En nu in het Nederlands? Want ik snap er zo he-le-maal niets van.
Kan het verhaal wel nog een keer helemaal doen:
Bij mij in de omgeving was er een ongeval gebeurd met een fietser en een automobilist.
Ik hoorde de politie in de buurt stoppen en icm p2000 ben ik omdat het dichtbij was eens gaan kijken wat er gebeurd was.
Toen ik ter plaatsen kwam zag ik een agent bij het slachtoffer zitten en had alleen zijn wijsvinger op de schouder van het slachtoffer.
Ik had zoiets omdat politie bij mij onder het kopje "professionele hulpverlening" staat van deze is aanwezig en dan moet je als EHBO'er op de achtergrond houden... Of je het er nu mee eens bent of niet...
Na een beetje navraag gedaan te hebben bleek de agent die mensen aan het aanhoren was de agent te zijn met een EHBO diploma en de agent op de grond dus blijkbaar niet...
Toen de ambulance ter plaatsen kwam was het eerste wat de ambulanceverpleegkundige deed de handgreep van zach... Waarbij ik dacht dat had de agent op de grond allang gedaan moeten hebben...
Daarom zeg ik van ik heb mijn twijfels bij dat agenten een EHBO diploma of EHBP diploma hebben...
En dan wordt er hier op het forum gesproken over dat als een EHBO'er zo nodig die handgreep wil uitvoeren dan gaat hij zijn gang maar... of het een stomme handeling is die alleen maar de handen van een agent in gebruik nemen, die ze wel beter kan gebruiken...
En als dan een stomme EHBO'er zich aanbied om dit te doen prima... hoef de politie het niet te doen, ook al hadden ze het allang gedaan kunnen hebben...