maximaal aantal vluchten

Auteur Topic: maximaal aantal vluchten  (gelezen 15756 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 1 mei 2005, 10:56:40
Precies! Zet de sirene maar aan als je weg moet. Daarom zit er toch een sirene op! Om mensen iets duidelijk te maken, niet om ze lastig te vallen!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 1 mei 2005, 11:04:02
even terug komend op die maximaal aantal vluchten.Er wordt hier in Nederland veels te krampachtig gedaan,wat betreft wat geluidsoverlast van een traumaheli.Die dingen staan er niet voor jan joker,die staan er om mensenlevens te redden en daar mag je best wat geluidsoverlast van dulden


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 1 mei 2005, 11:22:39
even terug komend op die maximaal aantal vluchten.Er wordt hier in Nederland veels te krampachtig gedaan,wat betreft wat geluidsoverlast van een traumaheli.Die dingen staan er niet voor jan joker,die staan er om mensenlevens te redden en daar mag je best wat geluidsoverlast van dulden

Helemaal mee eens. Het probleem is alleen dat er een heleboel mensen zijn die erover zeuren en dan gaat het meestal verkeerd in Nederland want de mensen de het er niet mee eens zijn die laten zich wel horen, maar de mensen die het ermee eens zijn laten zich vrijwel nooit horen. En dat is heel jammer  :'(


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #33 Gepost op: 1 mei 2005, 11:42:57
ja inderdaad, ik vind ook het idee van nachtsirenes niet zo heel goed, tenslotte zit een sirene der op om gehoord te worden, en ik weet niet of je zo een nachtsirene net zo goed hoord als een dag sirene (simpelweg omdat we ze hier niet hebben)

Ik weet niet of het voordeel van de hele tijd je sirene aanzetten midden in de nacht als er bijna geen verkeer is, opweegt tegen (hier in Huizen) het wakker maken van 40 000 mensen. Je zal op z'n minst een dergelijke afweging moeten maken dunkt me.

Als je dat niet doet creër je wel zo je eigen werk natuurlijk, want een ongestoorde nachtrust is essencieël voor je gezondheid. Commercieël gezien zou je dus de hele tijd met sirenes en helicopters door en over een stad moeten razen. Komen de klanten vanzelf. Waar je dan natuurlijk met sirene en helicopters ...

enz enz  ;D

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #34 Gepost op: 1 mei 2005, 11:45:58
Ik weet niet of het voordeel van de hele tijd je sirene aanzetten midden in de nacht als er bijna geen verkeer is, opweegt tegen (hier in Huizen) het wakker maken van 40 000 mensen. Je zal op z'n minst een dergelijke afweging moeten maken dunkt me.
Die afweging is niet zo moeilijk...zonder geluidssignalen ben je geen voorrangsvoertuig....
Als je dat niet doet creër je wel zo je eigen werk natuurlijk, want een ongestoorde nachtrust is essencieël voor je gezondheid. Commercieël gezien zou je dus de hele tijd met sirenes en helicopters door en over een stad moeten razen. Komen de klanten vanzelf. Waar je dan natuurlijk met sirene en helicopters ...

enz enz ;D

Henk
::) ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #35 Gepost op: 1 mei 2005, 15:16:38
Die afweging is niet zo moeilijk...zonder geluidssignalen ben je geen voorrangsvoertuig....::) ;)

Nou en?  Wat maakt dat uit als er bijna geen overig verkeer is, voorrang krijg je mag je niet afdwingen, dus je zal toch uit moeten blijven kijken. Moet je kijken hoe snel ik zonder zwaailicht en sirene van A naar B kan 's nachts, zeg na twee uur 's nachts door de week. En als het MMT toch alleen maar zit te wachten, kan dat ook op een vliegveld en hoeft dat niet vanuit de stad.

Henk



Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 1 mei 2005, 15:24:55
Nou en?  Wat maakt dat uit als er bijna geen overig verkeer is, voorrang krijg je mag je niet afdwingen, dus je zal toch uit moeten blijven kijken. Moet je kijken hoe snel ik zonder zwaailicht en sirene van A naar B kan 's nachts, zeg na twee uur 's nachts door de week. En als het MMT toch alleen maar zit te wachten, kan dat ook op een vliegveld en hoeft dat niet vanuit de stad.

Henk



Henk
en daar zit nu net de kneep,wij mogen met prio 1 de max snelheid overschrijden met 20km peruur,dat mag jij niet ookal ben je een hulpverlener.En het praat iets makkelijker bij de rechter,als je midden in de nacht met prio1 een aanrijding hebt gehad.
Want er is midden in de nacht meer verkeer dan jij denkt,vooral in een stad als Amsterdam ik weet zeker dat JVO daar alles over kan vertellen

En een MMT laten wachten op een vliegveld...prachtig,maar die heli zal bij een incident toch ergens aan de grond gezet moeten worden  ::) ::)
En er zijn jammer genoeg nog steeds mensen die menen te moet zeuren en mekkeren omdat ze even wakker zijn geworden van een draaiende tankautospuit als er een brandje wordt geblust zo kortzichtig zijn we wel hier in dit land


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #37 Gepost op: 1 mei 2005, 20:21:41
en daar zit nu net de kneep,wij mogen met prio 1 de max snelheid overschrijden met 20km peruur,dat mag jij niet ookal ben je een hulpverlener.En het praat iets makkelijker bij de rechter,als je midden in de nacht met prio1 een aanrijding hebt gehad.
Want er is midden in de nacht meer verkeer dan jij denkt,vooral in een stad als Amsterdam ik weet zeker dat JVO daar alles over kan vertellen

En een MMT laten wachten op een vliegveld...prachtig,maar die heli zal bij een incident toch ergens aan de grond gezet moeten worden  ::) ::)
En er zijn jammer genoeg nog steeds mensen die menen te moet zeuren en mekkeren omdat ze even wakker zijn geworden van een draaiende tankautospuit als er een brandje wordt geblust zo kortzichtig zijn we wel hier in dit land

Wat ga je toch te keer, bekijk dingen ook eens van een andere kant.  Een beetje begrip voor iemand die klaagt dat ie wakker is geworden scheelt jezelf ook een hoop ergenis.

En voor de rest dacht ik dat het met prio 1 niet de bedoeling was aanrijdingen te krijgen, want dan ben je nog later, dus je moet zowiezo voorzichtig rijden. Die 20 km per uur harder maakt ook niet zoveel uit al denkt iedereen van wel, daar zit nauwlijks tijdwinst in.

En wat betreft het landen van de helicopter, dat zal toch niet telkens op de zelfde plaats zijn? Als dat wel zo is moet er plaatselijk wat aan veiligheid gedaan worden dunkt mij.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #38 Gepost op: 1 mei 2005, 20:24:15
Wat ga je toch te keer, bekijk dingen ook eens van een andere kant.  Een beetje begrip voor iemand die klaagt dat ie wakker is geworden scheelt jezelf ook een hoop ergenis.

Henk

laat ik daar nu alle redenen voor hebben,wij hebben hier al de diverse klachten gehad over het feit dat wij met prio 1 rijden.
Maar diezelfde gasten schreeuwen wel moord en brand als er wat bij hun gebeurt,dan moeten we binnen 1 minuut op de stoep staan.En dan heb ik inderdaad geen begrip


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #39 Gepost op: 1 mei 2005, 20:33:09
laat ik daar nu alle redenen voor hebben,wij hebben hier al de diverse klachten gehad over het feit dat wij met prio 1 rijden.
Maar diezelfde gasten schreeuwen wel moord en brand als er wat bij hun gebeurt,dan moeten we binnen 1 minuut op de stoep staan.En dan heb ik inderdaad geen begrip

Dat is jammer, want als je je erover opwindt helpt het geen zier.  Als je begrip hebt kun je je schouders ophalen en raakt het je niet:

"ik snap uw probleem wel, maar we kunnen het moeilijk laten fikken. Weltrusten mevrouw/mijnheer..."

Doei...

Henk