Aanrijding auto-trein (1 dode en 2 gewonden) Stationsweg - Barneveld 27-12-2012

Auteur Topic: Aanrijding auto-trein (1 dode en 2 gewonden) Stationsweg - Barneveld 27-12-2012  (gelezen 7633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Helper dood bij botsing met trein

Toegevoegd: donderdag 27 dec 2012, 19:57

Bij een botsing tussen een trein en een auto in Barneveld is een dode gevallen. Het is een man die een echtpaar uit de auto wilde bevrijden. De twee inzittenden raakten gewond.

De auto met het echtpaar stak een spoorwegovergang over, toen de auto per ongeluk een kwartslag draaide en op het spoor terechtkwam. Op dat moment gingen de spoorbomen naar beneden. De chauffeur raakte in paniek waardoor de motor afsloeg.

Een man die het zag gebeuren, stapte uit zijn auto probeerde de vrouw uit de auto te helpen. Op dat moment botste de trein tegen hen aan. De helper overleed ter plaatse. De vrouw raakte zwaargewond. De man die achter het stuur zat, raakte lichtgewond.
De gewonden zijn overgebracht naar het ziekenhuis. In de trein raakte niemand gewond.

Getuigen
Veel mensen waren getuige van het ongeluk. De politie heeft hen meegenomen naar het bureau, waar ze slachtofferhulp kunnen krijgen.
Door het ongeluk is het treinverkeer tussen Amersfoort en Apeldoorn stilgelegd. De NS denkt dat de storing tot zeker 22.00 uur duurt. Reizigers tussen Utrecht en Deventer kunnen omreizen via Arnhem. Reizigers tussen Amersfoort en Deventer kunnen via Zwolle reizen

http://nos.nl/artikel/455921-helper-dood-bij-botsing-met-trein.html

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Dode en zwaargewonde na botsing met trein
Laatste update: 27-12-2012 | 19:54

Barneveld
De politie doet onderzoek na een treinongeval in Barneveld donderdagavond 27 december waarbij
een dode en een zwaargewonde zijn gevallen.

Het ongeval gebeurde iets na zes uur. Een personenauto kwam door nog onduidelijke oorzaak dwars te staan
op de spoorwegovergang aan de Stationsweg in Barneveld toen de spoorbomen werden gesloten in verband met
een naderende trein. Hierdoor raakten het echtpaar in de auto in paniek en viel de auto stil.
Een derde persoon zag het gebeuren en probeerde te helpen. De man probeerde de bijrijdster uit de auto te halen
op het moment dat de trein aan kwam rijden en in botsing kwam met de auto. De bijrijdster en de helpende man
werden gegrepen door de trein. De man overleed hierbij, de vrouw raakte zwaar gewond.
De bestuurder van de auto raakte lichtgewond. De man en vrouw zijn per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.
Getuigen die het ongeval zagen gebeuren, zijn overgebracht naar het politiebureau in Barneveld waar hen
slachtofferhulp is aangeboden. De politie is een onderzoek gestart naar de exacte toedracht en oorzaak van het ongeval.
Het spoor bij Barneveld is in beide richtingen gestremd tot waarschijnlijk 21:30 uur vanavond.

BRON: Politie.nl: [url=http://www.p]http://www.p[/url]
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Hier past maar één reactie :

Diep, heel diep respect voor de man die het oudere echtpaar te hulp schoot en heeft gepoogd hen het leven te redden. In een tijd waarin velen steeds meer individualiseren heeft hij zijn leven gegeven om anderen te helpen. Wat een held !

Ik hoop dat de nabestaanden veel kracht vinden bij het verwerken van dit verlies. En ook dat de dame van het oudere echtpaar haar verwondingen overwint, zodat de impact van deze onbaatzuchtige daad in ieder geval zo groot mogelijk is.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Als ik de schade bekijk dan lijkt het verhaal dat op sommige nieuwssites in de reacties geschetst wordt vrij plausibel. Vlak na de spoorwegovergang zit de Wencopperweg richting Kootwijkerbroek. Dit is een vrij populaire route om een stuk af te snijden.

Ik weet uit de tijd dat ik zelf nog in Barneveld werkte dat er zo nu en dan een auto zich vergiste en het spoor op reed in plaats van de Wencopperweg.
Zie ook bijvoorbeeld: http://www.112barneveld.nl/page/Nieuwsdetail/15168/verkeerde-afslag

Bijzonder triest dat hierbij een persoon is overleden die zijn best deed anderen te helpen. Ik kan dan ook niets dan respect voor deze man hebben. En ook veel sterkte aan de man en de vrouw welke in de auto zaten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Helper dood bij ongeluk op spoor
TVGelderland·
Gepubliceerd op 27 dec 2012
Helper dood bij ongeluk op spoor
Samen sterk in de hulpverlening!

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Als ik de schade bekijk dan lijkt het verhaal dat op sommige nieuwssites in de reacties geschetst wordt vrij plausibel. Vlak na de spoorwegovergang zit de Wencopperweg richting Kootwijkerbroek. Dit is een vrij populaire route om een stuk af te snijden.

Ik weet uit de tijd dat ik zelf nog in Barneveld werkte dat er zo nu en dan een auto zich vergiste en het spoor op reed in plaats van de Wencopperweg.
Zie ook bijvoorbeeld: http://www.112barneveld.nl/page/Nieuwsdetail/15168/verkeerde-afslag

Bijzonder triest dat hierbij een persoon is overleden die zijn best deed anderen te helpen. Ik kan dan ook niets dan respect voor deze man hebben. En ook veel sterkte aan de man en de vrouw welke in de auto zaten.

Volgens enkele getuigen / omstanders was dat ook dit keer het geval verkeerde afslag inderdaad, dit kon de politie uiteraard niet bevestigen.

Een vrouw die tegenover het spoor woont melde al dat ze de auto hebben geprobeerd recht te duwen zodat de trein de auto aan de zijkant erlangs zou ''schampen''. Toen kwam de 31-jarige eraan en was te laat.

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Hierbij nog een stukje tekst en wat foto's van mijn site : http://www.wh-fotografie.nl/nieuwsarchief/84-27-12-2012-dode-bij-treinongeval-barneveld

BARNEVELD - Een man van 31 uit Putten die twee mensen wilde redden die met hun auto stil stonden op een spoorwegovergang in Barneveld, is om het leven gekomen. De Barneveldse vrouw van 92 jaar in de auto raakte ernstig gewond. Ze moet beide benen missen, aldus een woordvoerder van de brandweer. Haar 93-jarige Barneveldse man achter het stuur liep lichte verwondingen op.

De auto was rond 18.00 uur dwars op de overweg bij de Stationsweg beland, volgens enkele ooggetuigen wilde de man de Wencopperweg opdraaien en vergiste zich in de afslag waarna hij het spoor op reed. Toen de spoorbomen naar beneden kwamen, raakten de man en de vrouw in paniek en sloeg de motor af.

De man uit Putten die dit zag gebeuren, schoot te hulp. Terwijl hij de vrouw uit de auto wilde halen, werd hij gegrepen door een trein. Zijn vrouw en twee kinderen hebben het zien gebeuren; ze zaten in de auto te wachten.

In de trein, waar volgens de brandweer meer als 100 mensen zaten, raakte niemand gewond. Aan alle mensen die het ongeluk hebben zien gebeuren, is slachtofferhulp aangeboden. Het personeel van de traumahelikopter verleende assistentie bij het tragische ongeval.

Doordat tussen Amersfoort en Apeldoorn het treinverkeer is stilgelegd, bedraagt de extra reistijd daar 30 tot 60 minuten. De NS verwacht dat er rond 22.00 uur weer treinen rijden. Reizigers tussen Utrecht Centraal en Deventer kunnen omreizen via Arnhem. Reizigers tussen Amersfoort en Deventer reizen via Zwolle. De reizigers konden na twee uur wachten in de trein door naar station Apeldoorn.

Een goed overzicht wat er bedoeld word met de verkeerde afslag, de Wencopperweg is de weg waar de bus staat.

erik 67

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Gezin zag Barneveldse held sterven
Van onze correspondent

BARNEVELD
- De man die donderdagavond overleed toen hij het leven van twee mensen probeerde te redden op een overweg, stierf voor de ogen van zijn vrouw en kinderen.

De helper werd geschept door een trein, toen hij een ouder stel in een auto te hulp schoot. „Het is een heldendaad wat deze man gedaan heeft en verschrikkelijk dat het zo is afgelopen”, vertelt een getuige van het drama.

Een omstander: „Hij werd vol geschept door de intercity op het andere spoor en honderden meters meegesleurd. De vrouw werd eveneens geraakt en mist haar beide benen.” De held overleefde het niet. De bestuurder van de auto raakte lichtgewond.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21184949/__Gezin_zag_held_sterven__.html

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Hierbij alsnog mijn filmbeelden, Mochten ze bekend voorkomen. Ze hebben ook in het NOS Journaal, RTL Nieuws, Hart van nederland, en andere gezeten.

Dode en gewonden bij dramatisch ongeval met trein Stationsweg Barneveld 27-12-2012
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Tragisch ongeval op spoorwegovergang Barneveld

Op donderdag 27 december 2012 vond op de spoorwegovergang aan de Stationsweg in Barneveld een tragisch ongeval plaats. Een 31-jarige man uit de gemeente Putten is daarbij om het leven gekomen. Hij probeerde twee automobilisten uit Barneveld te redden; hun auto stond vast op de overweg. De burgemeesters van de gemeenten Putten, de heer H.A. Lambooij, en Barneveld, de heer J.W.A. van Dijk, hebben met verslagenheid kennis genomen van dit tragische ongeval. Hun medeleven gaat uit naar de nabestaanden van de overleden Puttenaar. Het is intens verdrietig dat iemand het leven laat op het moment dat hij anderen probeerde te redden. De burgemeesters wensen de nabestaanden veel kracht en sterkte toe.

De politie heeft het ongeval in onderzoek; voor nadere mededelingen over het onderzoek wordt verwezen naar de politie.

Barneveld/Putten, 28 december 2012

http://www.barneveld.nl/actueel/nieuws_43017/item/tragisch-ongeval-op-spoorwegovergang-barneveld_47143.html?utm_term=Gemeente+Barneveld&utm_content=Nieuwsberichten&utm_source=twitterfeed+Gemeente+Barneveld&utm_medium=twitter