Assistentie ambulance bij reanimatie

Auteur Topic: Assistentie ambulance bij reanimatie  (gelezen 257282 keer)

0 gebruikers (en 39 gasten bekijken dit topic.

Roy26

  • Werkzaam in het ziekenhuis + BHV'er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #1390 Gepost op: 18 april 2014, 14:36:55
@ ir. Auditor

Als je goed leest staat er duidelijk in mijn verhaal beschreven dat het weleens voorgekomen is dat de politie ter plaatsen is en de rest nog niet dat ik dan mijn hulp aanbied (dit ook omdat ik opgeroepen ben middels een sms)

Daarbij is alle hulp welkom.. Mocht de hele straat vol staan met hulpverleningsvoertuigen dan snap ik ook wel dat hulp niet gewenst is en ben ik professioneel genoeg om om te keren.

En ik wil er nog even aan toevoegen dat ik weleens betrokken ben geweest bij een reanimatie waar we zeker 1,5 uur mee bezig zijn geweest,, het is fijn dat je elke 2 minuten kan aflossen met andere mensen. Zo blijft de kwaliteit van een reanimatie ook voldoende..


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1391 Gepost op: 18 april 2014, 14:44:54
Citaat van: NicoHeerlen link=msg=1259269 date=1397745247
De Ambulance post was niet zo ver van het adres.. dus ik schat rond de 5 minuten, ik was toevallig in de auto en dichtbij, dus was er binnen een minuutje of 1 - 1,5...

Nu moet ik ook zeggen dat ze extra door hebben gereden daar het een kind betrof (hoorde dat toevallig de ambu chauffeurs tegen mekaar zeggen).

En die 2 dames kwamen pas na ongeveer 5 min...
Dan vraag ik mij af wat ze gedaan zouden hebben als jij ze niet had weggestuurd..
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Roy26

  • Werkzaam in het ziekenhuis + BHV'er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #1392 Gepost op: 18 april 2014, 15:28:23
Even over het stukje respectloos, ik vindt het respectloos wanneer ik samen met de hulpdiensten aan het reanimeren ben en wanneer ik afgelost wordt ziet dat er een aantal mensen voor het raam staan te gapen terwijl er ook nog eens politie buiten staat ;) Dat vindt ik pas respectloos!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1393 Gepost op: 18 april 2014, 18:18:30
Citaat van: Roy26 link=msg=1259588 date=1397824615

En ik wil er nog even aan toevoegen dat ik weleens betrokken ben geweest bij een reanimatie waar we zeker 1,5 uur mee bezig zijn geweest,, het is fijn dat je elke 2 minuten kan aflossen met andere mensen. Zo blijft de kwaliteit van een reanimatie ook voldoende..

Wat voor casus was dat dan? 1,5 uur continue reanimeren op straat heeft kan ik me weinig bij voorstellen. Om de oorzaak van een reanimatie aan te pakken moet je toch al snel in een ziekenhuis zijn.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1394 Gepost op: 18 april 2014, 18:29:30
Ook ik heb nog nooit een reanimatie meegemaakt die zo lang door is gegaan. Bij erg jonge medemensjes en baby's wordt meestal echt alles uit de kast gehaald, maar anderhalf uur?  En inderdaad, hier gaat de Lucas er ook direct op. Scheelt gigantisch, en de BLS blijft hiermee gecontinueerd en effectief, ook bij bijv. afhijsen, transport etc.


Roy26

  • Werkzaam in het ziekenhuis + BHV'er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #1395 Gepost op: 18 april 2014, 18:38:59
Was een reanimatie in een woning..  Slachtoffer met groot infarct na een tijd reanimeren was het slachtoffer ''stabiel'' om te gaan vervoeren maar kreeg tijdens het klaarmaken voor het vervoer daarna weer een groot infarct.. Traumateam ook bij geweest maar helaas niet mogen baten, vandaar dat er veel tijd in de reanimatie gestoken is. Maar ja na een tijdje wordt er wel het een en ander afgesproken over het stoppen van een reanimatie, meestal in overleg met directe familie.  LUCAS is zeker een goed apparaat maar wordt niet in elke regio gebruikt..


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1396 Gepost op: 18 april 2014, 18:50:55
Citaat van: Roy26 link=msg=1259696 date=1397839139
Was een reanimatie in een woning..  Slachtoffer met groot infarct na een tijd reanimeren was het slachtoffer ''stabiel'' om te gaan vervoeren maar kreeg tijdens het klaarmaken voor het vervoer daarna weer een groot infarct.. Traumateam ook bij geweest maar helaas niet mogen baten, vandaar dat er veel tijd in de reanimatie gestoken is. Maar ja na een tijdje wordt er wel het een en ander afgesproken over het stoppen van een reanimatie, meestal in overleg met directe familie.  LUCAS is zeker een goed apparaat maar wordt niet in elke regio gebruikt..

Dat is dus een heel ander verhaal dan een reanimatie van anderhalf uur.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #1397 Gepost op: 19 april 2014, 09:59:28
Citaat van: -Joost- link=msg=1259701 date=1397839855
Dat is dus een heel ander verhaal dan een reanimatie van anderhalf uur.
Precies, 1,5 uur nonstop reanimeren buiten het ziekenhuis is in de meeste gevallen niet zinvol. Wanneer er tussendoor enige tijd output is, is het een ander verhaal.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1398 Gepost op: 20 april 2014, 13:01:40
http://noordernieuws.nl/2014/02/11/vrouw-in-scootmobiel-overleden-na-te-water-raken/


Drachten, Laatst een opmerkelijke melding meegemaakt.
Melding was een persoon met scootmobiel te water, eerste noodhulp auto was binnen 2 min ter plaatse. Tweede na 4, twee ambulances na 5 min. Persoon lag inmiddels op de kant, werd geen reanimatie toegepast. Op het moment deden alle hulpdiensten relatief rustig aan, tot dat een agent van de tweede auto begon te reanimeren. Dit zagen de ambulancemedewerkers waarna men ineens begon te rennen en dergelijke. Men heeft nog een forse tijd gereanimeerd waarbij ook de MMT crew heeft geassisteerd.

Na later bleek dat de vrouw te water al was overleden. Wat kan de reden zijn waarom het eerste koppel agenten niet gelijk een reanimatie opstartte? Waarom startte de overige hulpdiensten deze wel?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #1399 Gepost op: 20 april 2014, 13:25:48
Citaat van: noordernieuws link=msg=1260194 date=1397991700
...
Na later bleek dat de vrouw te water al was overleden. Wat kan de reden zijn waarom het eerste koppel agenten niet gelijk een reanimatie opstartte? Waarom startte de overige hulpdiensten deze wel?
Lijkt mij een mooie vraag aan de hulpverleners ter plaatse ;)...