elk vliegtuig maakt even veel lawaai. Hier komt regelmatig een legerhelicopter over, ook 's nachts. Ik vind ook dat Nederland verdedigd moet worden, maar je kan ook overdrijven. Ik moet de volgende dag wel werken.
Om nu te zeggen dat rond schiphol in een straal van 50 km geen woningen gebouwd mogen worden of ze moeten niet zeuren want ze gaan zelf ook op vakantie...

De meeste geluidsoverlast komt van oude, goedkoop gefabriceerde Russische vliegtuigen die niet zo nauw kijken, want in Rusland kan je niet protesteren.

Henk

Ik ben het hier niet mee eens,als je bij Schiphol wil gaan wonen weet je dat je een hoop geluidsoverlast op de koop toe zal moeten nemen.
En dan maakt het niets uit,wat voor type vliegtuig er voorbij komt ze maken allemaal een pestherrie,zelf al meerdere malen van mee mogen genieten bij klanten van ons die om schiphol zitten.

Hier in het dorp gaan rijke figuren boerderijen opkopen,vlak naast een boerenbedrijf.Er wordt geklaagt bij de gemeente ivm stankoverlast,en hup de boer kan wel stoppen.
In Nederland zijn we volledig doorgeschoten met onze milleuregeltjes,en dat moet hoognodig stoppen.Zeker als daarmee mensenlevens gespaard kunnen worden,dan maar de volgende ochtend minder fris op het werk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 28 april 2005, 02:46:34
Ik ben het hier niet mee eens,als je bij Schiphol wil gaan wonen weet je dat je een hoop geluidsoverlast op de koop toe zal moeten nemen.
En dan maakt het niets uit,wat voor type vliegtuig er voorbij komt ze maken allemaal een pestherrie,zelf al meerdere malen van mee mogen genieten bij klanten van ons die om schiphol zitten.

Hier in het dorp gaan rijke figuren boerderijen opkopen,vlak naast een boerenbedrijf.Er wordt geklaagt bij de gemeente ivm stankoverlast,en hup de boer kan wel stoppen.
In Nederland zijn we volledig doorgeschoten met onze milleuregeltjes,en dat moet hoognodig stoppen.Zeker als daarmee mensenlevens gespaard kunnen worden,dan maar de volgende ochtend minder fris op het werk

De mensen die bij de 5 e baan wonen, wisten helemaal niet dat die er zou komen, de woningen waren er eerder. En hoeveel kilometer in de omtrek is "dicht bij een vliegveld", 5, 10 25?  Ga maar eens bij een baan staan, er is weldegelijk verschil tussen het ene, en het andere vliegtuig. Allemaal een kwestie van geld. Een stil vliegtuig is duurder dan zo'n trabant on air. Als je alles maar goed vindt, telt alleen het economisch recht en dat is het recht van de sterkste. Er moeten nu eenmaal grenzen worden gesteld, Nederland is geen jungle, noch een diktatuur.  Iedereen, ook een luchthaven, zal in ons land aan regels moeten voldoen.
"Je moet niet zeiken, want je woont bij een snelweg" dan zouden er nooit geluidschermen gekomen zijn.
Of "je woont nu eenmaal bij het water" dan zouden er nooit dijken zijn aangelegd.

Dat is dus ge...

Dus: het is niet onredelijk om aan te dringen op naleving van regels die overlast beperken.

Belangen moeten afgewogen worden naar billijkheid.

Henk

PS: En wat betreft de boeren, ik denk inderdaad dat Nederland zo langzamerhand uitgeboerd is. Let maar op, in Europees verband wordt de varkenshouderij al weggesaneerd en heeft z'n langste tijd gehad, de subsidiekraan gaat langzaam dicht. Maar volgens mij is dat een andere discussie.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #17 Gepost op: 28 april 2005, 13:32:22
Zit inderdaad verschil tussen vliegtuigen.... en ik woon hemelsbreed een paar km van schiphol...ik heb nergens last van..... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 28 april 2005, 20:42:56
Dat zou wat genuanceerder kunnen. Niet elk vliegtuig maakt even veel lawaai. Hier komt regelmatig een legerhelicopter over, ook 's nachts. Ik vind ook dat Nederland verdedigd moet worden, maar je kan ook overdrijven. Ik moet de volgende dag wel werken.
Om nu te zeggen dat rond schiphol in een straal van 50 km geen woningen gebouwd mogen worden of ze moeten niet zeuren want ze gaan zelf ook op vakantie...

De meeste geluidsoverlast komt van oude, goedkoop gefabriceerde Russische vliegtuigen die niet zo nauw kijken, want in Rusland kan je niet protesteren.

Henk


Is zo'n zelfde discussie of de brandweer snachts met toeters en bellen moet rijden naar een prio 1 melding. Mensen die in de buurt van de kazerne wonen, zeuren er ook over, maar zijn wat blij als je er snel kan staan als het hun woning betreft. :-X

Laat ze maar vliegen, heb der hier op het platteland weinig tot geen last van. Ik zou ook nooit in een stad gaan wonen, dus dat is je eigen keus.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 29 april 2005, 00:04:38
Is zo'n zelfde discussie of de brandweer snachts met toeters en bellen moet rijden naar een prio 1 melding. Mensen die in de buurt van de kazerne wonen, zeuren er ook over, maar zijn wat blij als je er snel kan staan als het hun woning betreft. :-X

Laat ze maar vliegen, heb der hier op het platteland weinig tot geen last van. Ik zou ook nooit in een stad gaan wonen, dus dat is je eigen keus.

Je hoeft nooit overlast te pikken op grond "dat je ergens woont of iets bent of ergens voor kiest", je woont in het cenrum, dan weet je dat ze tegen je muur pissen, je kiest ervoor  een juwelier te zijn, dan weet je dat je overvallen wordt. Kom nou!

Het een hoeft het ander nog niet automatisch in te houden, iedereen in Nederland, waar je ook woont heeft de zelfde rechten en plichten, want iedereen is in beginsel gelijk.  

Henk