Ik heb de indruk dat de hier op het forum artsen al gepost hebben, zelfs een paar artsen die gepost hebben dat ze hun mening hebben herzien dankzij deze discussie.
Er zijn artsen die zich hier, op deze plek er ook over hebben uitgelaten. Maar ELK van hen doet dat op toon, die ik als minder aanmatigend, en bevorderend voor de discussie vindt. Dit gaat ook op voor een groot deel van uw uitlatingen. Echter een ander deel daarvan niet. Zoals ik uw stelligheid opvat, zou een goede levensmotto voor u kunnen zijn;
"I could agree with you, but then we'd both be wrong."
Een aantal ambulanceverpleegkundigen heeft ook een mening gepost, zij delen in grote lijnen een mening van gelijke strekking. Als er vanuit de beroepsgroepen al enige vorm van kritiek is dan strekt het zich tot mijn communicatieve vaardigheden, niet tot medische inhoudelijke zaken.
In grote lijnen... Ik deel ook tot op bepaalde hoogte wel een mening van gelijke strekking. Ja! De ambulancevoorziening is in Nederland ondermaats. Ja! De aanrijtijden zijn te lang. Ja! Het is niet eerlijk dat een brandende keuken volgens de wet sneller geholpen wordt dan een stervend kind.
En JA! Dit ZOU de politiek moeten veranderen. En JA! het zou, na gedegen onderzoek, best zo KUNNEN zijn dat dit bereikt kan worden door te snoeien in de top.
Met alle respect, uw communicatieve vaardigheden zijn nou juist niet de vaardigheden waar u zich tot op heden mee hebt kunnen onderscheiden, juist voor de medisch inhoudelijke kennis zou ik u op dit moment nog op waarde kunnen schatten.
Immers het is de toon die de muziek bepaalt.
Het klopt dat ik liever het woord voer omdat ik liever niet zie dat jonge collegae zich schuldig maken aan mogelijk denigrerende opmerkingen. Ik sta er iets anders in en kan het me wel permitteren. Hoe groot de getalsmatige meerderheid hier ook is op het forum, ik laat artsen of verpleegkundigen niet marginaliseren door (gepassioneerde) burgerhulpverleners. Reanimatie is helemaal geen hobby, als je echt zo begaan bent met hartziekten ga eens op zaterdag folders uit delen en mensen overtuigen om gezonder te eten, te stoppen met roken en meer te gaan bewegen. Preventie is minstens zo belangrijk.
Heeft u van mij gehoord dat ik een reanimatie als een hobby zie? Want dat is het niet. Ik heb wel andere hobbies.
En ja! Preventie is belangrijk, dat erken ik wel. Maar een initiatief als deze, die ik nog steeds als waardevol zie kan ik inpassen in mijn tijd. Andere initiatieven misschien niet. Ik waardeer het zelf in kunnen vullen van mijn vrije tijd.
Ik wil u een aanbod doen, in samenspraak met u, wil ik wel een brief opzetten die ik naar één van de huidig regerende Tweede Kamerfracties zal sturen.
Ik onderhoud vanuit een bestuurlijke positie nauwe contacten binnen de politiek, en kan dus zorgen dat een dergelijke brief op het juiste bureau terechtkomt.
Ik hoor het graag van u.