Middel Hulpverlening (verkeersongeval 1 dode) Knardijk N302 - Harderwijk 21-12-2012

Auteur Topic: Middel Hulpverlening (verkeersongeval 1 dode) Knardijk N302 - Harderwijk 21-12-2012  (gelezen 5010 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert_0341

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 156
MB ???

Iemand enig idee waarom er nog een 2e TS ter plaatse gaat? Er is al met prio 1 opgeroepen: 1x HV, 1x TS, 1x WOW, 1x OvD; en het slachtoffer is al uit de auto...

Redenen genoeg om middel hv te geven. En bedenk wel dat de keus om wel of niet op te schalen door een bevelvoerder/ovd onder tijdsdruk wordt genomen en het plaatje er na die beslissing misschien ineens heel anders uit kan zien.

Zonder zelf inhoudelijk het verhaal en reden voor opschaling te weten is het dan ook niet mogelijk om hier over te oordelen.
En of het slachtoffer nu al wel of niet uit de auto is, dat is geen reden of er wel of niet een tweede ts heen gaat. er zijn genoeg andere reden waarop dit gebaseerd kan zijn.


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Zie zojuist van een brandweerman die bij deze inzet ter plaatse was dat de slachtoffer helaas is overleden.
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Dodelijk ongeval Knardijk

HARDERWIJK - Vrijdagavond omstreeks half 11 heeft er een eenzijdig ongeval plaatsgevonden op de Knardijk.

Hulpdiensten die massaal ter plaatse kwamen troffen een auto aan op ze kop in de sloot. De slachtoffer van het voertuig was niet aanspreekbaar en is met spoed uit het wrak gehaald. Vervolgens is de slachtoffer met onbekend letsel naar het ziekenhuis in Harderwijk vervoerd. De slachtoffer is later deze avond aan zijn verwondingen overleden.

Het is onduidelijk waarom er is opgeschaald naar middel hulpverlening. Het zou te maken kunnen hebben dat het onduidelijk was hoeveel slachtoffers/voertuigen erbij betrokken waren. Ook is er een traumahelikopter opgeroepen voor deze ongeval maar deze is niet ter plaatse gekomen.

Hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren is nog onduidelijk. De Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) van de politie onderzoekt het ongeval.

Foto's op onderstaande link
http://www.112harderwijk.nl/page/Nieuwsdetail/16983/dodelijk-ongeval-knardijk
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Dodelijk ongeval Knardijk

HARDERWIJK - Vrijdagavond omstreeks half 11 heeft er een eenzijdig ongeval plaatsgevonden op de Knardijk.

Hulpdiensten die massaal ter plaatse kwamen troffen een auto aan op ze kop in de sloot. De slachtoffer van het voertuig was niet aanspreekbaar en is met spoed uit het wrak gehaald. Vervolgens is de slachtoffer met onbekend letsel naar het ziekenhuis in Harderwijk vervoerd. De slachtoffer is later deze avond aan zijn verwondingen overleden.

Het is onduidelijk waarom er is opgeschaald naar middel hulpverlening. Het zou te maken kunnen hebben dat het onduidelijk was hoeveel slachtoffers/voertuigen erbij betrokken waren. Ook is er een traumahelikopter opgeroepen voor deze ongeval maar deze is niet ter plaatse gekomen.

Hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren is nog onduidelijk. De Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) van de politie onderzoekt het ongeval.

Foto's op onderstaande link
http://www.112harderwijk.nl/page/Nieuwsdetail/16983/dodelijk-ongeval-knardijk

Blijft moeilijk he.... "de slachtoffer"  98uiye
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Redenen genoeg om middel hv te geven. En bedenk wel dat de keus om wel of niet op te schalen door een bevelvoerder/ovd onder tijdsdruk wordt genomen en het plaatje er na die beslissing misschien ineens heel anders uit kan zien.

Zonder zelf inhoudelijk het verhaal en reden voor opschaling te weten is het dan ook niet mogelijk om hier over te oordelen.
En of het slachtoffer nu al wel of niet uit de auto is, dat is geen reden of er wel of niet een tweede ts heen gaat. er zijn genoeg andere reden waarop dit gebaseerd kan zijn.

De bevelvoerder heeft niet alleen met tijdsdruk te maken, maar ook met het plan+ ("wat als"). Een bekend spreekwoord bij de brandweer is dan ook "beter mee verlegen, dan om verlegen", ofwel: liever teveel materieel oproepen, dan er tijdens het incident achter komen dat je een extra auto heel hard nodig had gehad.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
De bevelvoerder heeft niet alleen met tijdsdruk te maken, maar ook met het plan+ ("wat als"). Een bekend spreekwoord bij de brandweer is dan ook "beter mee verlegen, dan om verlegen", ofwel: liever teveel materieel oproepen, dan er tijdens het incident achter komen dat je een extra auto heel hard nodig had gehad.
even een reactie hierop ( staat los van de bovenstaande inzet ) Dat plan + heeft hij al gemaakt onderweg naar een inzet, hij heeft zijn plan+ ook kenbaar gemaakt aan zijn manschappen.  De term beter mee verlegen is ook niet echt juist, mij is geleerd dat ik ga opschalen of materiaal bestel bestel wanneer ik er daadwerkelijk een klus voor heb, dus niet van: "ik zal maar vast roepen, misschien heb ik het nog nodig".  Die versterking komt ook weer met spoed door het verkeer heen wat extra gevaar met zich meeneemt, als ze dan ter plaatse komen en je heb verder niets voor deze jongens is ook niet  de bedoeling.  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl