Ik zeg ook niet dat je over de grens gaat, ik zeg ook niet dat het onaangepast of ontoelaatbaar is. Alleen ik begrijp niet wat de reden is om met bepaalde opmerkingen te komen, waarvan je mag verwachten dat mensen er door worden geraakt.
Ik geloof juist dat door deze manier te kiezen je minder mensen bereikt met je gedachten (waar ik het ook zeker niet mee oneens ben), dan dat je ze wel bereikt en eventueel overtuigd (wat uiteindelijk wel de bedoeling is toch?)
Ik denk dat het eerder ligt aan een vorm van overgevoeligheid van een aantal EHBO-ers. Ik gebruik meestal de term burgerhulpverlener, dat de EHBO-ers deel uit maken van deze veel grotere groep en zich aangesproken voelen is niet mijn probleem. De goede EHBO-er kan het ook lezen en voor zichzelf bedenken dat ze zich er niet door aangesproken te hoeven voelen. Misschien past zelfs wel enige vorm van zelfreflectie omdat je als EHBO-er zelf gekozen hebt om deel uit te maken van de inmiddels meer dan 40.000 burgerhulpveleners van HartslagNU.
Je maakt ook opmerkingen over EHBO`ers (
Wat mij betreft gaat de EHBO weer blaren prikken tijdens de vierdaagse of kwallenbeten behandelen op het strand.
). Ik ben zelf geen EHBO-er, maar zou me zeker aangesproken voelen.
Je hebt het over zelfreflectie, alleen als mensen je wijzen op je manier van communiceren, dan pas je deze zelfrelfectie m.i. weinig toe.
Ik geef als voorbeeld hoe je het zou vinden als ik zou zeggen dat alle cardio thoracale chirurgen geen gepaste communicatie toepassen en je pakt het direct persoonlijk op
dat ik me ongepast uit zou laten
Dan reageer je m.i. defensief. Begrijp je niet dat ik je probeer een spiegel voor te houden, hoe het voor anderen ook kan gelden als je zulke opmerkingen maakt
Waarom zou ik een mail naar de NVT gaan sturen? Waarom zouden ze je daardoor misschien wel schorsen. Mij ontgaat het sarcasme niet (zo vat ik het in ieder geval op), alleen mij ontgaat wel de reden van het sarcasme?
Misschien om ons kleine `discussie` af te leiden van de kern?