De rang van Gerard Bouman

Auteur Topic: De rang van Gerard Bouman  (gelezen 16887 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #20 Gepost op: 28 december 2012, 20:12:20


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #21 Gepost op: 28 december 2012, 21:38:14
Mooi kunstwerkje weer!  O0
Zal nog wel ff duren voordat die terecht komt in mijn handtekening  :D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #22 Gepost op: 28 december 2012, 22:32:25
Mooi kunstwerkje weer!  O0
Zal nog wel ff duren voordat die terecht komt in mijn handtekening  :D

Zou je dat ook echt willen? Ik wilde bij de KMar nooit hoger worden als opper omdat je dan veel te veel burowerk had.
Ik denk dat elke straatagent knetter zou worden als ze binnen zouden moeten zitten. 998765 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 28 december 2012, 23:56:17
Ik denk dat elke straatagent knetter zou worden als ze binnen zouden moeten zitten. 998765 098uo

Niet elke, zo blijkt. Bouman is zelf ook ooit op straat begonnen O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #24 Gepost op: 29 december 2012, 00:09:46
Wat een aanfluiting dit! Moesten natuurlijk vier sterren worden om op gelijk niveau met de CDS te komen en om boven de drie sterren op het operette-uniform van de directeur VRR uit te komen...........dat uniform is overigens nog nooit ergens geregistreerd en dus inderdaad operette en in strijd met de uniformvoorschriften van de brandweer en de politie. En bovendien een schending van het auteursrecht.....!
Het is misschien een beetje scherp verwoord, maar ik kan me - voor wat betreft de ROT van 1e HC - wel vinden in deze reactie. Politie Nederland kent en kende geen sterren op de ROT's, dus het toevoegen van vier (!) sterren moet afgekeken zijn van andere organisaties. Het vergelijk met de Commandant der Strijdkrachten (de enige 4 sterren generaal van Nederland, die we alleen in oorlogstijd zouden hebben!) vind ik niet zo gek gevonden. Bovendien vind ik een opeenvolging van vier (!) verschillende vormen (takje, sterren, zwaarden en kroontje) behoorlijk kitscherig aandoen. Het zal wel goed betaald worden, maar anders wil je toch niet met deze warboel op je schouders lopen  098uo  98uiye

@Venture: complimenten voor het artwork. Ook nog even het Wiki-artikel over Hoofdcommissaris aanpassen? Deze is niet meer de hoogste rang nu, zoals in dat artikel nog vermeld  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #25 Gepost op: 29 december 2012, 14:42:48
Hier is kennelijk niet goed over nagedacht. Die vier sterren vormen niet alleen een kopie, het zijn zelfs dezelfde sterren die bij de Koninklijke Landmacht worden gedragen en passen helemaal niet in de uniform-traditie van de Nederlandse politie. De Landmacht weet zich met vier sterren voor de Commandant der Strijdkrachten nog een beetje in te houden, bij de politie worden daar nu ook de maarschalksstaven, koninklijke kroon en lauwertak aan toe gevoegd. Volstrekt over de top! Doet mij denken aan de operette-uniformen van Afrikaanse staatshoofden. Ik ben van mening dat je de drager van deze rangonderscheidingstekenes hiermee voor aap zet en dit kan niet de bedoeling zijn. Snel een goed nieuw ontwerp maken dus...
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #26 Gepost op: 29 december 2012, 19:57:02
Zou je dat ook echt willen? Ik wilde bij de KMar nooit hoger worden als opper omdat je dan veel te veel burowerk had.
Ik denk dat elke straatagent knetter zou worden als ze binnen zouden moeten zitten. 998765 098uo

Haha nee hoor alsjeblieft niet! Was slechts komisch bedoelt  ;)

Ik had eigenlijk niet zo nagedacht over die 4 sterren maar ik vind dat er best wat sterke argumenten zijn tegen het nieuwe ROT.
En het is inderdaad raar dat de politie van 0 sterren in rangen opeens uit het niets naar 4 sterren in 1 rang gaan.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #27 Gepost op: 30 december 2012, 01:56:25
Hier is kennelijk niet goed over nagedacht. Die vier sterren vormen niet alleen een kopie, het zijn zelfs dezelfde sterren die bij de Koninklijke Landmacht worden gedragen en passen helemaal niet in de uniform-traditie van de Nederlandse politie.

Ik weet niet of je jezelf een beetje verdiept hebt in de historie omtrent de graden bij de Nederlandse politie? Want de sterren passen namelijk zeer goed in de traditie van zowel de gempo alswel de rijkspolitie.

Bij oprichting van de rp (1947) had de inspecteur generaal gewoon 4 sterren!


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #28 Gepost op: 30 december 2012, 03:38:54
de sterren passen namelijk zeer goed in de traditie van zowel de gempo alswel de rijkspolitie. Bij oprichting van de rp (1947) had de inspecteur generaal gewoon 4 sterren!

Je hebt gelijk dat de Rijkspolitie en ook de Gemeentepolitie in aanvang zes-puntige sterren kenden, net zoals de Krijgsmacht. In 1961 werd de politiester met acht punten ingevoerd. De Inspecteur-Generaal kreeg toen rangonderscheidingtekens, zoals een generaal-majoor bij de Koninklijke Landmacht en de Koninklijke Marechaussee. In 1993 werden bij de politie alle sterren en balken afgeschaft en vervangen door de Koninklijke Kroon. Dit was ook niet helemaal gepast. De Koninklijke Kroon is immers alleen voorbehouden aan de 150 bedrijven en circa 400 verenigingen en instellingen die door Hare Majesteit de Koningin zijn onderscheiden met het predicaat Koninklijk, maar misschien komt de Koningin nog met een verrassing op 3 januari en krijgen we een Koninklijke Politie... ;-)

Als ik stel dat de landmacht-sterren van de Eerste Hoofdcommissaris niet binnen de traditie van de politie passen, bedoel ik daarmee te zeggen dat deze niet passen in de ontwikkeling van deze traditie. Sinds 1993 worden er bij de politie immers geen sterren meer gevoerd en nu zou de Korpschef de enige zijn.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #29 Gepost op: 30 december 2012, 10:04:39
@Venture: complimenten voor het artwork. Ook nog even het Wiki-artikel over Hoofdcommissaris aanpassen? Deze is niet meer de hoogste rang nu, zoals in dat artikel nog vermeld  >:D

Ja stond nog op de planning... Maar ik weet niet genoeg te vertellen dat een meerwaarde bied :)