AED-ers niet alarmeren voor inzet op huisadressen. Alleen als het buiten op straat is of in publieke ruimtes.
Dus als ik als 40 jarige per ongeluk in mijn huis een hartfalen heb, en wel gereanimeerd wil worden moet ik maar op de ambulance wachten die er gemiddeld, in mijn woonplaats 13 minuten over doet om ter plaatse te komen en in 20% van de gevallen er langer als 15 minuten over doet ?
Of mijn familie moet mij naar buiten slepen zodat ik wel volgens jou regels door burgerhulpverleners geholpen mag worden.
Ik ben er dus best wel gelukkig mee dat de Burger/Brandweer reanimatieteam/AED wel worden gealarmeerd in mijn dorp ook voor reanimatie bij mensen thuis, want zolang de ambulancedienst de 6 minuten norm naar mijn woonadres niet haalt, heb je de Burger /Brandweer reanimatieteam AED nodig om de eerste klap te geven, om de ambulancedienst de tijd te geven ter plaatse te komen.
Dus zolang de ambulancedienst niet kan leveren wat nodig is voor reanimatie, de snelheid van handelen, heb ik toch graag dat de burgerhulpverlening/brandweer naar alle gevallen van reanimatie uitrukt.
Waarbij ik er wel voor pleit dat bij de burger AED beter gekeken word of iemand welke zich aanmeld als vrijwilliger voldoende bekwaam is en blijft
Dus dat de aanmelding via een EHBO vereniging gedaan word waar deze persoon zijn of haar vaardigheid bijhoud.
En misschien de eisen voor de vaardigheid iets hoger leggen.