GRIP 1 Zeer grote brand (afvalstoffenbedrijf Van de Weijer) industrieterrein - Panningen 23-12-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (afvalstoffenbedrijf Van de Weijer) industrieterrein - Panningen 23-12-2012  (gelezen 11635 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
Grote Brand Panningen 23 12 2012 1
Grote Brand Panningen 23 12 2012 1
goathegod·  
Gepubliceerd op 23 dec 2012


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Grote brand in afvalstoffenbedrijf Panningen
Grote brand in afvalstoffenbedrijf Panningen
Limburgreporter·
Gepubliceerd op 23 dec 2012
Citaat
In een afvalstoffenbedrijf Van de Weijer in Panningen woedt zondagavond een zeer grote uitslaande brand. De brandweer is het vuur met groot materieel aan het bestrijden. Er zijn zeker zestig brandweermannen met tien voertuigen aanwezig om de brand te bestrijden. Verderop staan nog enkele voertuigen klaar mocht de brand zich verder uitbreiden.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Tweede bericht zeer grote brand Panningen Panningen

http://www.regiomeldingen.nl/index.php?det=308&vr=23

Vanavond om 18:30 uur is er brand ontstaan in een bedrijf op het industrieterrein in Panningen. De brand is uitslaand en de brandweer is met groot materieel uitgerukt en probeert te voorkomen dat een tweede deel van het bedrijf in brand raakt. Op dit moment is daar alle materieel op ingezet. Een tweede peloton wordt op de brandbestrijding ingezet.

Op dit moment wordt de brand met vier blusvoertuigen, twee hoogwerkers en grootwatertransporten bestreden. Een tweede peloton van vier blusvoertuigen wordt ingezet binnen het bedrijf.

De brand woed in de materialen die in de loods liggen opgeslagen. Dit bestaat uit verpakkingsmateriaal, houtpulp, en kunstoffen.

Door metingen die in de omgeving worden gedaan moet duidelijk worden of er gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen die schadelijk kunnen zijn.

Er zijn geen slachtoffers bij deze brand betrokken.

OVD-C Noord

23-12-2012 20:29:49
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Derde bericht zeer grote brand Panningen Panningen

http://www.regiomeldingen.nl/index.php?det=309&vr=23

Details Mediabericht 309 uit regio: Limburg-Noord   
    
Panningen - De brandweer heeft om 23.30 uur aangegeven dat brand bij het bedrijfsgebouw  aan het industrieterrein in Panningen onder controle is.

De kans op een verdere uitbreiding is daarmee weggenomen. Men is op dit moment bezig met het blussen van de nog aanwezige vuurhaard. Deze werkzaamheden zullen nog de hele nacht gaan duren. Naast de brandbestrijding hebben er diverse metingen in de omgeving plaatsgevonden. Hierbij zijn tot op dit moment geen gevaarlijke stoffen aangetroffen. Over de oorzaak van de brand zijn nog geen gegevens bekend en zal nader onderzoek worden gedaan.

OVD-C Noord

23-12-2012 23:44:04
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
zeer grote brand bij afvalbedrijf Van de Weijer Panningen.

zeer grote brand bij afvalbedrijf Van de Weijer Panningen.

mvdfotografie·
Gepubliceerd op 23 dec 2012
Citaat
De brand in Panningen bij afvalbedrijf Van de Weijer is onder controle. Een groot deel van het bedrijfspand is verwoest. De brandweer zegt wel nog tot diep in de nacht nodig te hebben om het vuur te blussen.

De brand bij het afvalbedrijf brak rond half zeven zondagavond uit in een deel van het gebouw waar houtpulp, kunststof en verpakkingsmaterialen wordt opgeslagen en verwerkt. Op dat moment was er niemand in het gebouw aanwezig.

Snel na de eerste melding werden diverse brandweer eenheden uit Noord- en Midden-Limburg opgeroepen. In eerste instantie werd de brand van buiten bestreden door vier blusvoertuigen, twee hoogwerkers en ondersteund door grootwatertransporten. Later is een tweede ploeg met vier blusvoertuigen het niet-brandende deel van het pand ingegaan om te voorkomen dat het vuur zich verspreidde. Omliggende gebouwen zijn niet in gevaar geweest.

Er worden continu metingen uitgevoerd om de brand en omgeving te controleren op gevaarlijke stoffen. Tot nu toe zijn die metingen niet verontrustend. Maandag wordt bij daglicht de buurt geïnspecteerd op onder meer neergedaalde roetdeeltjes. De brandweer had geen aanwijzingen dat er giftige stoffen in het pand werden opgeslagen. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
Samen sterk in de hulpverlening!


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Zoals JelZo al had gezegt op de vorige pagina, is dit geen Compagniebrand? Het enige verschil is dat dit niet in de p2000 meldingen staat. Er zijn wel 2 pelotons opgeroepen namelijk..

Voertuiglijst
Tankautospuiten:
739 Helden/Panningen
743 Roggel
745 Maasbree
746 Baarlo
747 Kessel
748 Meijel
749 Helden/Panningen
842 Sevenum


Redvoertuigen:
651 AL Venlo
851 HW Roermond


Haakvoertuigen en bakken:
663 Venlo met WAH Venlo (waterhaakarmbak)
664 Venlo met ABH Venlo (adembeschermingsbak)
665 Horst met 911 Horst (commandohaakarmbak)
666 Venray met WAH Venray (waterhaakarmbak)
862 Roermond met DPH1 Roermond (dompelpomphaakarmbak)
863 Heythuysen met REG980 Nederweert (verzorgingsunit)
867 Weert met SLH3 Weert (slangenhaakarmbak)
868 Weert met DPH1 Weert (dompelpomphaakarmbak)


Dienstvoertuigen, hulpverleningsvoertuigen en overige:
779 Panningen HV2
871 Roermond HV
997 Weert - Dienstauto OvD
991 Regionaal - AGS (adviseur gevaarlijke stoffen)
NO901 - mij onbekend


Aanvullingen & verbeteringen meer dan welkom!
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Zoals JelZo al had gezegt op de vorige pagina, is dit geen Compagniebrand? Het enige verschil is dat dit niet in de p2000 meldingen staat. Er zijn wel 2 pelotons opgeroepen namelijk..

Voertuiglijst
blabla..

Hiermee bedoel ik 2 brandbestrijdingspelotons en 1 ondersteunings..
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl










Foto's: Bram van Oosterhout (ik zelf dus :))


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Hiermee bedoel ik 2 brandbestrijdingspelotons en 1 ondersteunings..
dan mis ik nog 4x TS? ik zie geen ondersteuningspeloton?
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
dan mis ik nog 4x TS? ik zie geen ondersteuningspeloton?

Volgens mij klopt het lijstje precies met alle voertuigen van een compagnie.