weer lekker bezig 024
mensen woorden in de mond leggen die ze niet uitgesproken hebben
wij als burgerhulpverleners hebben zeker NIET de intensie om de was van een ander op straat te gooien
we gaan op een melding af om iemand te helpen, en niet om te zien wat iemand in huis heeft
ik heb daar niet eens de tijd voor om dat te bekijken, omdat ik druk ben met het slachtoffer
Ik ben heel lekker bezig en blijf ook nog wel even bezig tot ik een antwoord heb gekregen op mijn vraag.
Waarom hebben artsen en verpleegkundigen een beroepsgeheim? In hoeverre is er nog sprake van deze door de wetgever gewenste bescherming van patienten-privacy als de ambulancedienst burgers de woonhuizen van de patient binnen stuurt? Moet heel Nederland het doen met de beste bedoelingen van een verontwaardigde EHBO-er?
Moeten artsen en verpleegkundigen die veel waarde hechten aan het beroepsgeheim genoegen nemen met het feit dat alles valt en staat bij de intenties van burgerhulpverleners?
Waarom moet de huisarts of verpleegkundige zich verantwoorden bij de tuchtrechter, terwijl de burgerhulpverlener exact hetzelfde in de kroeg kan bespreken.