Ik ben het hier niet mee eens,als je bij Schiphol wil gaan wonen weet je dat je een hoop geluidsoverlast op de koop toe zal moeten nemen.
En dan maakt het niets uit,wat voor type vliegtuig er voorbij komt ze maken allemaal een pestherrie,zelf al meerdere malen van mee mogen genieten bij klanten van ons die om schiphol zitten.
Hier in het dorp gaan rijke figuren boerderijen opkopen,vlak naast een boerenbedrijf.Er wordt geklaagt bij de gemeente ivm stankoverlast,en hup de boer kan wel stoppen.
In Nederland zijn we volledig doorgeschoten met onze milleuregeltjes,en dat moet hoognodig stoppen.Zeker als daarmee mensenlevens gespaard kunnen worden,dan maar de volgende ochtend minder fris op het werk
De mensen die bij de 5 e baan wonen, wisten helemaal niet dat die er zou komen, de woningen waren er eerder. En hoeveel kilometer in de omtrek is "dicht bij een vliegveld", 5, 10 25? Ga maar eens bij een baan staan, er is weldegelijk verschil tussen het ene, en het andere vliegtuig. Allemaal een kwestie van geld. Een stil vliegtuig is duurder dan zo'n trabant on air. Als je alles maar goed vindt, telt alleen het economisch recht en dat is het recht van de sterkste. Er moeten nu eenmaal grenzen worden gesteld, Nederland is geen jungle, noch een diktatuur. Iedereen, ook een luchthaven, zal in ons land aan regels moeten voldoen.
"Je moet niet zeiken, want je woont bij een snelweg" dan zouden er nooit geluidschermen gekomen zijn.
Of "je woont nu eenmaal bij het water" dan zouden er nooit dijken zijn aangelegd.
Dat is dus ge...
Dus: het is niet onredelijk om aan te dringen op naleving van regels die overlast beperken.
Belangen moeten afgewogen worden naar billijkheid.
Henk
PS: En wat betreft de boeren, ik denk inderdaad dat Nederland zo langzamerhand uitgeboerd is. Let maar op, in Europees verband wordt de varkenshouderij al weggesaneerd en heeft z'n langste tijd gehad, de subsidiekraan gaat langzaam dicht. Maar volgens mij is dat een andere discussie.