Assistentie ambulance bij reanimatie

Auteur Topic: Assistentie ambulance bij reanimatie  (gelezen 257412 keer)

0 gebruikers (en 80 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1410 Gepost op: 22 april 2014, 21:54:51
Citaat van: NicoHeerlen link=msg=1261665 date=1398195898
De straat waar de reanimatie was, bestaat uit 2 delen, de delen van de straat zijn gescheiden door een straat die er dwars doorheen knalt... echter is hier geen kruising van gemaakt en is het eerste stukje dus doodlopend. De  dames waren het andere deel van de straat ingereden met de auto en zagen dat de huisnummers te hoog begonnen.. eer je dan ben gedraaid en door de verkeerslichten de andere kant op bent... ben je een dikke 7 - 10 minuten verder... zeker als je ze tegen hebt.

Tsja.. ik schat dat de dames dan wel door de ambulance dienst waren weggestuurd.

Zie hier het belang van een goede samenwerking van de burgerhulpverleners, denk ff na over wat er nog komt als er genoeg mensen aanwezig zijn en neem een andere taak op je zoals het gidsen vaneen ambulance want ook die kan net op de laatste hoek de verkeerde kant op rijden....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1411 Gepost op: 22 april 2014, 22:03:29
Citaat van: thetwin84 link=msg=1261452 date=1398160127
Na een beetje navraag gedaan te hebben bleek de agent die mensen aan het aanhoren was de agent te zijn met een EHBO diploma en de agent op de grond dus blijkbaar niet...
Nou, ik denk dat ik een deel heb kunnen ontcijferen, en dat deel klopt niet eens.

Iedere agent heeft een EHBO "diploma" Een van de eerste vakken die men krijgt (en verplicht voor men de straat op gaat) is ppoi.

Het overige deel van je verhaal is onbegrijpelijk. Probeer je een punt te maken? Heb je kritiek? Of een vraag?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #1412 Gepost op: 22 april 2014, 22:09:05
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1261668 date=1398196491
Zie hier het belang van een goede samenwerking van de burgerhulpverleners, denk ff na over wat er nog komt als er genoeg mensen aanwezig zijn en neem een andere taak op je zoals het gidsen vaneen ambulance want ook die kan net op de laatste hoek de verkeerde kant op rijden....

Euhmzz.. hulpdiensten waren al ter plaatse en SO lag al in de ambulance voor onderzoek. De dames waren de andere kant op gereden... ik had ook de gok gewaagd om het kleine stukje van de straat te pakken ipv het 2de deel.. gelukkig had ik goed gegokt.

Maar wat je zegt klopt, waren er genoeg burgerhulp verleners... dan gaat bij mij de verkeersregelaars jas aan en begeleidt de ambulance als het nodig is, is de reanimatie op een drukke straat, dan regel ik even het verkeer. Tot de ambulances weer weg zijn.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1413 Gepost op: 30 april 2014, 23:35:57
Citaat van: -Joost- link=msg=1259690 date=1397837910
Wat voor casus was dat dan? 1,5 uur continue reanimeren op straat heeft kan ik me weinig bij voorstellen. Om de oorzaak van een reanimatie aan te pakken moet je toch al snel in een ziekenhuis zijn.

Dat valt nog te bezien, niet iedere oorzaak van een reanimatie is nog te behandelen in een ziekenhuis, een langdurige reanimatie kan bijvoorbeeld een patient zijn met een massale longembolie die na het geven van antistollingsmedicatie minstens een uur thoraxcompressies moet krijgen, er zijn weinig andere oorzaken die een langdurige reanimastie vereisen en in een aantal gevallen is die oorzaak porehospitaal ook te corrigeren, indien geen resultaat dan is abstineren de keuze.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #1414 Gepost op: 1 mei 2014, 09:52:55
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1263842 date=1398893757
Dat valt nog te bezien, niet iedere oorzaak van een reanimatie is nog te behandelen in een ziekenhuis, een langdurige reanimatie kan bijvoorbeeld een patient zijn met een massale longembolie die na het geven van antistollingsmedicatie minstens een uur thoraxcompressies moet krijgen, er zijn weinig andere oorzaken die een langdurige reanimastie vereisen en in een aantal gevallen is die oorzaak porehospitaal ook te corrigeren, indien geen resultaat dan is abstineren de keuze.

Wordt trombolyse dan ook buiten het ziekenhuis gegeven?


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #1415 Gepost op: 1 mei 2014, 20:54:55
Precies, Joost betwijfelt de noodzaak van een langdurige reanimatie op straat. Niet de toepassing van fibrinolyse tijdens een reanimatiesetting die plaatsvindt op de shockroom


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1416 Gepost op: 3 mei 2014, 21:28:10
Citaat van: Kanarie link=msg=1263872 date=1398930775

Wordt trombolyse dan ook buiten het ziekenhuis gegeven?

MMT kan fibrinolyse al prehospitaal starten bij verdenking ruiterembolie, of dat ook (vaak) gedaan wordt als eer een indicatie voor is weet ik niet.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1417 Gepost op: 6 mei 2014, 12:24:33
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1264433 date=1399145290
MMT kan fibrinolyse al prehospitaal starten bij verdenking ruiterembolie, of dat ook (vaak) gedaan wordt als eer een indicatie voor is weet ik niet.

Het zou interessant gaan worden op het moment als hier in dit Topic een MMT-arts / verpleegkundige zouden gaan reageren...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #1418 Gepost op: 6 mei 2014, 13:16:26
Dat is in het verleden best veel gebeurd :)


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #1419 Gepost op: 6 mei 2014, 14:44:23
Misschien dat Expert hierop reageert straks. Ben benieuwd wat hij er van vindt.